Kirjoittaja Aihe: Niin minäkin sinua | S, Lily ♥ Kalkaros  (Luettu 1901 kertaa)

ninni

• Vieras
Niin minäkin sinua | S, Lily ♥ Kalkaros
« : 16.10.2009 18:10:33 »
Nimi: Niin minäkin sinua
Kirjoittaja: minää
Genre: pikkuisen fluffya ja angstia, one shot
Paritukset:Lily ja Severus
Ikäraja: S
Summary: Lily ja Severus kohtaavat Godrickin notkossa ennen murhailtaa
A/N: Kun luin Kuoleman Varjelukset-kirjan "Prinssin tarina" luvun, tunsin pyhää inhoa Jamesia kohtaan, ja paloi halusta kirjoittaa jotakin tällä parituksella, ja nyt sitten haaveeni toteutin! Toivottavasti tykkäätte=) Kommentoikaahan;)

Severus Kalkaros istui puistonpenkillä, syystuuli leikitteli hänen takkinsa helmoilla. Syksy oli saapunut Godrickin notkoon.

”Severus?” hän kuuli äänen takaansa, ja kääntyi katsomaan. Puiden lomassa seisoi punahiuksinen nainen. Nainen lähti juoksemaan kohti Severusta. Kun hän oli aivan likeellä, tämä pysähtyi ja hengitti raskaasti. Severus asetti kätensä tämän viileille poskille. Pitkät sormet tunnustelivat hymyileviä kasvoja.
”Lily”, Severus kuiskasi, ”se olet sinä”
Lily virnisti.
”Siitä on paljon aikaa”, hän sanoi.
”Viime tapaamisella vain riitelimme. En tahdo toistaa sitä uudestaan”, Severus huokaisi.
”Aika on kullannut muistot”, Lily naurahti ja istui penkille jossa Severus oli äsken istunut yksin.
”No, mikä sinut tänne johdatti?” hän kysyi.
”Tulin vain, tarkkailemaan ympäristöä”, Severus vastasi. Ei hän olisi voinut kertoa totuutta; hän oli Voldemortin toimesta Godrickin notkossa.
Lily nauroi, ja samassa Severus painoi huulensa hänen huulilleen. Syystuuli oli jähmettänyt Severuksen huulet, mutta itse suudelma oli lämmin.
”Severus, minä en voi”, Lily sanoi itku kurkussa.
Severus nyökkäsi hiljaa. Hän oli ollut erossa Lilystä viisi vuotta, ja nyt kun hän viimein oli lähellä, heidän välillään olivat nuo kaikki viisi vuotta, Lilyn poika Harry, ja James.
James oli ollut Severuksen pahin kiusaaja, jo pelkästään pilkkanimet ja Keholeijus-loitsut satuttivat, mutta kun Lily kertoi seurustelevansa Jamesin kanssa, hän oli murtunut, sillä Lily oli se jota hän oli aina halunnut, rakastanut.

”Minulla on aviomies ja lapsi, en vain voi suudella kanssasi puistossa”, Lily valitteli.
”Älä minua mieti. Mutta nyt sinun täytyy kuunnella minua”, Severus aloitti.
”Kuulostat huolestuneelta Severus, onko jokin vialla?”
”En voi paljastaa liikaa, mutta sinun täytyy lähteä tänä yönä mukaani”
”Mitä?”
”Lily, sinun täytyy luottaa minuun”
”Mitä sinä oikein horiset? Minulla on lapsi, en minä voi lähteä mukaasi! Ja mitä minä Jamesillekkin sanoisin?” Lily kimpaantui.
”Sinua uhkaa seuraavana yönä suuri vaara, jos et tule mukaani, en voi taata turvallisuuttasi”
”Tarkentaisitko hieman”
”En pysty! Sinun täytyy lähteä”
”En”
”Olet suuressa vaarassa, Lily, usko minuun”
”Miksi uskoisin?”
”Koska...”
”Koska mitä?”
Severus keräsi hetken rohkeuttaan.
”Koska minä rakastan sinua, Lily”
Lily oli hiljaa, hän tunsi kyyneleen vierähtävän poskelleen. Severus pyyhki sen nopeasti  hihansa kulmaan.
”Todista se” Lily kuiskasi lähes äänettömästi, ja samassa Severus kaivoi sauvansa esiin. Hän heilautti sitä ja mumisi suojelus-loitsun. Sauvan päästö purkautui ensin hopeisia kiteitä joita seurasi suuri, hopeinen naaras-hirvi. Suojelus oli sama kuin Lilyn. Severus antoi hirven laukata ympäri puisto-aluetta. Lily hyimyili haikeana, toki Severus oli hänelle erityisesti tärkeä. Jos asiat olisivat menneet eri tavalla, he saattaisivat olla yhdessä. Ei Lily väittänyt olevansa onneton Jamesin kanssa, mutta eivät onnelliset ihmiset mieti päivittäin, millaista elämä olisi jonkun toisen kanssa.

Severus työnsi sauvan povitaskuunsa.
”Severus tilanne on niin vaikea...”, Lily aloitti, mutta Severus asetti sormensa tämän huulille.
”Lähdetkö mukaani?” tämä kysyi. Lily pudisti päätään. Severus nyökkäsi surullisena, hän oli jäänyt Jamesille taas kakkoseksi.
”Jos Harrya ei olisi, tilanne olisi toinen”, Lily kiirehti selittämään, mutta Severus painoi taas sormensa tämän huulille.
”Lily, minä tiedän. Jos sinä selviät hengissä huomiseen asti, lupaatko tulla luokseni?”
Lily nyökkäsi ja antoi kevyen suukon Severuksen huulille.
Tämä nousi ja lähti kävelemään sanaakaan sanomatta pois, jos asiat menisivät hänen mielensä mukaan, jo huomenna hän ja Lily olisivat yhdessä.
Lily jäi istumaan penkille. Kun Severusta ei enää näkynyt, hän kuiskasi suuntaan jonne tämä oli lähtenyt:
”Niin minäkin sinua”
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 21:03:19 kirjoittanut Beelsebutt »

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
Vs: Niin minkän sinua
« Vastaus #1 : 17.10.2009 11:39:25 »
*kumartaa sulavasti* Hyvää huomenta.

Tekstisi paritus kiinnitti huomioni - Severus/Lily on aina herttaista luettavaa enkä nytkään joutunut pettymään. Pidin syksyisestä puistosta, lämpimästä suudelmasta ja tulevaisuudesta, joka oli toiveikas mutta samalla kuitenkin mahdoton. Ficissä oli siis paljon hyviä aineksia :)

Muutamasta jutusta kuitenkin huomauttaisin. Ensinnäkin otsikkoon on livahtanut kirjoitusvirhe - kannattanee korjata se, koska virheellinen otsikko ei useinkaan houkuttele lukijoita. Mitä paremmassa kunnossa oikeinkirjoitus on, sitä mukavampaa tekstiä on lukea.

Toiseksi, mitä hait takaa tuolla suojeliuksella? Miten se todisti Lilylle, että Severus rakasti häntä? Ei muuten, mutta ainakin minulle se jäi vähän hämäräksi. Ja kyseessä kuitenkin on tärkeä kohta, koska se on olennainen tunnelman ja juonen kannalta. Siksi lukijan olisi tärkeää ymmärtää, mitä kohdalla tarkoitat.

Tykkäsin tästä kuitenkin. Haikeansuloista.

someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

ninni

• Vieras
Vs: Niin minäkin sinua
« Vastaus #2 : 17.10.2009 12:20:54 »
Nevilla, huomenta vaan ja kiitos =)
Voi itku, olenpa ollut tyhmä, otsikko joka vetää lukijoita puoleensa on kirjoitettu väärin! En tajunnut edes tarkastaa, aivan minun tapaistani  :P

Oikeastaan mietin eilen nukkumaan mennessäni että tajusivatkohan kaikki tuon suojelus-kohdan.
Juttuhan on niin, että DH-kirjan lopussa oli tälläinen pätkä:

"Kalkaroksen suojelus oli naarashirvi", Harry sanoi, "sama kuin minun äitini, koska hän rakasti minun äitiäni melkein koko ikänsä"...
suurin piitrein noin se meni.

Taidankin tehdä muutaman muutoksen tekstiin, että se olisi hieman helpommin ymmärrettävissä=)
Kiitos kommentista

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
Vs: Niin minäkin sinua
« Vastaus #3 : 17.10.2009 12:31:19 »
Aa! Kyllähän muut potterfanit sen sitten ymmärtävät. :) Itse en periaatesyistä aio lukea DH:ta koskaan vaikka kaikki muut Potterit olenkin lukenut, ja siksi moiset yksityiskohdat ovat jääneet huomaamatta. Kiitos kuitenkin selityksestä, aina oppii uutta!

someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.