Kirjoittaja Aihe: Teekestit S/R, sallittu, raapale  (Luettu 4156 kertaa)

Paineside

Teekestit S/R, sallittu, raapale
« : 27.11.2009 19:48:04 »
Nimi: Teekestit
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Yksipuolinen Sirius/Remus
Disclaimer: Kaikki, mikä on tunnistettavissa Rowlingin tuottamaksi materiaaliksi kuuluu hänelle. Loput on minun.
A/N: Oli joskus olemassa nimellä Turhautuneisuuden teekestit.

~*~

On tosi vittumaista olla rakastunut sellaiseen, joka ei välitä paskaakaan, mitä sulle tapahtuu tai mitä tunnet tai mistä unelmoit tai miten juot kahvisi. Johonkin, joka on sulle ystävä, tai ehkä kaveri, sellainen, joka joskus pyytää liemien tunnilla pariksi, mutta vain ja ainoastaan liemien tunnilla. Ja senkin se tekee oikeastaan säälistä. Mä riudun ja tunnen samaistuvani yksinäiseen riimujen opettajaan ja tajuan, miten lopulta elämä on pelkkää kärsimystä, jota joskus valaisevat satunnaiset teekupit täynnä höyryävää puolukkateetä.

Enhän mä muuta teekään kuin lipitän teetä. Lipi lipi lipi. Juon teetä, vellon itsesäälissä ja muutun kerran kuussa hirviöksi kuin mikäkin nainen.

Kuinka ironista.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:57:19 kirjoittanut zilah »
non numquam spem ponit amor

WHOKILLEDBAMBI

Vs: Teekestit
« Vastaus #1 : 30.11.2009 11:40:17 »
Itse en oikein tykkää puhekielellä kirjoitetuista ficeistä, mutta tähän toi sopi todella hyvin ja jopa paremmin. Tunnelma ja tekstin monet tunteet ovat käsinkosketeltavissa. Lopetus on hyvä. Teekestit nimi sopii tälle kuin nenä päähän tai nyrkki silmään.
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?

A.M.Charlotte

• Epäsosialinen tatti.
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
« Vastaus #2 : 03.12.2009 20:00:19 »
Ihanaa kun käytit puhekieltä. Aluksi se kuulosti hieman oudolta kirjakieliseen korvaani, mutta opin taas lukemaan puhekielistäkin tekstiä.  :)

Lainaus
Enhän mä muuta teekään kuin lipitän teetä. Lipi lipi lipi.
Söpöä.  ;D Pienen huumorinkukankin sait tähän istutettua.

Kiitän!!
A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

Lila

« Vastaus #3 : 03.12.2009 21:51:52 »
Hieno teksti. Mä itse tykkään kyllä puhekielestä ficeissä, se on mukavaa vaihtelua, useimmat kun tuntuvat olevan kirjakielisiä.

Oikein ehjä kokonaisuus. Vaikka olikin vain sata sanaa, sait hyvin välitettyä Remuksen fiilikset tänne asti.

Tykkäsin kovasti.

Paineside

« Vastaus #4 : 11.12.2009 19:37:37 »
MoaningMyrtle, kiitos paljon! En tietoisesti kyllä pyrkinyt tuollaiseen vittuuntuneeseen fiilikseen, mutta se vähän niin kuin tuli mukaan kirjoittaessa, kun itseäkin hieman otti pannuun...
WHOKILLEDBAMBI (indeed who?!), itsekin vierastan puhekielisiä ficcejä, sillä jotenkin ne tuntuvat minusta vähän tekotaiteellisilta, ainakin yleensä. Kiva että tykkäsit puhekielestä tässä ficissä : ).
A.M.Charlotte, yay lisää puhekielen kannattajia! Ja se huumorinkukka siellä oli sitä kuuluisaa katkeransuloisuutta, thih. Kiitos sinullekin!
Lila, no mutta kiitos kiitos vain (ihan simona näitä kommentteja...). Mukava kuulla että noinkin lyhyestä tunteenpurkauksesta pidetään näin paljon!
Ancka, thih, tuskinpa Remuksesta edes saisi epäsöpöä, vaikka tämä sitten angstaisikin kuinka paljon tahansa. Kiitos tosi paljon!

postimyyntivaimo

« Vastaus #5 : 12.12.2009 18:12:34 »
Vaikka en yleensä pidä puhekielellä kirjoitetuista ficeistä, niin tähän se kieltämättä sopi loistavasti. Varmaan paremminkin, kuin jos olisit alkanut kirjoittamaan kirjakielellä...

Olit osannut tavoittaa hienosti ficciin oikeanlaisen tunnelman. Vaikka tässä oli vittuuntunut tunnelma, niin katkeran humoristisiakin kohtia löytyi, ja pidin niistä paljon. Ne sopivat loistavasti tuonne väliin.

Vaikka tämä oli lyhyt, se ei haitannut. Olit saanut muutamiin lauseisiin kiteytettyä ficin idean loistavasti ja jos tätä olisi tuosta alkanut pitkittelemään, olisi lopputulos saattanut olla paljon huonompi.

Oikein hyvää työtä, pidin todella paljon.  :)

♥ mmariaä

Paineside

« Vastaus #6 : 03.02.2010 20:27:29 »
mmariaä, kiitos kovasti kommentista!

Naava

• No-Life
  • Mitäpä siihen lisäämään.
« Vastaus #7 : 06.02.2010 14:39:58 »
Aluksi luulin, että kertojana olisi ollut Sirius. Siispä yllätyin tuosta muutun kerran kuussa hirviöksi-kohdasta. Se kai sitten olikin Remus?
Pystyin samastumaan Remuksen turhautuneisuuteen, itselläni on myös tuo Voi vittu, kun menee päin persettä-kausi päällä ja minäkin tunnen tuon turhautuneisuuden, Kuutamo, kuinka elämä menee niin päin persettä ja silti kaikki on hyvin.
Kuulostipas traagiselle.
Lainaus
Mä riudun ja tunnen samaistuvani yksinäiseen riimujen opettajaan ja tajuan, miten lopulta elämä on pelkkää kärsimystä, jota joskus valaisevat satunnaiset teekupit täynnä höyryävää puolukkateetä.
Yksi taidokkaimmista lauseista, joihin olen törmännyt. Kerrassaan laadukas ficci.

Vain kuolleen ruumiini ylitse (mutta siinä ei kai olisi tarpeeksi haastetta?)