Kirjoittaja Aihe: Twilight: Esmen kadonnut lapsi (K-11) [9.luku 1.8!]  (Luettu 30920 kertaa)

-jjassuu

  • Vieras
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13)
« Vastaus #80 : 28.01.2010 21:12:41 »
oh my !
iihana luku taas :)
joo... mä en nyt osaa sanoa mitään järkevää :D
eli jatkoa pikasesti vaan (; ♥

-jjassuu

Am Cullen

  • kuunlapsi
  • ***
  • Viestejä: 64
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13)
« Vastaus #81 : 29.01.2010 07:06:16 »
voi vitsi (;
se on hyvä...Ootan jatkoa xD
»Voit valita Rohkelikon, koska Lajitteluhattu kuuntelee valintaasi»

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13)
« Vastaus #82 : 29.01.2010 15:22:48 »
Luku oli jällen hyvä. Eipäs -vaan täydellinen! <3
Jatkoa taas kaipailen!

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13)
« Vastaus #83 : 29.01.2010 15:43:54 »
Hoh, pakko minunkin tunkaista kommentini tänne.  ;D

Tätä betailessani huomasin, että tästähän tuli minun lempilukuni. Tosin vielä, entistäkin parempia on varmasti tulossa, mutta siis tähän mennessä.
 Eilen olin niin tuhottoman väsynyt koulupäivästä, niin en jaksanut laittaa tuon luvun perään kommenteja. Njaah, ehkä jatkossa sitten.  ;)
Joka tapauksessa minun on aivan vältämätön kommentoida edes johonkin, tässä tapauksessa vaikka tänne, tässä ja nyt.

Ei tässä nyt niin hirveästi virheitä ollut, mitä ennokkaluuloni ilmoitti. Heti tuli mieleen kun sanoit, että Wordisi tekin lakon ja (että sinulla on nyt uusi kirjoitusohjelma käynnissä) NIIN totta kai tuli heti mieleen, että oumaigaad, tässä on varmaan jokaisessa lauseessa virheitä. No ei tod ollut. Laitoin tuon vielä varmuuden vuoksi Wordiin ja sitä kautta luin, niin ei siinä näkynyt kuin mitä nyt muutama pilkku- ja kirjoitusvirhe. Seuloit itse suurimmat ja näkyvimmät pois, joten minulle jäi vain nuo pikkuiset.  :)

Ja ei minua ainakaan hirveästi haittaa lukujen pituus. (Köhköh, ainakin betaajan kannalta lyhyet luvut ovat vain ihania, pakko myöntää.)  ;D Ei sille voi mitään jos ei vain tule pitkää lukua. Ei minullakaan ikinä tule, kaikki hirveitä tynkiä...
Kuitenkin. Minusta nuo luvut on nyt ihan sopivan pituisia, tosin ei se kyllä haittakaan jos pidempiä tulee. Ainahan se vain on kiva, jos on enemmän luettavaa/betattavaa. Ja tietenkin sisäistyy hahmoihin paremmin.

Rosalien näkökulma oli minunkin suosikkini, mukava päästä "vilkaisemaan" hänenkin ajatuksiaan.

Kiitos vielä kerran kun saan betata ficciäsi, muru.  :-*

Jatkoa vain tulemaan.
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Tattinen`

  • Mikki Hiiri
  • ***
  • Viestejä: 121
  • Muse<3
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13)
« Vastaus #84 : 29.01.2010 16:08:53 »
Ooooihj.<3

ihana luku olii<3

Hiukan lyhyt, mut ei se mtn

No mutt rakentava siirtäyty käsistä joten odotellen jatkoaa<3

PEEÄS: kiitos betalle (Chewy)  joka virheetkin korjaa (;

~Tattinen`
No one's gonna take me alive, The time has come to make things right..

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13)
« Vastaus #85 : 29.01.2010 19:17:32 »
Rosalie Pov jes jes jeess! Onneks Esmen lapsi ei ollutkaan kuollut.... noniin jatkoa jo odottelen.

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13)
« Vastaus #86 : 29.01.2010 21:01:53 »
Aww.. Ihanaa, kommentteja! :p

E_Bella: Kiitos! Kiva, että Rosalien kuvakulma onnistui. Jännitin sitä hiukkasen ;D
katriqqq: Niin, itsekkin olen aina ajatellut, että Rosalie on sellainen joka ei voi sietää lapsia, mutta Aamunkoi valaisi hiukkasen ;) Ja sen verran paljastan, että lapsen henkilöllisyys paljastuu ens luvus ;)
Rassermus: Oisi tullut lyhyt fic jos haudassa olisi ollut ruumis ;D Kiitos kommentistasi!
-jjassuu: Kiitos kommentistasi!!
Am Cullen: Kiitos! :D
Lööperiikka: Kiiitos!!! :)
Chewy: Hyvä kuulla ettei niitä virheitä löytyny ihan tuhottomasti. ;D Pelkäsin sun puolestas täällä, että jaksakko edes kattoo kaikkia virheitäni pois ;D Ja hyvä ettei sinua ainakaan haittaa lukuni pituudet. :) Mukavaa, että Rosalien kuvakulmakin onnistui ;) KIITOKSET SINULLE, ETTÄ SUOSTUIT BETAAMAAN TÄTÄ! ♥  :-* Jatkoa pian tulos ;)
Tattinen`: Kiitos! Kirjotustaitoni ovat huonot, sillä en osaa kirjoittaa kovin pitkiä lukuja. ;D Ja todelliset kiitokset uudelle betalleni Chewylle ;)
Arosalie: Kiva, että miellytti Rosalien kuvakulma ;)  Pian tulossa jatkoa ;)
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13)
« Vastaus #87 : 29.01.2010 21:13:02 »
jee !! vähä kiva luku!! onneks Esmen lapsi  ei oo kuollu :')
Jatkoa!!
(sori nyt ei oo mitää järkevää sanottavaa:< )
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [4.luku 28.1!]
« Vastaus #88 : 01.02.2010 20:57:35 »
Kotitonttu: Kiitos! ♥

Sainkin viidennen luvun näin nopsaa tänne ;) Jällen kerran suuret kiitokset betalleni Chewylle:-* Ps. Lapsen henkilöllisyys paljastuu tässä ;) Toivottavasti se miellyttää kaikkia. :D

5.luku

EsmePoV
Olimme lähteneet Carlislen ja Edwardin kanssa noin puoli tuntia sitten kotoamme ajamaan kohti Seattlen metsiä. Edward oli ratissa ja siksi olimmekin jo yli puolessa välissä matkaa. Kaikkihan meistä ajoi kovaa, mutta Edward peittosi siinä kaikki muut. Nopeusmittari näytti tälläkin hetkellä jo sataaseitsemääkymmentä kilometriä tunnissa, kamala vauhti.

Auton ajaessa kovaa vauhtia eteenpäin, katselin ikkunasta maisemia. Eihän siinä nyt kovinkaan paljoa ollut katselemista vauhdin takia, mutta silti sitä oli mukava katsella. Mietin miltä tyttäreni näyttäisi nykyään ja tahtoisiko hän edes tutustua minuun ja perheeseeni.

When you're gone
The pieces of my heart are missing you


Niin, perheeni. Mitä jos hän ei pidä siitä ja laittaa minut valitsemaan? Se olisi hankalaa. Vaikka hän olikin biologisesti lapseni, niin kyllä muutkin perheemme nuoret tuntuivat omilta lapsiltani. Koko perheestä oli tullut minulle hyvin rakas, varsinkin Carlislesta.

When you're gone
The face I came to know is missing too


Carlisle, ilman häntä en tulisi koskaan selviämään. Joten, jos tarvitsisi valita, niin uskoisin kuitenkin uuden perheeni voittavan. Mutta siihen lopputulokseen en tahtonut päätyä.


 When you're gone
The words I need to hear will always get me through the day


Ajatukseni kierteli lapsen ja perheeni ympärillä kun heräsin ajatuksistani Edwardin sanoihin. ''Täällä haisee vampyyreiltä. Varmaan kannattaa pysähtyä ja jatkaa matkaa jalkaisin.'' Auton pysähdyttyä hyppäsin autosta pois ja aloin tutkailemaan lähistön hajuja. Haistoin parin vampyyrin hajut vähän matkan päästä, joten päätin mennä seuraamaan niitä.

Huomasin Edwardin ja Carlislen tulevan perässäni. He olivat myös huomanneet sen. Lähdimme juoksemaan hajujälkeä pitkin ja mutkaisen tien kautta saavuimme aukealle. Keskellä aukiota oli suloinen pienehkö talo joka oli selvästi vanha, mutta viime aikoina kunnostettu. Hajujäljet olivat selvästi vanhat ja pikku hiljaa katoavat, mutta silti pystyi vielä erottamaan, että ne johtivat talolle.

Kun olin hetken katsellut taloa ja sitä ympäröivää luontoa, lähdin kävelemään päättäväisesti talolle. Matkalla huomasin ovien molemmin puolin olevilla ikkunalaudoilla olevan pienet kukkapenkit, missä oli kuukahtanut kaikki kukkaset. Talo oli kuin suoraan sadusta. Pieni, mutta niin lumoava. Piha oli avara ja pienellä kurkkauksella huomasin takapihalla pienoisen puutarhan niin kuin minullakin omassa pihassani.

Pysähdyin oven eteen ja jäin vain tuijottamaan sitä. Täällä tuoksui ihminen, ja vielä hyväntuoksuinen. Kurkkuuni oli syttynyt pieni liekki, vaikka jälki oli selvästi varmaankin kuukauden vanha. Kosketin ovea ja kuljetin sormiani siinä. Vetäisin keuhkoni täyteen ilmaa ja avasin oven.

Huoneessa oli hiukkasen hämärää, sillä kaikki ikkunat oli peitetty verhoilla. Pystyin myös erottamaan ilmasta pölyhiukkaset, täällä ei ollut kiertänyt ilma pitkään aikaan. Mutta suurin järkytys varmaankin oli, ettei asunnossa ollut huonekaluja ollenkaan. Kaikki oli viety mukana, vain tyhjä asunto.

Lähdin kiertelemään huoneita, kunnes tapeteista ja tuoksusta päätellen saavuin tyttäreni huoneeseen. Seinät olivat hennon vaaleanpunaiset ja yläreunassa meni pieni raita jossa oli prinsessoja. Toi mieleeni prinsessalapion, jonka olin kerran tehnyt Emmettille.

Se oli tyhjä. Ei mitään jäljellä, pelkästään hänen tuoksunsa. Huomasin hetken kuluttua oven karmissa pienet viivat ja kirjoitusta. Siihen oli merkitty hänen pituutensa.

Alex 3-vuotias 101 cm
Alex 4-vuotias 104 cm
Alex 5-vuotias 106 cm


Ne jatkuivat seitsemäntoista vuotiaaseen asti. Nykyään hän olikin jo 172 cm, pidempi kuin minä. Tytön nimi oli siis Alex, kaunis nimi. Varmasti sopii hänelle.

Menin huoneeseen sisälle ja asetuin huoneen yhteen nurkkaan lattialle pieneksi kippuraksi. Vedin tasaisin vedoin Alexin tuoksua keuhkoihini sen pikkuhiljaa vähentyessä ympäriltäni. Huomasin pian itkeväni kyyneletöntä itkua. Hengitykseni alkoi pätkiä ja aloin tärisemään hiukkasen. Halusin tyttäreni. Ikävöin häntä, vaikken ollutkaan koskaan tavannut häntä.

Yritin saada itkuni loppumaan, mutta se ei onnistunut. Keinuttelin itseäni puolelta toiselle ja yritin hillitä itseäni pikku hiljaa. Muutaman minuutin kuluttua kuulin oven käyvän, mutta en jaksanut kohottaa katsettani katsomaan tulijaa, joten jatkoin itseni keinuttamista. Mutta pian tunsinkin tutut kädet nostavan minua syliinsä ja alkavan silittämään pyörivin liikkein selkääni. Aloin keskittymään hengitykseni tasaantumiseen ja hetkessä olinkin onnistunut siinä.

''Esme. Tiedän, että tämä on rankkaa, mutta sinun pitää jaksaa. Löydämme kyllä vielä tyttäresi.'' Kohotin pääni ja kohtasin Carlislen lempeän ja kannustavan katseen. ''Tarkoitat Alexia. Tytön nimeksi on annettu Alex.'' Yritin hymyillä, mutta tunsin epäonnistuneeni siinä todella huonosti. ''Alex, kaunis nimi. Sopii varmasti hänelle.'' En jaksanut vastata, joten nyökkäsin vain ja nojauduin hänen rintaansa vasten.

''Minun piti alun perin tulla sanomaan sinulle, että Edward löysi lapun, jossa on osoite. Se sijaitsee Port Angelesissa. Joten, jatkammeko saman tien matkaa?'' Nyökkäsin ja nousin. ''Mene edeltä vain, jään vielä hetkeksi.'' Carlisle antoi nopean suudelman ja lähti. Jäin katselemaan huonetta. Halusin muistiini jokaisen pienen yksityiskohdan, prinsessakuviot, pituusmerkit ovenkarmissa ja jokaisen pienen naarmun tapetissa. Tänne palaisin vielä joskus. Vetäisin viimeisen kerran keuhkoni täyteen tuoksua ja käännähdin juoksuun kohti autoa.


CarlislePoV
Olimme saapuneet talolle. Siellä leijaili kieltämättä herkullinen tuoksu ja se kuului Esmen lapselle. Katselin pitkään taloa ja sen ympäristöä. Rauhallisen näköistä ja mukavan oloista asuinpaikkaa. Huomasin Esmen kävelevän ovelle ja pysähtyvän siihen hetkeksi katselemaan, mutta lopulta astuvan sisään. Päätimme Edwardin kanssa myös mennä tutkimaan paikkoja.

Aloitimme kiertämällä talon lähiympäristön ja sitten menimmekin sisälle taloon. Joka puolella leijaili se sama tuoksu joka oli pihallakin. Vaikka se olikin herkullinen, niin se ei haitannut minua sen pahemmin. Mutta huomasin Edwardin olevan hiukkasen kireämpi kuin normaalisti.

Olimme hetken aikaa vain paikoillamme ja annoimme katseidemme kiertää asuntoa. ''Carlisle, tuolla on joku pieni lappu.'' Olin lähdössä hakemaan lappua, mutta Edward ehti ensin. ’Port Angeles.’ ''Selvä, se on seuraava paikka. Mene jo autolle, minä menen hakemaan Esmen.'' Edward nyökkäsi ja lähti.

Kävin jokaisen huoneen läpi ja menin viimeisenä huoneeseen, missä Esme oli. Hän oli kyyryssä huoneen yhdessä nurkassa ja keinutteli itseään. Hän oli alkanut nyyhkyttämään rajusti ja oli lähellä hajoamispistettä. Päätin mennä hänen luokseen lohduttamaan. Tämä oli taatusti hänelle kova paikka.

Nostin hänet hellästi syliini ja painoin rintaani vasten. Aloitin silittämään häntä pyörivin liikkein selästä, sillä tiesin, että silloin hän alkaisi rauhoittumaan. Hetken yrittämisen jälkeen hengitys alkoi kulkea normaalisti ja tärinä lakkasi. ''Esme. Tiedän, että tämä on rankkaa, mutta sinun pitää jaksaa. Löydämme kyllä vielä tyttäresi.'' Esme oli hetken aikaa hiljaa, mutta vastasi sitten. ''Tarkoitat Alex. Tytön nimi on Alex.'' Sievä nimi hänelle oli annettu. Sopii hänelle. ''Alex, kaunis nimi. Sopii hänelle varmasti.''

Tunsin Esmen vain nyökkäävän ja painautuvan tiukemmin rintaani vasten. Sitten mieleeni tulikin alkuperäinen asiani. ''Minun piti alun perin tulla sanomaan sinulle, että Edward löysi lapun jossa on osoite. Se sijaitsee Port Angelesissa. Joten, jatkammeko saman tien matkaa?'' Välittömästi Esme nyökkäsi ja nousi ylös. Katsoin hetken aikaa häntä kunnes nousin myös. ''Mene edeltä vain, jään vielä hetkeksi.'' Päätin noudattaa hänen neuvoaan ja lähdin juoksemaan autolle odottelemaan Esmeä.

Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #89 : 01.02.2010 21:04:12 »
Oih Alex ihana nimi! Pidin jatkosta (kuten aina) ahhp nyt sitten huristellaan sinne Port Angelsiin jos vaikka siellä tapaisimme tämän mystisen Alexin.

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #90 : 02.02.2010 11:21:37 »
Vai että Alex.
Joo. Hyvin kirjotettu ja näin^^
Eli jatkoa vaan :D

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #91 : 02.02.2010 14:34:51 »
Alex. Ompa kiva :) Ja mun mielestä oli tosi hellyttävää se, että ovenkarmissa oli niitä pituusmerkintöjä, voih :)
Toivottavasti seuraavassa luvussa sitten selviää Alexista lisää kaikkea :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

E_Bella

  • Vieras
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #92 : 02.02.2010 15:07:56 »
hih, Alex ihana nimi<3
pituusmerkit oli hellyyttäviä ja muutenkin.. =) 
ihana luku taas..  ;)
jatkoa toivon.. =)

omputin

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #93 : 02.02.2010 15:25:06 »
No niin päätin viime yönä ryhdistäytä ja komentoida kaikki mitä olen unottanut ja päätin aloittaa tästä. Kaikki luvut ovat olleet ihania ja pidin siitä Emmetin lapio jutusta ja melkein kaikista muistakin  kohdista. Pituusmerkit oli ehdoton suosikkini 5 luvusta ja tytön nimi kuulostaa niin hyvältä että haluan tietäää tytöstä lisää pian. Mitään järkevää muuta en osaa sanoa tähän.
Laitathan jatkoa pian?
-omputin
<br /> kkaro ♥

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #94 : 02.02.2010 15:34:35 »
Arosalie: Kiitos! :D En itsekkään vielä tiedä kovin tarkkaan mitä tuolla Port Angelesissa tapahtuu ;)
Rassermus: Kiitos! :D
katriqqq: Ensi luvussa perehdymme hiukkasen paremmin tuohon Alexiin ;) Itsekkin pidin noista pituusmerkinnöistä ;p Kiitos!
E-Bella: Kiitos! :D
Jazmii: Kiitos, kiitos! :D
omputin: Hienoa kulla, että nimestä pidettiin :) Jatkoa yritän pistää mahdollisimman pian ;) Kiitos kommentista!

Mahtavaa saada näin paljon kommenttia! ♥♥♥
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 790
  • He'd be Her Bert.
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #95 : 07.02.2010 16:33:37 »
Jee, sain taas lukea muutaman luvun putkeen. Jännä on ja mukavaa luettavaaa :D en malta odottaa tulevia osia :)

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #96 : 09.02.2010 18:57:29 »
Milgia: Kiitos, jatkoa tulossa nyt ;)

A/N: Kestossa kesti aika kauan ja silti luku jäi näin lyhyeksi. ; ( Olen pahoillani siitä. Yritän parantaa tapani. :) Mutta alustavasti kyselisin lukijoiltani, jos jotain kiinnostaa betan hommat, niin tarvitsisin seuraavaan pitkään käännöstyöhöni betan. :) Kysellä voi jos tulee mieleen jotain ja vastailen niihin mielelläni. :) Vapaaehtoiset voivat ilmoitella, mutta uskoisin että kestää ainakin vielä kuukausi ennen kuin ensimmäinen luku tulisi. Mutta päästän nyt teidt lukemaan ;)




6.luku

EsmePoV
 Jälleen autossa, menossa kohti seuraavaa taloa. Entä jos sekin on tyhjä ja sieltäkin löytyy lappu seuraavaan paikkaan? En ole varma kestäisinkö sitä enää. Olen muutenkin jo murtumassa. Oliko liikaa pyydetty löytää oma tytär?

En pystynyt pitämään ajatuksiani pois tyttärestäni. Olin saanut hänestä lisää tietoa, hänen nimensä oli Alex ja hänen pituutensa oli 172 senttimetriä. Pientä tietoa tuo kaikki, mutta niin merkitsevää minulle. Halusin tietää hänestä kaiken mahdollisen.

Jälleen kerran katselin ohi kiitäviä maisemia mistä ei meinannut saada mitään selvää. Samalla yritin pitää itkuni loitolla, en halunnut hermostuttaa Carlislea enkä Edwardia. Pian he luulisivat, etten kestäisi tätä kaikkea. En kyllä itsekään ollut siitä ihan varma, mutta laittaisin itseni kestämään, tyttäreni vuoksi. Hänen vuokseen kestäisin kaiken siitä asiasta jos en muusta, olin sataprosenttisesti varma.

Port Angelesiin oli hiukkasen pidempi matka kuin Seattleen, mutta taas tuntui kuin aika liitäisi. En pystynyt keskittymään mihinkään, mitä Edward ja Carlisle puhuivat. En ollut läsnä lainkaan koko matkan aikana, olin jonkinlaisessa koomassa. Ei välttämättä kovinkaan normaalia vampyyreille.

Hämärästi huomasin taustalla Carlislen puhuttelevan minulle. ''Kulta, onko kaikki hyvin?'' Miksi hän edes kysyi tuollaisia? Eikö sitä tarpeeksi hyvin nähnyt päällepäin? Mutta en jaksanut vastata hänelle mitään, olin sulkeutunut oman pääni sisälle. Vaikka Edward varmaankin kuunteli jokaisen ajatukseni, se ei loppuen lopuksi haitannut minua. Hän vain masentuisi minun mukanani loppuen lopuksi jos hän jatkaisi vielä pitkäänkin sitä. Molemmat näyttivät hiukkasen huolestuneilta, mutta eivät sanoneet mitään. Edward vilkuili vähän väliä taustapeilin kautta. Epäilyttävää, ja erittäin häiritsevää.

Pääni sisällä ei ollut mitään liikettä, ei mitään asiaa ja se tuntui häiritsevän myös Edwardia. Hän olisi varmasti halunnut kuulla kaikki murheeni, jotka painoivat mieltäni ja kertoa ne kaikki eteenpäin Carlislelle. Juuri sen takia yritinkin keskittyä pitämään ajatukseni tyhjinä, pelkkää valkoista. Ajatukseni lipsuivat silti säännöllisesti tyttäreeni ja murheisiini, jonka aiheutti kaikki nämä etsinnät. Samalla yritin kuitenkin pitää toivoa yllä ajattelemalla, että kaikki olisi vaivan arvoista kun tapaisin tyttäreni. Mutta, entä jos en koskaan löytäisi häntä tai tämä olisi loputtomasti tällaista? Löydetään lappu, siirrytään lapussa lukevaan paikkaan ja uudestaan, uudestaan jälleen uuteen paikkaan. Piiloleikkiä, tyttäreni adoptiovanhemmat olisivat aina askeleen edellä.

Ei, sitä en sallisi. Sellaista en jaksaisi koko ikuisuutta. Voihan olla ettei minun ollut koskaan tarkoituskaan tavata tytärtäni. Jos tämä kaikki olisikin turhaa? Pitäisikö lopettaa ja unohtaa tämä tyhmä ideani? Tyttäreni olisi muutenkin varmasti onnellinen ilman minua eikä tulisi koskaan edes ikävöimään minua. Pitäisikö vain viheltää peli poikki?

''Esme, emme lopeta tässä välissä tätä. Me löydämme kyllä tyttäresi! Sinun pitää vain jaksaa uskoa!'' Edward yritti rohkaista minua ja saada jälleen uskomaan. En tiedä pystyisinkö siihen. En vastannut hänelle mitään, en jaksanut. Katselin ikkunasta pihalle katse lasittuneena. Huomasin kuinka vauhti oli hiukkasen hiljentynyt, maisemat erottuivat jälleen kerran. Taisimme olla melkein perillä.

Olin lakannut hengittämästä. Huomasin sen vasta kun auto pysähtyi. Olin kahden vaiheilla jäädä autoon istumaan. Edward ja Carlisle saisivat mennä tarkistamaan paikat, minä en sitä enää kestäisi. ''Esme, kyllä sinä meidän kanssamme tulet, pystyt siihen. Olemme tukenasi.'' En edelläänkään vastannut hänelle mitään. Ajatukseni seikkailivat tyttäreni Alexin huoneessa, suloiset vaaleanpunaiset tapetit ja prinsessaraita. Alexin suloinen tuoksu ja mitat. Aivoni ei enää toiminut muiden kuin tyttäreeni liittyvien asioiden ympärillä.

Kaukaisesti huomasin kuinka Edward tuli aukaisemaan oveni ja auttoi minut ylös autosta. Pelkäsin jalkojeni pettävän, en uskonut niiden kannattelevan minua enää kovinkaan pitkään.

Carlisle tarttui minua kädestä ja lähdimme yhdessä kävelemään samantyylistä pientä omakotitaloa kohti kuin Seattlessa oli ollut. Jälleen haistoin Alexin tuoksun ilmassa. Se piristi hiukkasen, mutta samalla myös masensi lisää.

Loppu matkan Carlislen piti melkein raahata minut, koska aloin laittamaan pikku hiljaa vastaan. En halunnut joutua tuntemaan samaa tunnetta kuin Seattlessa Alexin suloisessa huoneessa. Minulle tulisi vain hylätty olo.

Edward oli mennyt edeltä jo sisälle ja jättänyt oven auki. Pystyin jo kaukaakin tunnistamaan, että sisällä oli huonekalut. Näin suoraan olohuoneeseen. Siellä oli sohva sekä nojatuoli samasta kankaasta. Kirjahylly näkyi myös ja siellä näytti olevan paljon kiinnostavia kirjoja. Mutta loppujen lopuksi eräs toinen asia vei erittäin nopeasti huomioni. Sillä Edwardilla oli valokuvakansio kädessään.

Hetken aikaa olin shokissa, jos se nyt on mahdollista vampyyreille. Mutta heti kun olin saanut aivoni jälleen toimimaan, melkeinpä riuhtaisin käteni Carlislen otteesta ja riensin sisälle Edwardin luokse.

''Edward, onko tuo se miksi luulen sitä?'' Hän vain nyökkäsi pienesti hymyillen ja ojensi sen minulle. Otin sen vastaan ja asetuin sohvan kulmaan pieneksi mytyksi ja aukaisin sen.

Kuulin hämärästi taustalla Edwardin ja Carlislen yksinkertaisen keskustelun. ''Annetaan Esmen olla rauhassa. Mennään me tutkimaan ympäristöä hiukkasen.'' Enempää en jaksanut enkä pystynyt keskittymään, sillä ensimmäisellä sivulla oli Alexin vauvatiedot.

Koko nimi: Alex Juliet Evenson
Syntymäpituus: 52 cm
Syntymäpaino: 3,750 kg


Hänelle oli jätetty kuitenkin minun sukunimeni, se lämmitti mukavasti mieltäni. Luettuani vauvatiedot, käänsin ensimmäiselle aukeamalle. Siellä oli yhteensä neljä kuvaa. Ensimmäinen oli selvästi otettu sairaalassa. Suloinen pieni vauva oli jonkun kalpeaihoisen keijukaisen näköisen naisen sylissä. Nainen suorastaan säteili onnesta. Pieni lapsi oli suloinen, punertavat pullaposket ja suloiset hieman kihartuvat punaruskeat hiukset.

Toisessa kuvassa selvästi sama lapsi oli seisomassa jotakin kaappia vasten ottaen siitä tukea. Alapuolella luki hienolla kirjoituksella, Alex nousee ensimmäistä kertaa pystyyn tukea vasten. Suloista, mutta surullista. En osannut enää päättää ollenkaan olisinko iloinen vai surullinen. Olin päättänyt ryhtyä lapseni etsintöihin, että löytäisin hänet ja pääsisin hänen elämäänsä mukaan, mutta enää en ollut niin varma, oliko tämä sittenkään niin hyvä idea. Tällä menolla en löytäisi häntä ennen kuin hän oikeasti kuolisi ja joutuisin menemään hänen hautajaisiin tai sitten vampyyrit olivat muuttaneet hänet jossakin muualla.

Katseeni siirtyi automaattisesti kolmanteen kuvaan jossa hiukkasen vanhemman näköinen tyttö oli astumassa kameran suuntaan yhtä askelta. Ja alapuolella luki jälleen samalla käsialalla. Ensi askeleet. Hiukset olivat olkapäille ja kihartuivat hiukkasen ulospäin, iho oli aavistuksen ruskeampi ja päällään hänellä oli suloinen hattaran vaaleanpunainen hellemekko. Jaloissa oli samansävyiset tukevat sandaalit. Tytön huulilla oli leveä hymy, vilahdus pienistä hampaiden aluista ja molemmilla poskilla pienoiset hymykuopat.

Havahduin hetken päästä kun huomasin silittäväni kuvaa. Haikeus ja suru ottivat vallan ja aloin itkemään jälleen kyyneletöntä itkua samalla kun hengitykseni alkoi jälleen pätkiä, tällaista en enää kestäisi.  
« Viimeksi muokattu: 09.02.2010 20:28:16 kirjoittanut NiNNNi »
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [5.luku 1.2!]
« Vastaus #97 : 11.02.2010 17:20:49 »
Voi, olipas surullinen ja onnellinen luku samaan aikaan. Esmen suru on niin... todellista. Sä kirjoitat ja kuvailet niin tarkkaan, että oikeesti kolahtaa itessäkin :)
Lainaus
Havahduin hetken päästä kun huomasin silittäväni kuvaa. Haikeus ja suru ottivat vallan ja aloin itkemään jälleen kyyneletöntä itkua samalla kun hengitykseni alkoi jälleen pätkiä, tällaista en enää kestäisi.   
Tuossa esimerkki. Niin ihana kuvailu ja kaikkee!
Jatkoa, kunhan kerkiät!
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [6.luku 9.2!]
« Vastaus #98 : 11.02.2010 17:48:01 »
Olen liikuttunut. Kuten katriqqq jo sanoi kuvailet nii tarkkaan ja todella hyvin! Tämä liikutti minua suuresti. Esmen suru oli niin kaunista ja aitoa! Ihanaa. Odotan jo jatkoa!

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Esmen kadonnut lapsi (K-13) [6.luku 9.2!]
« Vastaus #99 : 12.02.2010 14:55:30 »
Ihan sairaan hyvin kirjotettu^^
Tykkään tosi paljon. Voi kumpa sitä jatkoa tulis piannn.
JATKOA!!!<3