Pieni ihminen väärässä maailmassa
Kirjoittaja:Xafir
Fandom:Twilight
Genre:Fluff, drama, adventure...
Rating: S toistaiseksi ainakin
Pairing:Normiparit
Summary:Jatkoa Uusikuulle ja Houkutukselle, paitsi kosimista ei tapahtunut. Culleneiden luo muuttaa uusi, kokematon vampyyri, Sam, joka saa Edwardin lähes tolaltaan Bellan puolesta, varsinkin kun Bella muuttaa pysyvästi Culleneille. Sitten kun Volturitkin sekoitetaan juttuun, niin kyllä siitä soppa syntyy..
Vastuuvapautus:Stephenie Meyerin hahmot, oma juoni ja muutama itse keksitty hahmo.
A/N:Tää on mun ensimmäinen ficci, joten ymmärrystä, pyydän.
1.Mystinen vieras
BPoV
Katsomme telkkarista jotain tyhjänpäiväistä dokumenttia, jonka aiheesta minulla ei ole tietoakaan. Oikeastaan en katso koko telkkaria, vaan keskityn vieressäni istuvan vampyyrin huumaavaan tuoksuun. Painan pääni Edwardin rintakehälle, joka nojautuu leuallaan päähäni. Elämä hymyilee.
Carlisle astuu olohuoneeseen ja Edward nousee samantien jättäen minut yksinäni sohvalle. Katson häntä kysyvästi mutten saa vastausta. Edward seuraa Carlislea tämän työhuoneeseen. Arvaan jo: Carlisle on pyytänyt Edwardin huoneeseensa ajatuksen avulla. Huokaan alistuneesti ja käperryn sohvannurkkaan katsellen ympärilleni.
Kauaa en kuitenkaan ehdi ihmetellä, kun Alice juoksee yläkerrasta: ”he tulevat jo!!”. Katson ikkunasta, ja hetken päästä pihaan tuleekin auto. Edward tulee takaisin olohuoneeseen Carlisle kannoillaan ja painaa minut suojelevasti kylkeensä. Jotain on tekeillä, huomaan sen. Edwardkin on selvästi hermostunut. ”Milloin hän on käynyt viimeksi metsällä?”, hän kysyy Carlislelta. ”Mistäs minä sen tietäisin. Pidä joka tapauksessa Bella näköpiirissäsi”, Carlisle käskee ja Edwardin ote ympärilläni tiukkenee.
Pian koko perhe on koossa ja kaikki tungeksivat ulos ovesta. Meinaan itsekin mennä, mutta Edward pitää minut paikoillaan. ”Mitä tapahtuu?”, kysyn häneltä hämmentyneenä, mutten saa vastausta. Kuten yleensä.
Hetken ulkoiltuaan kaikki palaavat sisään, keskellään joku. Yritän kurkotella nähdäkseni kuka tämä mystinen vieras on, joka saa Edwardinkin hermoilemaan. Tuttu, jäinen käsi painaa minut kuitenkin hartioista takaisin alas. Minulla alkaa keittää ja alan rimpuilla Edwardin otteessa - tuloksetta, luonnollisesti. ”Päästä irti!”, kivahdan ja potkin häntä jalkoihin, sillä tiedän ettei häntä satu lainkaan. ”Sinun omaksi parhaaksesi..”, hän mumisee hellittämättä otettaan.
Pikkuhiljaa väki alkaa hälvetä ja näen hänet: aivan tavallinen vampyyri, miksen saanut mennä aikaisemmin katsomaan!? Ymmärrän – tai paremminkin
muistan syyn vasta kun huomaan Edwardin merkitsevän katseen. Tämä on niin sietämätöntä!! Miksei Edward vain voi muuttaa minua vampyyriksi niin hänenkään ei tarvitsisi hermoilla läheskään yhtä paljon, että joku imisi minut kuiviin! Päätän alkaa murjottaa heti kun tiedän vieraasta enemmän.
Uusi vampyyri on tyttö. Hän esittelee itsensä Samiksi ja kättelee jokaista erikseen – paitsi minua. ”Kyllä minua voi kätellä!”, tiuskahdan välittämättä Edwardin tyynnyttelevistä varoituksista korvani juuressa. Sam lähestyy minua epäröiden ja ojentaa kätensä. Olen juuri tarttumaisillani siihen kun Edward lukitsee käteni paikoilleen. Niinpä tietenkin. ”Lopeta jo! Ehdit kyllä pelastaa minut jos hän menettää järkensä! Kuten silloin kun Jasp.. Ei mitään..”. Aihe on lähes kielletty, vaikkei kukaan ole sitä ääneen sanonut. Edward huokaa ja hellittää varoen toisen käteni, jonka ojennan empimättä kohti Samia. Sam tarttuu hitaasti ja epävarmasti käteeni. ”Hei! Olen Bella!”, esittäydyn hymyillen ja saan vastaukseksi vaimean hein.
Väki lipuu eteisestä olohuoneeseen ja puheensorina täyttää huoneen, kun kaikki kyselevät Samilta matkasta ja muusta. Kaikki muut paitsi Edward, tietenkin. ”Hei hellitä vähän, ei hän minua syö. Ja kai hän varoittaa ennen kuin iskee!”. Edward pyörittää päätään. ”En voisi antaa itselleni ikinä anteeksi jos Sam.. no.. 'söisi' sinut. Pysy nyt vain tässä, kyllä te vielä saatte jutella”, hän puhuu minulle hiljaisella äänellä. ”Joo joo, tuo on kuultu ennenkin! Päästä nyt, jooko..? Mitä hän nyt ajattelee?”, katson Edwardiin vetoavasti, joka avaa hitaasti suunsa: ”hän miettii miten suhtautuisi sinuun”. ”No niin! Eli hän ei tahdo minulle mitään pahaa!”. Silloin Edward vetää minut eteensä, katsoen silmiini. ”Bella, tiedät ihan hyvin itsekin ettei Jasperkaan tahtonut sinulle pahaa kun.. silloin”. Tuohon on hankala vastata mitään, joten tyydyn odottamaan, sillä tiedän että tässä Edward ei taipuisi.
A/N:Kommauksia, sekä kehuvaa että rakentavaa!