Author: Culliina
General:K11
Fandom: Twilight
Pairing: Lukemalla selviää
Warnings: ei oikeastaan mitään. Kukaan ei kuole eikä oikeastaan edes kiroilla.
Genre: Draama, Fluff, Vähän ehkä angstia yhdessä kohtaa.
Summary: Bella jää Emmettin ja Rosalien kanssa yksin kotiin...
A/N: Emmett ja Jasper on aina olleet mun lempi hahmoja ja ärsyttää, kun niistä on kirjoissa niin vähän!!!1.Luku:
Bella PoV.
Istuin Edwardin kanssa hänen sohvallaan kuuntelemassa musiikkia. Se oli yksi hänen miljoonasta hyvästä puolestaan: hänen kanssaan voi vain istua hiljaa ja ajatella asioita. Tai ei, ei sentään ajatella -varsinkaan, jos hän koski minuun: silloin ajatukseni alkavat harhailla välittömästi ja pulssini nousta. Niin kävi nytkin.
Olimme kuunnelleet musiikkia ehkä vartin, kun hän kosketti kättäni ja käänsi kasvoni hellästi itseensä päin. ”Haittaisiko sinua, jos lähtisin viikonlopuksi metsästämään muiden kanssa?” hän kysyi. Minulta ksti hetki tajuta, mitä hän tarkoitti, mutta kun tajusin hänen aikovan lähteä pois luotani mieleni teki mieli sanoa kyllä, kyllä haittaisi. Hillitsin kuitenkin kieleni: pitihän hänen metsästämään päästä. ”Ei haittaa”, sanoin pystymättä peittämään äänestäni kuuluvaa haikeutta. Hän hymyili hellästi ja suuteli minua. ”Et sinä yksin silti jää”, hän sanoi irrotettuaan huulensa huuliltani, ”Emmett ja Rosalie jäävät luoksesi.” tieto, että Rosalie jäisi luokseni sai palan nousemaan kurkkuuni. Hän ei vieläkään hyväksyny minua. ”Ei mittän hätää”,Edward rauhoitteli minua, ”hän on kiltisti.” Se rauhoitti minua vähän ja hän kai huomasi sen sillä hän painoi vielä lyhyen suukon huulileni. ” Nyt minun on mentävä”, hän sanoi ja nousimme ylös. Hän tarttui käteeni ja kävelimme yhdessä alakertaan.
Muut olivat jo siellä ja valmiita lähtöön. Emmett pyrähti heti viereeni. ”Näkemiin, rakas” Edward sanoi ja painoi vielä viimeisen suudelman huulilleni. Sitten he lähtivät.
2.Luku
Emmett PoV.
Bella näytti haikealta Edwardin lähdettyä ja päätin piristää häntä. ”Hei, ei se mikään maailmanloppu ole, että Edward lähti viikonlopuksi metsästämään”, nauroin piristääkseni häntä, ”ja onhan sinulla minut”, lisäsin vielä. Se tepsi ja pieni hymyn poikanen syttyi hänen huulilleen. Se toimii aina. En vain ymmärrä miksi. Jostain syystä kaikista on jotenkin huvittavaa, kun sanon, että minä olen kyllä heidän kanssaan.
Bella PoV.
Emmett sai minut väkisinkin hymyilemään, eikä tuleva näyttänytkään enää niin pahalta. Edward palaisi aikaisin maantai aamuna ja Emmett olisi kanssani. Olin jo ehtinyt unohtaa Rosalien, kun hän astui huoneeseen. Iloisuuteni katosi, kuin tuhkatuuleen, kun näin hänen kasvonsa. Edessä olisi pitkä viikonloppu.
Hän katsoi Emmettiin odottavasti ja yhtäkkiä tämä katosi viereltäni. Jäin kaksin Rosalien kanssa. Hän tuijotti minua murhaavasti ja laskin katseeni jalkoihini. Seisoimme siinä ties kinka kauan Rosalie edelleen tuijottaen minua. ”ömm, mitä?” kysyin vaivaantuneena edelleen varpaitani tutkiskellen. ”Vihaan sinua2, hän sani hiljaa, selvästi uhkaavalla äänellä,”vihaani sinua niin, että saat olla onnellinen, mikäli selviät tästä viikonlopusta hengissä.” kohotin varovasti katseeni ja näin hänen katsovan edelleen minuun. Ei tosin enää murhaavasti. Hän oli silmittömän raivoissaan.
”Mi-minä.. enhän minä..”, änkytin peloissani. ”Sinun ei tarvitse sanoa mitään”, hän sanoi ja hänen äänensä sivalsi, kuin ruoskan isku. ”Sinä olet pelkkä ihminen, jonka takia koko perheemme on joutunut vaaraan. Jonkun pitää kokoajan kaitsea sinua. Edward ei näe enää mitään muuta. Kaikki puhuvat sinusta kokoajan. Emme voi tehdä enää mitään hauskaa yhdessä, kun kokoajan pitää huolehtia turvallisuudestasi. Eikä sinuun voi edes koskea Ja olet vielä rumakin!”, viimeiset sanat hän jo karjui päin naamaani. Tunsin kyynelien valuvan ulos silmistäni.Tärisin murtumispisteessä. Minua pelotti. Näytti siltä, kuin Rosalie hyökkäisi koska vain kimppuuni. Nyyhkäisin ja ryntäsin sanaakaan sanomatta ovesta ulos. En jäisi tänne enää hetkeksikään.
Tiedän, että luvut on lyhyitä, mutta pyrin tekemään niitä monta kerrallaan. Jatkoa on luvassa heti, kun saan kirjoitettua valmiiksi. Kommenttia toivon ja virheistä olis kiva jos ilmoittaisitte, myös sijainti olisi hyödyllinen. Jatkoa tosiaan pian ( eiköhän viikon sisällä) luvassa.
// Vanilje yhdisti tuplapostauksen.