Ficin nimi: Hei Wikipedia!
Kirjoittaja: Nukkemestari
Vastuuvapaus: Tämä on täysin fiktiivinen teksti, jonka tarkoitus ei ole loukata googlea, Wikipediaa, Yahoo!:ta tai Bingiä. Tai ketään muutakaan.
Tyylilaji: Fluffy, oneshot, (huumori)
Ikäraja: S
Paritus: Google/Wikipedia
Summary: Nopea ja vilkas Google ja ujo Wikipedia ovat samalla luokalla tapaavat kun Wikipedia on menossa isovanhemmilleen.
A/N: Syntyi finipikareita ennen ja niitten aikana. Ja nyt julkaistaan niiden aikana. Nauratti kun IRCiin mennessäni +s-aasta, @Karolain ja @Sir_Kivi puhui Googlesta.
Lyhyt, mutta pidän tästä juuri näin.
Hei Wikipedia
Kesäinen ilmavirta viilentää juoksevan Googlen hikisiä kasvoja. Ja nopeassa vauhdissaan hän ohittaa vastakkaiseen suuntaan lyllertävän hahmon. Google jarruttaa ja kääntyy huomatessaan tutun hahmon.
”Hei Wikipedia!”
”He-hei Google”, Wikipedia sanoo ja punastuu.
”Wikipedia on aina niin suloinen”, Google ajattelee ja katsoo tätä monien mielestä rumaa tyttöä ihastuneena.
Ei Wikipedia tosiaan ollut mikään nykyisen kauneusihanteen esimerkki. Hän oli hyvä koulussa, mutta luokkatoverit lähinnä pilkkasivat häntä hänen lihavuudestaan ja ”opettajan lemmikkyydestä”.
”Minne olet menossa, Wiki?”
”Sinun pitäisi tietää, ettei minua saa kutsua Wikiksi…”, Hän vaikenee äkisti kun hän huomaa yhtäkkisen purkautumisensa.
”Tiedän, Wikipedia. Nimesi onkin hyvin kaunis, enkä oikeastaan haluakkaan lyhentää sitä.”
Wikipedia käy ihan punaiseksi.
”Nimi juontuu sanoista "wiki wiki", joka tarkoittaa nopeaa… Enkä minä ole kovin nopea, kuten näet, enkä siksi pidä että minua kutsutaan Wikiksi”
”Olet sinä nopea… Älyllisesti.”
”Nippelitietoja vain, ei muuta. Opettajille se riittää, kun muusta luokasta ei ole mihinkään. Jos olisin jossain huippulu…” Hän punastuu taas ja mutisee:
”Minun pitää mennä… Isovanhemmille. Isovanhemmat ovat usein tärkeitä ja läheisiä jäseniä omassa perhepiirissään.”
”Selvä. Tulen samaa matkaa, juoksin jo tarpeekseni.”
”Älä! Ei kun…”
Google nauraa.
”Tulen tulen, Wikipedia. Missä Isovanhempasi asuvat?”
”Aika kaukana, älä turhaan…”
”Tulen tietysti. Ei mene jalat maitohapoille”
” C3H6O3 eli 2-hydroksipropaanihappo”
”Niinpä! Katso nyt, olet todella nopea!”
”Kiitos, Google… Sinäkin olet hyvin nopea.”
”Näh, en nyt tiedä. Yahoo!kin on nopea. Enkä ole yhtä cool kuin Bing.”
”Sinä olet paras!” Wiki huudahtaa, ja punastuu jälleen.
”Wikipedia…”
Google tarttuu Wikipediaa kädestä ja kumartuu suutelemaan häntä kevyesti poskelle.
”Rakastan sinua.”
Wikipedian silmät katsovat Googlen silmiä.
Hän sanoo hiljaa:
”Rakkaus on syvä kiintymys toiseen henkilöön… Minäkin rakastan sinua.”