A/N: Nyt ei saa dissiä, kun tuli näin PITQ LUKU!! Vei noin kymmenen sivua wordissa.. ja fontilla 1o. :oo voi eikkkqh. saatte valittaa ihan mistä vaan, mut pituudesta otan kaikkein eniten valituksia. :--(
Neljäs luku – Your punishment is..
BPOV
Avasin silmäni, ja huomasin suutelevani Edwardin kanssa. Edwardin? Emmekö me olleetkaan tauolla..?
Vetäydyin irti Edwardista hellästi, mutta kuitenkin päättäväisesti. Hän katsoi minua hetken tuskaisena, ja veti minut halaukseensa. ” Älä lähde. Jää luokseni ”, hän kuiskasi korvaani saaden kylmänväreet kulkemaan pitkin selkääni.
” Edward.. Minun on pakko lähteä ”, kuiskasin hänelle hiljaa, irrottautuen hänen halauksestaan.
” Muista, etten halua nähdä teitä ketään kahteen viikkoon ”, sanoin hänelle hiljaa, ja lähdin kävelemään pois. Tunsin, kuinka sydäntäni revittiin kahtia, ja pian se olikin jo revitty moneen sataan osaan. Jatkoin kävelemistä tietämättä lainkaan minne menin, ja tajusin jättäneeni Renesmeen taakseni.
” Ei voi olla totta.. Olen maailman huonoin äiti ”, puuskahdin itsekseni, ja istahdin penkille. Tai tarkemmin sanottuna lysähdin.
EPOV (EdwardPOV)
Olin saanut Bellaan jonkinlaista otetta, ja olin erittäin tyytyväinen itseeni. Tunsin hymyn kohoavan hitaasti suulleni, mutta se valahti nopeasti muistaessani, ettei Bella halunnut nähdä ketään meistä kahteen viikkoon.
Rypistin kulmiani, ja sydäntäni alkoi pistellä ajatellessani Bellaa.
” Millä tuulella hän on? ” Kuulin Rosalien kysyvän Jasperilta hiljaa.
” Tuskaisella ”, Jasper sanoi hiljaa, hetken epäröiden.
Kävelin Esmen luo, ja nostin Nessien syliini.
” Äiti! ” Hän itki toistellen sanaa yhä uudestaan ja uudestaan. Hän kosketti minua kädellään, ja näytti kuvaa Bellasta. Ilmeeni muuttui surulliseksi, ja muut panivat sen merkille.
Yritin hymyillä, ja onnistuin siinä jotenkuten.
” Äiti tulee kohta takaisin ”, kuiskasin Nessielle. Nessie lopetti itkunsa, ja hänen kasvoillensa kohosi pieni hymy.
” Äiti tulee? ” Hän kysyi hiljaa, korkealla äänellään.
” Kohta tulee ”, sanoin hänelle nyökäten päätäni. Kuolemattomille kaksi viikkoa ei tuntunut miltään, tosin en olisi aivan varma Nessiestä..
**
” Minä voin kysyä ”, Emmett ehdotti.
” Et sinä osaa! ” Alice kiljahti hiljaa.
” Osaanpas! ” Emmet väitti vastaan, ja Alice tuhahti.
” Minä kysyn, jos te kaksi ette halua kysyä ”, Alice sanoi tarkoittaen Jasperia ja Rosalieta.
Jasper ja Rosalie pudistivat päätään.
Kuulin, kuinka Rosalie, Emmett, Alice ja Jasper tulivat sohvan eteen, jossa istuin.
He tuijottivat minua.
” Pitääkö minun olla siten, etten muka-olisi kuullut teidän keskusteluanne? ” Kysyin heiltä, ja Emmett nyökkäsi.
” Hyvä on ”, sanoin heille huokaisten.
Alice ja muut katsahtivat toisiinsa.
” Mitä Bellan kanssa tapahtui? ” Alice uteli.
” Ei mitään – ” olin sanomassa, mutta Emmett keskeytti minut.
” Äläkä vastaa ei mitään ihmeellistä! ” Hän sanoi.
” Hyvä on ”, sanoin asettaen sanani uusiksi.
” Ei mitään mikä kuuluisi teille ”, sanoin.
” Kuuluvathan asiat meillekin! Olemme Bellan siskoja ja veljiä, joten meidän täytyy tietää faktat ennen kuin voimme sanoa hänelle mitään ”, Rosalie puuskahti.
” Faktat? ” Kysyin häneltä. Mistä lähtien Rosalie oli osannut sivistyssanoja? Kysyin asiaa hämmentyneenä ääneen, ja Rosalie läpsäisi minua.
” En ole niin blondi kuin miltä näytän ”, Rosalie sanoi laittaen kätensä puuskaan, ja painoi päänsä Emmettin olkapäähän.
” Et olekaan, et olekaan ”, Emmett myönteli hiljaa taputtaen Rosalieta päähän hellästi.
Esme ja Carlisle tulivat huoneeseen.
” Niin, Edward, mekin haluaisimme tietää ”, Esme sanoi hiljaa, ja istahti nojatuoliin Carlisle vierellään.
Alice, Jasper ja Emmett laittoivat kätensä puuskaan näyttäen uhkaavilta.
” Kerrotko helpolla, vai pitääkö sinut hakata ennen kuin kerrot? ” Emmett kysyi, ja rusautti rystysiään.
” EMMETT! En suvaitse väkivaltaa kodissani ”, Esme sanoi katsahtaen Emmettiin, joka kohautti olkapäitään. ” Vien sitten Edwardin ulos hakattavaksi ”, Emmett sanoi.
Minä naurahdin. ” Sen päivän kun näkisi.. ” Mutisin ääneen, mutta Emmett ei kuunnellut.
” Kerro. ” Alice tokaisi, ja istahti viereeni. Huokaisin syvään, ja vetäisin henkeä sisään. Aloin kertoa heille tapahtunutta, ja lopun tullessa suljin silmäni. Esme oli ensimmäinen joka sanoi ääneen mitään.
” Eikö pojilla ole nykyaikana mitään tahdikkuutta? Jos tyttö ei halua poikaa lähelleen, niin pojan pitäisi uskoa ”, Esme sanoi suunnaten sanansa minulle. Rosalie ja Alice nyökyttelivät Esmen sanoille.
” Aivan.. Mutta tarkoittiko Bella todella ettei halua nähdä ketään meistä kahteen viikkoon? ” Alice kysyi rypistäen kulmiaan, ja katsoi tulevaan.
” Tarkoitti ”, hän vastasi itselleen. Jasper ja Emmett katsahtivat toisiinsa, ja alkoivat taas hyräillä samaa laulua, jota olivat eilen laulaneet.
” EI TAAS TUOTA! ” Älähdin heille, ja otin kaksi tyynyä tukkiakseni heidän suunsa. Työnsin tyynyt heidän suuhunsa, ja he mumisivat jotain.
” Minä menen muualle ”, ärähdin muille ja nousin sohvalta.
” Mutta ethän mene häiritsemään Bellaa? ” Esme kysyi vaativasti, käyttäen äiti-statustaan hyväksi. Huokaisin.
” En ”, myönsin hänelle.
RPOV (RosaliePOV)
” Ihmeellistä, että Bella todella voi olla niin pitkään erossa Edwardista ”, mumisin muille kun Edward oli mennyt.
” Nojaa, enpä tiedä erossa.. Eivätkös Bella ja Edward ole suudelleet ainakin kahdesti eronsa jälkeen? ” Jasper kysyi, ja Alice nyökkäsi.
” Mehän olimme ensimmäisellä kerralla paikalla ”, Alice sanoi katsahtaen Jasperiin ja Emmettiin, jolla oli edelleen tyyny suussaan. Emmett puri tyynyn poikki, ja sylkäisi höyhenet pois suustaan.
” Niin olimme! ” Emmett hihkaisi nopeasti.
” Tällä tavalla voisin kiusata Bellaa.. ” Hän alkoi mutista ääneen, ja Esme vilkaisi tähän varoittavasti.
” Emmett McCarty, jos kiusaat Bellaa, niin vannon, että menetät television ainakin kahdeksi vuodeksi! ” Esme sanoi, ja Emmettin ilme valahti.
” Mitään hauskaa ei saa enää tehdä ”, Emmett nurisi mennessään takaisin yläkertaan. Talo oli suurin piirtein samanlainen, joka meillä oli Forksissa, mutta täällä oli kolme kerrosta. Ensimmäisessä kerroksessa oli keittiö, takkahuone, olohuone ja ruokasali. Toisessa kerroksessa olivat minun, Alicen, Jasperin ja Emmettin huoneet. Kolmannessa kerroksessa oli Edwardin huone ja Carlislen ja Esmen huone. Siellä oli myös kaksi vapaata huonetta, joista toinen oli Nessien huone, ja toisesta tulisi Bellan huone.
Carlisle huokaisi. ” Teidät pitäisi ilmoittaa taas kouluun ”, hän sanoi.
” Haluatteko mennä high schoolin uudestaan? ” Hän jatkoi.
” Joo! Saamme päättäjäisetkin ”, Alice alkoi heti kuvitella mielessään pukuaan. Tai Bellan pukua. Tai minun pukuani.
” Hyvä on. Pitäisikö minun ilmoittaa Bellakin..? ” Hän mietti ääneen, mutta Esme pudisteli päätään.
” Älä nyt vielä ilmoita ketään, kysymme sitten kahden viikon päästä Bellalta haluaako hän mennä kouluun ”, Esme sanoi.
KAHDEN VIIKON KULUTTUA:
” Juuri niin. Missä on Isabella Cullenin- siis Swanin huone? ” Emmett kysyi vastaanottovirkailijalta, joka naputteli nopeasti konettaan.
” Isabella Swan on huoneessa 1206 ”, nainen sanoi katsoen Edwardiin. Ilmiselvästi nainen yritti iskeä Edwardia.
” Tule, Edward! Bella varmasti odottaa jo sinua! ” Alice huusi, yrittäen saada naisen tajuamaan että Edward oli varattu. Edward nyökkäsi, ja lähdimme hissille. Hissiin mahtui vain kolme henkeä – kahden pitäisi kävellä.
” Minä voin kävellä! ” Alice sanoi, ja Jasper meni hänen mukaansa.
” Huonoja nämä hissit ”, Emmett mutisi, ja painoi kerrosta kuusi – huoneet 1110–1310.
**
Alice ja Jasper olivat ennen meitä kerroksessa kuusi. Hissin ovi avautui, ja aloimme joukolla etsiä huonetta 1206. ” Löytyi! ” Kuulimme Alicen huutavan. Edward oli siellä jo, ja Emmett ja minä menimme viimeisinä.
Edward koputti oveen kärsimättömänä näkemään Bella.
” Odottakaa hetki! ” Kuulimme Bellan huutavan, ja paukauttavan kirjan kiinni. Huokaisin. Eikö hän tehnyt muuta kuin lukenut?
BPOV
Kuulin koputuksen, ja haistoin siellä olevan vampyyrejä. Todennäköisesti Cullenit.
” Odottakaa hetki! ” Huusin heille, ja laitoin kirjan kiinni. Olin todella resuisessa kunnossa, sillä en kestänyt tehdä mitään. Olin vain riutunut.
Vaihdoin nopeasti vaatteet, ja kampasin hiukseni. Ne olivat aivan takussa, ja jouduin selvittelemään ne nopeasti. Katsoin hädissäni peiliin. En ollut metsästänyt pitkään aikaan, ja sen huomasi silmistäni – ne olivat aivan mustat! Etsin nopeasti kaapistani kullanväriset piilolinssit, ja laitoin ne silmiini. Hätätapauksien varalle nämä olivat, ja nyt oli hätätapaus.
Heitin piilolinssin pahvin roskiin, ja menin avaamaan ovea. Huomasin sänkyni olevan erittäin sotkuinen, ja petasin sen nopeasti ennen oven aukaisemista. Aukaisin oven, ja huomasin siellä Rosalien, Emmettin, Jasperin, Alicen ja Edwardin. Rypistin kulmiani heille.
” BELLA! ” Alice kiljahti ja ryntäsi heti ensimmäisenä halaamaan minua.
” Luulin ettei kaksi viikkoa ole teille aika eikä mikään? ” Kysyin häneltä halaten takaisin.
” Oli se. Ilman sinua ”, Alice sanoi, ja Emmett töni häntä.
” Minäkin haluan halata Bellaa! ” Hän kiljahti kärsimättömästi.
Alice vetäytyi loukkaantuneena huoneeseen, ja Emmett antoi minulle yhden voimakkaimmista halauksistaan.
” Jos olisin ollut ihminen, luuni olisivat murskaantuneet ”, huomautin Emmettille, joka meni huoneeseen.
Rosalie ja Jasper tulivat huoneeseen hymyillen minulle iloisesti. Viimeisenä sisään tuli Edward, joka näytti uskomattoman iloiselta nähdessään minut. Nyökkäsin hänelle, toivoen että hän ei halaisi minua. Edward meni huoneeseen, ilmeisesti tajuten äänettömän pyyntöni. Huokaisin hiljaa, ja laitoin huoneen oven kiinni.
” Mitä sinä olet tehnyt näinä kahtena viikkona? ” Alice kysyi tarkastellen huonetta.
” Enpä paljoa mitään ”, sanoin hänelle kohauttaen olkapäitäni.
” Lukenut? ” Rosalie ehdotti nostaessaan Humisevan harjun yöpöydältä.
” Taasko tuo kirja? Bella! ” Emmett älähti, ja istahti työpöydän tuolille. Toivoin, ettei Emmett älyäisi katsoa työpöydän laatikkoon, mitä hän ei tehnyt.
” Se on hyvä kirja ”, mumisin heille ottaen kirjan, ja piilotin sen tyynyn alle. Rosalie pyöräytti silmiään.
” Varmaan on ”, hän mutisi.
Alice tuli kylpyhuoneesta, roikottaen käsissään piilolinssien esitettä kädessään.
” Bella? ” Hän kysyi ja tarkasteli silmiäni. Muut katsoivat esitettä ja sitten minua.
” Eh.. Tuota.. ” Mutisin nolona. Olisin punastunut, jos olisin ollut ihminen.
” Onko sinulla nyt piilolinssit? ” Alice kysyi, ja tarkasteli silmiäni siristäen silmiään. Nyökkäsin nolona. ” Ota ne pois ”, Rosalie sanoi hellästi, ja minä kävelin hitaasti kylpyhuoneeseen lukiten oven.
Otin piilolinssit pois, mutta jätin ne tiskille. Tulin takaisin kylpyhuoneesta silmät kiinni.
” Silmät auki! ” Emmett älähti.
” Minulle ei sanottu mitään, että silmätkin täytyy pitää auki ”, sanoin heille mumisten, ja tunnustelin tieni takaisin tuolille. Samassa tunsin törmääväni johonkin, ja heittäydyin jonkun syliin. Aukaisin nopeasti silmäni laittaen ne yhtä nopeasti kiinni, ja huomasin olevani Edwardin sylistä. Ärähdin, ja nousin nopeasti pitäen silmäni kiinni.
Löysin tieni tuolille, ja rojahdin sille.
” Hei.. Mitä täällä laatikossa on? ” Emmett kysyi, ja aukaisin silmäni hätääntyneenä.
” EI SINNE SAA MENNÄ! ” Kiljaisin nopeasti, ja tunsin kalpenevani.
Muut katsoivat henkeään pidätellen silmienväriäni. ” Bella! Mikset ole käynyt metsästämässä? ” Alice kysyi moittivaan sävyyn.
” En ole kerennyt ”, mutisin heille, ja nappasin osan teksteistä pois Emmettin nakkisormien ulottuvilta.
” Et varmaan, kun olet tehnyt näitä runoja näin paljon! ” Emmett sanoi tuhahtaen, ja luki joitakin ääneen.
” Ikuinen rakkaus.. Onko semmoista olemassakaan? ” Hän alkoi lukea runoa ääneen, ja nappasin nopeasti sen pois Emmettiltä.
Paiskasin laatikon kiinni, ja työnsin Emmettin pois tuolilta. Tungin runot, jotka olivat kädessäni takaisin laatikkoon, ja asetuin tuolille varjellen laatikkoa.
” Jaa että semmoista.. ” Jasper sanoi naurahtaen, ja vilkuili vuorotellen minua ja Edwardia.
” Älä viitsi. Puhuin rakkaudesta yleensä, en tarkoittanut mitenkään erikseen minun ja.. Edwardin rakkautta ”, sanoin hänelle tuhahtaen. Muut vilkuilivat minua ja Edwardia.
” On siellä vielä pahempiakin ”, Emmett sanoi oltuaan hetken hiljempaa, ilmeisesti miettien mitä runoissa oli. Käänsin kolkon katseeni nopeasti häneen.
” Mitä tarkoitat? ” Rosalie kysyi, ja Emmett sipisi hänen korvaansa jotain. Edward alkoi hymyillä luettuaan Emmettin ajatukset. Rosalie alkoi hihittää, ja katsoi minua.
Alice katsoi silmiäni huolestuneina. ” Sinun täytyy mennä metsästämään ”, hän sanoi.
” Ehkäpä ikuisen urhosi kanssa? ” Emmett kysyen, ja painosti sanoja ’ikuinen urho’.
” EMMETT! ” Kiljahdin hänelle, ja menin lyömään häntä päähän.
” Teidän seuranne on pahaksi minulle! Minä en halua nähdä Emmettiä enää ikinä! ” Kiljahdin, ja lähdin ovesta ulos. Joku lähti seuraamaan minua.
” Ikuisuus on pitkä aika ”, Edward sanoi kuiskaten korvaani.
” Olkoot ”, ärähdin hänelle hieman nolostuneena runoistani. Tosin eihän hän tietänyt mitä niihin oli kirjoitettu.
” Carlislella on sinulle asiaa ”, hän sanoi, ja minä nyökkäsin. ” Voin ajaa sinut sinne, jos haluat? ” Hän ehdotti, ja vilkaisin häneen.
” Jos sinulla ei ole mitään taka-ajatuksia ”, sanoin ottaen hänen ehdotuksensa vastaan.
” Ei ole.. ” Edward mutisi, ja kuulin kiljahduksia huoneesta, josta olimme lähteneet. Muut olivat varmasti ottaneet runoni, ja lukeneet ne.
**
” Bella! ” Esme sanoi, ja halasi minua. Minä nyökkäsin hänelle, ja halasin häntä.
” Carlislella oli minulle asiaa? ” Kysyin häneltä, ja hän nyökkäsi vuorostaan.
Esme viittoi minua tulemaan sisään, ja Edward tuli jäljestäni sisään.
Pian alkoi kuulua Jasperin, Alicen, Rosalien ja Emmettin ääniä.
He tulivat sisään, ja minä mulkaisin heitä. ” Mitä on sattunut? ” Esme kysyi hämmentyneenä.
” He lukivat HENKILÖKOHTAISET runoni! ” Kiljahdin, ja huomasin heidän käsissään runoja.
” ANTAKAA NE TÄNNE! ” Murahdin heille, ja hyökkäsin heidän kimppuunsa. Sain Rosalielta ja Alicelta helposti runot, ja pian sain Jasperiltakin runot.
Heitin runot takkaan.
” Onneksi Emmettillä on kaikkein härskeimmät runot ”, Rosalie mumisi ja vilkaisi Emmettiin, joka piteli käsiään selkänsä takana. Miksi, voi miksi olin mennyt kirjoittamaan runoja?
Esme katsoi meitä hämmentyneenä, ja menin Emmettin luokse katsoen häntä avuttomasti. ” Emmett, etkö voisi antaa niitä runoja minulle? ” Kysyin häneltä maireasti hymyillen, ja Emmett pudisti päätään.
Yritin napata runoja, mutta se ei onnistunut. Hän nosti ne päänsä yläpuolelle, ja minä aloin pomppia yrittäen saada runoja. ” ANNA NE TÄNNE! ” Kiljahdin hänelle, ja löin häntä nopeasti mahaan. Emmett taipui kaksinkerroin, ja sain napattua häneltä runot. Vein ne takkaan, ja huomasin Emmettin kaivavan taskuistaan yhden runon, ja vievän sen Edwardille.
” Ei kai vaan.. ” Mumisin hiljaa, toivoen ettei se ollut runo, jossa olin tunnustanut rakkauteni Edwardille. Runo oli omistettu Edwardille.
” Huulet huulillani.. ” Edward mumisi hymyillen. Se oli se runo!
” EMMETT! ” Kiljaisin, ja menin Edwardin eteen. ” Voisitko antaa sen runon minulle? ” Kysyin häneltä, ja hän vilkaisi minuun virnistäen ilkikurisesti.
” Jos annat minulle suukon ”, hän sanoi, ja minä kalpenin. ” Hyvä on. Pidä se runo sitten, jos olet noin ääliö ”, minä puuskahdin, ja käänsin pääni toiseen suuntaan. Edward seurasi hämmentyneenä minua, ja minä yritin napata nopeasti lappua häneltä, mutta ei onnistunut.
” Hyvä on ”, toistin hänelle, ja suutelin häntä nopeasti. Kun käännyin ottamaan lappua Edwardilta, huomasin lapun Emmettillä. Polkaisin jalkaani kiukkuisena.
” Tämä ei ole reilua! Kaikki ovat minua vastaan! ” Kiljaisin, ja Esme tuli minun vierelleni.
” Emmett McCarty, anna Bellalle hänen runonsa takaisin ”, hän sanoi tiukasti. Kohta Emmett kiljaisi, ja tipautti runon lattialle.
” Ei saa purra! ” Emmett kiljui ja perääntyi. Katsoin hänen jalkoihinsa, ja huomasin Renesmeen roikkuvan Emmettin jalassa hampaillaan.
Muut alkoivat nauraa, ja minä nostin Renesmeen syliini. Renesmee mulkoili vieläkin Emmettiä.
” Emmett-setä on tuhma! Ei äitiä saa kiusata! ” Renesmee sanoi Emmettille, ja halasi minua.
” Hyvä, Renesmee. Emmettiä saa purra ”, minä sanoin hänelle antaen hänelle pusun poskelle, ja vein runon takkaan poltettavaksi. Kääntyessäni takaisinpäin huomasin Emmettin, Jasperin, Alicen ja Rosalien päät yhdessä. He perääntyivät nopeasti muodostelmasta, ja vilkuilivat välillä toisiinsa. Huomasin Edwardin hymyilevän heille tai heidän ajatuksilleen.
Emmett rykäisi, ja suuntasi katseensa minuun. ” Oi Edward ”, hän aloitti vilkaisten Rosalieen. Kalpenin entistä kalpeammaksi, kun tunnistin runoni.
” Ettekö voisi olla hiljaa, sillä täällä on myös Renesmee? ” Kysyin heiltä kiristellen hampaitani yhteen.
” Voithan sinä tukkia Nessien korvat ”, Alice ehdotti, ja tein niin. Painoin kasvoni Renesmeen hiuksiin, ja Renesmee kysyi minulta mitä tapahtui. Pudistin hänelle päätäni.
Huomasin Carlislen ilmaantuvan portaiden yläpäähän.
” Mitä täällä tapahtuu? ” Hän kysyi ihmetellen.
” He lukivat Bellan runon ja aikovat esittää sen meille ”, Esme sanoi viitaten Jasperiin, Aliceen, Rosalieen ja Emmettiin.
” Mielessäin aina oot ”, Rosalie sanoi, ja tunnistin senkin olevan runostani. Puristin silmäni kiinni.
” Ja sinua kovasti kaipaan kaukaa ” Jasper sanoi. Sekin oli runostani.
” Vaan riittääkö se? ” Alice kysyi kysymyksen, joka oli runossa.
Laskin Nessien nopeasti Edwardin syliin, ja lähdin nopeasti heitä kohti. Minua alkoi ärsyttää, että he olivat lukeneet runoni.
Pysähdyin. En halunnut tulla hirviöksi.
” Hyvä on ”, mutisin itsekseni ja laskin sataan. ” Mitä minun pitää tehdä että saan teidät lopettamaan tuon runonlausunnan JA unohtamaan koko runon? ” Kysyin heiltä täristen.
” Unohtamaan koko runon? ” Emmett toisti.
” No siihen tarvitaan ihmetekoja.. ” Hän mutisi, ja virnisti.
” Mutta kyllähän me sovimme jo aikaisemmin mitä sinun pitää tehdä ”, Emmett sanoi vilkaisten Edwardiin.
” No mitä minun pitää tehdä? ” Kysyin heiltä. Toivoin ettei sillä olisi mitään tekemistä ihmisien kanssa.
” Sinun täytyy suudella Edwardia ”, Rosalie sanoi hymyillen.
Aloin nauraa, mutta huomatessani toisten kulmien kohotukset, lopetin sen.
” A-anteeksi? Eikö se ollutkaan vitsi? ” Minä kysyin rypistäen kulmiani.
” Ei todellakaan ”, Emmett hymähti.
EPOV
Bella heitti kätensä ilmaan.
” Te olette kyllä ihmeellisiä ”, hän sanoi kolkosti.
” En suorita sitä. Lausukaa runo vaikka miljoona kertaa, ei kiinnosta ”, hän ärähti.
” Ai ei vai? Huulet huulillani.. Kädet- ” Emmett sanoi, mutta Bella murahti hänelle.
” Täällä on pienempiäkin! ” Hän sanoi hiljaa nyökäten Renesmeehen. Emmett kohautti olkapäitään. ” Haittaako? ” Hän kysyi, ja alkoi sanoa seuraavia fraaseja, mutta Bella keskeytti sen.
Bella tuli nopeasti luokseni, ja tuikkasi huulensa huulilleni. Yritin viivyttää suudelmaa, mutta Bella veti huulensa pois.
” Ja nyt onko enää mitään napistavaa? ” Bella kysyi mulkoillen Rosalieta, Emmettiä, Alicea ja Jasperia. Nämä pudistivat päätään vähin äänin.
” Minun äiti ja isi ovat taas yhdessä! ” Nessie kiekaisi nopeasti, ja kaikki katsoivat häntä vaivautuneina.
” Se on hienoa, Nessie ”, Rosalie mumisi. Bella nosti Nessien syliinsä, ja supisi jotain tämän korvaan. Nessien ilme laski hiukan.
**
Carlisle kokosi kaikki yhteen sohville, ja Bella istuutui Esmen viereen Nessie sylissään. Hän mulkoili meitä muita – paitsi Carlislea ja Esmeä.
” Minun on pakko rangaista teitä sen takia, koska luitte Bellan runoja ilman hänen lupaansa ”, Carlisle sanoi Emmettille, Alicelle, Rosalielle, Jasperille ja minulle.
Bella näytti meille kieltään vahingoniloisena.
” Alice ja Rosalie, minä otan teiltä teidän luottokorttinne pois kahdeksi kuukaudeksi ”, Carlisle sanoi.
” EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII! ” Alice kiljui pitkään, ja hautasi kasvonsa Jasperin olkapäähän. Heti kun huuto oli lakannut, Carlisle jatkoi. ” Emmett, sinä saat kärsiä puoli vuotta ilman televisiota ”, Carlisle sanoi, ja Emmett huusi. ” Ei ole reilua! Tytöillä on vain kaksi kuukautta! ” Hän valitti, ja Carlisle kohotti toista kulmakarvaansa. ” Sinä kiusasit Bellaa enemmän kuin he ”, hän sanoi, ja Emmett alkoi mutista jotain itsekseen.
” Jasper, sinä et saa pelata vähään aikaan pelikonsolilla ”, Carlisle sanoi, ja Jasper raapi hiuksiaan. ” Tyhmää. Miten vähäksi aikaa? ” Hän kysyi. ” Sanottaisiinko kahdeksi kuukaudeksi. ”
” Edward, sinä et saa avata sinulle tullutta lähetystäsi kuukauteen ”, Carlisle sanoi. Mikä lähetys? Kysyin sitä ääneen, ja huomasin Bellan hymyilevän hieman. Oliko hänellä jotain tekemistä sen kanssa?
” Iso lähetys se ainakin ”, Carlisle sanoi. Emmett narisi vieläkin, ja Nessie katsoi narinaa hämmentyneenä.
” Emmett-setä on vauva ”, hän tokaisi ja meni Emmettin luokse. Nessie otti taskustaan tutin, ja laittoi sen Emmettin suuhun. Emmett lutkutti tuttia hetken, ja kaikki repesivät nauruun.
Emmett sylkäisi tutin suustaan, ja Nessie katsoi sitä hetken hämmentyneenä, kunnes alkoi itkeä.
” Emmett-setä on ilkeä! Hän ei alvosta lahjaani yhtään! ” Nessie itki, ja Bella nosti hänet syliinsä rauhoitellen häntä.
” Tutit ovat oikeasti tarkoitettu pienille lapsille. Eikä Emmett ole pieni lapsi.. Paitsi henkisesti ”, hän mutisi. (A/N: Nessie osaa s-kirjaimen, muttei r-kirjainta. :p)
Emmett oli kuin ei olisi kuullutkaan moitintaa.
” Ainiin, Bella, minulla on sinulle asiaa ”, Carlisle ilmoitti hetken päästä, ja viittoi Bellaa seuraamaan häntä. Bella ojensi Nessien Esmelle, ja mulkaisi meitä muita.
” Miksi äiti on vihainen isille, Losalie-tädille, Alice-tädille, Emmett-sedälle ja Jaspel-sedälle? ” Nessie kysyi ihmeissään Bellan mulkaisusta.
” Isäsi, tätisi ja setäsi lukivat äitisi runot ilman hänen lupaansa. Ei sinun tarvitse siitä murehtia ”, Esme mutisi Nessien korvaan, ja alkoi sitoa Nessien hiuksia kiinni.
” Mitä niissä lunoissa oli? ” Nessie kysyi katsoen Esmeen.
” En tiedä ”, Esme sanoi.
” Mutta voithan sinä kysyä sitä Emmettiltä ”, hän jatkoi katsahtaen Emmettiin ankarasti.
Nessie nyökkäsi, ja meni Emmettin eteen.
” Mitä niissä äidin lunoissa oli? ” Hän kysyi uudemman kerran Emmettiltä, joka oli keskittynyt Rosalieen.
” Ymh.. Siinä oli semmoisia juttuja joita sinulle on vaikea selittää ”, Emmett sanoi raapien kättään.
” Minäkin tahdon tietää! ” Renesmee valitti polkien jalkaansa. Rosalie katsahti Emmettiin tiukasti.
” Siinä oli yksisarvisia, jotka kakkivat perhosia ”, Emmett selitti hetken mietittyään. Esme huokaisi helpotuksesta.
” EI TULE KUULOONKAAN! ” Kuulimme Bellan kiljaisevan. Nessie hätkähti, mutta jatkoi Emmettin tenttaamista.
Carlisle selitti jotakin hiljaisemmalla äänellä, ja Bella puuskahti, ja alkoi puhua jotakin Carlisleakin hiljaisemmalla äänellä. Emme kuulleet kovin hyvin, paitsi jotakin hyvin erinäisiä sanoja.
” Renesmee.. supinaa.. Tyhmää.. ” Olivat ainoat sanat, jotka kuulimme Bellan jupisevan.
” Kuinka pitkään? ” Bella kysyi huokaisten.
” Sanottaisiinko näin alkuun viikko ”, Carlisle sanoi.
” VIIKKO? ” Bella kiljahti, ja jotain tapahtui, sillä hän rauhoittui. ” Hyvä on, hyvä on.. ” Hän jupisi ja tuli takaisin alakertaan torjuva ilme kasvoillaan.
Emme voineet kuin arvailla mitä Carlisle oli hänelle sanonut. En ollut edes keskittynyt Carlislen ajatuksiin..
BPOV (Bella on läksytyksessä Carlislella)
” Ainiin, Bella, minulla on sinulle asiaa ”, Carlisle sanoi viittoen minua seuraamaan häntä. Minä nousin ylös, ja ojensin Renesmeen mummilleen, ja mulkaisin muita.
” Miksi äiti on vihainen isille, Losalie-tädille, Alice-tädille, Emmett-sedälle ja Jaspel-sedälle? ” Kuulin Renesmeen kysyvän Esmeltä, mutten halunnut kuunnella vastausta.
Carlisle sulki työhuoneensa oven. ” Tiedän kyllä, että se oli vahinko, että ajoit ylinopeutta ja jouduit vankilaan, mutta minun on läksytettävä sinua siitä. ” Carlisle sanoi huokaisten.
” Läksytettävä? ” Toistin epäröiden, ja Carlisle nyökkäsi ottaen jonkun pitkän paperin kaapistaan. Hän kääri sen auki, ja siinä oli pitkä lista kirjoitusta ”en enää aja ylinopeutta”. Katsoin paperia ymmyrkäisenä.
” Mitä minun on tehtävä? ” Kysyin Carlislelta.
” Sinun on kirjoitettava kaksikymmentäviisi kertaa ’en enää aja ylinopeutta’ tuohon paperiin ”, hän sanoi ojentaen minulle kynän.
” Otin käyttöön tämän systeemin sata vuotta sitten. Suurimmaksi osaksi nämä ovat Emmettin kirjoituksia, tosin välillä oli myös Jasperin ja Edwardin. Alice ja Rosalie ovat suurimmaksi osaksi säästyneet ylinopeudesta.. ” Carlisle sanoi.
Minä aloin kirjoittaa kynä suhisten, ja kohta se oli valmis. Ojensin paperin Carlislelle.
” Ole hyvä ”, sanoin hänelle, ja hän katsoi ihmeissään tekstiä.
” Hyvä. Minun on kuitenkin annettava jotakin muutakin.. ” Hän mutisi laittaen pergamenttirullan takaisin kaappiinsa.
Hän istahti työtuoliinsa.
” Tiedän, että tämä on aika ankara kurinpalautus ylinopeudesta, mutta Ness- tarkoitan Renesmee tarvitsee äitiään ”, Carlisle sanoi katsoen minuun tarkkaavaisesti.
” Rangaistukseksi sinun pitää toimia Renesmeen ja Edwardin kanssa perheenä erillisessä asunnossa ”, Carlisle sanoi.
” EI TULE KUULOONKAAN! ” Kiljaisin, mutta Carlisle katsahti minuun varoittavasti.
” Ole nyt järkevä, Bella. Renesmee tarvitsee äitiään ja isäänsä yhdessä! ” Carlisle sanoi hiljaa.
” Kyllä minä tiedän, että Renesmee tarvitsee molempia, mutta eikö tämä ole vähän tyhmää? ” Kysyin häneltä vielä hiljempaa.
” Ei minun mielestäni. Vai haluatko, että tyttäresi mielikuvitus saastuu täällä? Emmettin takia ”, Carlisle sanoi, ja minä pudistin päätäni.
” Kuinka pitkään? ” Minä kysyin huokaisten.
” Sanottaisiinko näin alkuun viikko ”, Carlisle sanoi.
” VIIKKO? ” Minä kiljaisin, mutta aloin miettiä asiaa tarkemmin. Voisinhan minä karata jossain vaiheessa..
” Hyvä on, hyvä on.. ” Jupisin Carlislelle ja menin takaisin alakertaan.
A/N2: VOI LOL KUN TÄMÄ VIRUI!! :--(( olen tooosi pahoillani. Vitos osaa alan kirjoittaa heti, kun saan tämän julkaistua. Sainpa kumminkin tungettua asiani tänne.. *mutinaamutinaa* Vitsi, vei wordissakin kymmenen sivua tää osa. :p Valituksia otan vastaan ainakin pituudesta. Nyyh. :--(( Yritän julkaista viitos-osan heti kun saan sen valmiiksi (eli tänään toivottavasti). Mä TOIVON että kirjoitusvirheitä ei ole, mutta olin vaan niin täpinöissäni juonen suhteen, että en ole varma onko niitä kuinka paljon. ^^ Valittakaa huoletta.[b/]