Kirjoittaja Aihe: Twilight: Kuka sanoo että rakkaus on ikuista? K-11 valmis!  (Luettu 55609 kertaa)

amorgirl

• Vieras
Oioioi, herra x tulee ilmi? Ootan niin sitä jatkoo, en malta odottaa. Liian utelias?

culliina

• Jälleen täällä!
  • Illuxit novus dies
Tää oli tooooosi hyvä. Olin itte aatellu kirjottaa vähän saman kaltasta, mut en nyt kyllä viitti ku tää on nii hyvä. Mut Eddien ja Bellan ON PALATTAVA YHTEEN viimestään lopussa, jotenki.
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

MariaC

• i lie all the time ...
omg hitto sä kirjotat hyvin! :) jatkoo nopeet!! :) en kestä odottaa :D
:)

lähde

A/N: Kiitokset teille kaikille! :) Jatkoa panen tulemaan hyvin pian, vaikkakin saavuin vasta eilen syysloman vietosta. :D mutta eiköhän se tästä. ;)
Elämä ei jatkuisi. Kukaan ei voisi korjata rikottuja sydämiä, haudata puhjenneita suruja. Kukaan ei voisi unohtaa, mutta kukaan ei pystyisi muistamaan. Elämä ei jatkuisi. Vaikka mitä ikinä sanottiinkaan, rakkaus oli ikuista. Se kesti ja kärsi, se tuhosi ja rikkoi. Mutta todellinen rakkaus ei koskaan kuollut. Todellinen rakkaus oli ikuista.

lähde

A/N: Noniin rakkaat lukijat. Vetäkää syvään henkeä ja pidättäkää sitä. Saanen esitellä teille, herra X!

7. luku

Hän istutti minut sohvalle.Sydämeni hakkasi. Ei.

"Sinä ja Edward olette pulassa", hän sanoin tummalla äänellä.

"Edward ei ole tehnyt mitään." kuiskasin varovasti. En välittänyt mitä minulle sattuisi. Kunhan Edward olisi turvassa.

"Niin juuri. Edward ei ole tehnyt mitään. Ei sitäkään mitä hänen olisi kuulunut."

"Se on minun syyni. En ollut valmis", valehtelin. Mitä vain että Edward olisi turvassa.

"Edward tässä on pulassa. Tulin vain varottamaan sinua. Tiedäthän kultaseni, meidän täytyy tehdä jotain sinullekin."

"Älä rankaise Edwardia. Tämä kaikki on minun syytäni." vaikeroin. Miksi? Miksi näin oli käynyt?

"Bella", ääni sanoi hiljaa, suostuttelevasti, "Edward on tapettava."

Sydämeni jysähti. Ajatus satutti, viilsi, pisti.

"Ei."

"Bella-"

"Älä puhu minulle", anelin. En antaisi hänen tappaa Edwardia. Minä pelastaisin hänet. Minun täytyi miettiä.

"Bella kiltti, ymmärräthän sinä, minun täytyy tehdä tämä", Aro tuli lähemmäs ja kosketti turvonnutta poskeani, "Olen pahoillani tuosta." ja hän jatkoi posken kevyttä hivelyä."Olin vain niin…raivoissani." Sydämeni hakkasi ja rintani kohoili kiivaasti. Kylmyys valui selkärankaani pitkin.

"Tiedäthän sinä, että minun on pakko tehdä tämä?" Hän halusi saada siunaukseni teoilleen.

"Ei. Sinun ei tarvitse tehdä tätä. Tapa minut, jätä Edward rauhaan, minun vikani tämä on. Ole kiltti, älä laita häntä kärsimään, hän on syytön." anelin. Käteni tärisivät.

"Koskettavaa", Aro kuiskasi, "Arvasin että sinä suojelisit häntä. Aivan kuten Edward suojelisi sinua." Hän hymähti.

"Luovun kaikesta. Saat minut, minä kärsin kaikki Edwardin rangaistukset. Kunhan vain annat hänen olla!" kuiskasin epätoivoisesti. Hän ei saisi tappaa Edwardia.

"Isabella rakkaani. Enhän minä missään nimessä voisi laittaa sinua kärsimään vampyyrin tuomioita!"

"Aro, kiltti, älä tapa häntä. Minä sekaannuin häneen. Jos olisin pysynyt hänestä erossa, tätä ei olisi sattunut! Jos olisin jättänyt hänet rauhaan, en olisi koskaan saanut tietää vampyyreista. Tämä on minun syyni!"

"Asian voisi käsittää myös toisin päin. Edward olisi voinut jättää sinut, voimattoman ihmisraukan, ja olla kertomatta vampyyreista. Sinä olet tässä se sijaiskärsijä. En minä sinua haluaisi tappaa."

"Mutta joudut joka tapauksessa tappamaan minut. Tiedän liikaa. Voit tappaa minut ja jättää Edwardin rauhaan." yritin ollla sovitteleva, yritin saada hänet myöntymään.

"Bella, miten Edward ikinä oppisi, jollemme rankaisisi häntä?"

"Hän kärsisi. Minä jättäisin hänet. Hän kärsisi, eikä tekisi mitään. Hän katoaisi näköpiiristä. Culleneiden lauma pienenisi." ääneni tärisi ja selitykset tuntuivat ontoilta.

"Olet oikeassa, mutta en tiedä..."

Hiljaisuus.

Puhelin soi. Kohotin katseeni, pyysin lupaa vastata. Aro nyökkäsi.

"Jos Edward, tai kuka tahansa muu Culleneista soittaa, kerro että he eivät saa tulla luoksesi.He eivät saa tulla tänne, tai rakas Edwardisi on vain kultainen savupylväs yössä."

Nielaisin ja juoksin vastaamaan.

"Swaneilla."

"Bella? Oletko kunnossa? Pääsitkö turvallisesti kotiin? Mikset soittanut?" Edwardin kiihkeä ääni puhui nopealla tahdilla luurin toisesta päästä.

"Olen kotona." vastasin pitäen ääneni tasaisena. En saisi säikäyttää häntä.

Edward tunsi minut liian hyvin.

"Mitä on sattunut?" Ääni muuttui uhkaavaksi, synkkeni ja sai kylmät väreet selälleni.

"Ei mitään. Älä ole huolissasi, olen kunnossa", valehtelin. Hän kuuli valheet.

"Bella, minä tulen sinne. Käännyn saman tien. Olen puolessa tunnissa siellä!"

"EI!" huusin, ennen kuin ehdin hillitä itseni.

"Bella!? Mitä tapahtuu!?"

"Et saa tulla tänne. Olen kunnossa. Minä en nyt voi tavata sinua. Minulla on kiireitä." ääneni oli tyly.

Edward hiljeni. "Oletko varma?"

"Olen."

"Minä voisin-"

"Ei, älä tule. Minun täytyy jutella kanssasi huomenna."

"Tulen sitten yöksi luoksesi." hän vastasi, kuulostaen huolestuneelta, säikähtäneeltä.

"Älä!" huudahdin säikähtäneenä.

"Bella. kerro mitä nyt on tekeillään! Saman tien!" hänen äänensä oli vaativa.

"Juttelemme huomenna. Älä kiltti häiritse minua, minun täytyy ajatella." kuiskasin, ja suljin puhelimen.

En pystynyt hengittämään, ja kompuroin tieni takaisin olohuoneeseen.Edward ei tulisi tänään. Hän kunnioittaisi pyyntöäni. Minä pelastaisin hänet.

Ja siinä samassa olin jo polvillani Aron edessä.

"Annan sinun tehdä mitä haluat. Olen kokonaan käytettävissäsi.Saat tehdä minulle mitä ikinä haluat. Saat tappaa minut, saat muuttaa minut vampyyriksi, olen orjasi. Mitä tahansa kunhan lupaat olla koskematta Edwardiin. Olen kokonaan sinun." En huomannut kyyneleitteni valumista, ennen kuin hän pyyhkäisi yhden poskeltani.

"Sinä todella rakastat häntä", hän hymyili, "On se nuorten rakkaus niin suloista ja lempeää. Tiedäthän, että ette te olisi kauaa yhdessä pysyneet. Sellaista se elämä on. Rakkauksia tulee ja menee. Oletko siis varma että haluat kuolla hänen puolestaan? Haluat luovuttaa itsesi minulle?"

"Minä en ikinä, en ikinä löydä ketään muuta. En ikinä löytäisi. Haluan luovuttaa itseni sinulle. Teen mitä tahansa pelastaakseni hänet."

"Selvä", hän naurahti, "Niin, ilmeisesti on vielä olemassa ihmisiä, jotka ajattelevat rakkauden olevan ikuista."

En vastannut, laskin katseeni maahan, ja tunsin sydämeni sykkeen rauhoittuvan.

"Hyvä on", Aron ääni oli viileä, ”Olet minun. Niin fyysisesti kuin henkisestikin. Olet minun, niin kauan kunnes katson velkanne maksetuiksi. Ja vannon, että niin kauan kuin Edward ei riko lakejamme uudelleen, minä en koske häneen."

Kyyneleet valuivat poskilleni. Hän olisi turvassa. Tekisin tämä hänen vuokseen.

Käänsin katseeni ikkunaan. Puut vilistivät ohi, maisemat muuttuivat. Olimme matkalla Italiaan.

"Bella, yrittäisit piristyä edes hiukan." Aro kuiskutti.

Pidin katseeni ulos suuntautuneena.

Aro oli muuttunut. Hänestä oli tullut omistava. Hän ei halunnut kenenkään muun tuntevan minua, koskevan minuun. Tunsin kyyneleiden pistelevän kun muisto hulvahti mieleeni.

"Jos hänen elämänsä on sinulle kallis, jos haluat pitää hänet elossa, jätä hänet, älä ikinä yritä nähdä häntä. Sinä et kuulu hänelle, hän ei kuulu sinulle!" Aro huusi. "Sinä olet nyt minun! Hän ei saa koskea sinuun!"

Nyökkäsin ja nielaisin kyyneleet. Minä soittaisin Edwardille. Soittaisin ja kertoisin haluavani tavata. Minä jättäisin hänet. Jättäisin hänet, rikkoisin sydämeni. En välittänyt. Tekisin sen hänen vuokseen.

Kävelin kohti metsää jossa olin luvannut tavata hänet. Jokainen askel painoi, jokainen askel repi sydäntä. Jokainen askel kidutti minua. En saanut hengitettyä, jouduin puristamaan itseäni kasaan. Hän ei kuulunut minulle. Ei enää. Ei enää koskaan.

Puristin kädellä penkin reunaa, enkä saanut happea. Kyyneleet juoksivat poskiani pitkin.

"Bella älä tee tätä." ääni aneli.

"Kuka sanoo että rakkaus on ikuista?"

Minun oli pakko, minun täytyi vilkuilla Edwardia. Hän istui jäykkänä vieressäni, hän ei liikahtanutkaan. Tunsin kuinka surun murtama hän oli. Hän ei voisi koskaan piilottaa sitä minulta. Näin kuinka hänen kulmansa olivat vetäytyneet yhteen ja silmänsä haaleat, aivan kuin hän olisi itkenyt.

Alice rimpuili Jasperin otteessa. Hän oli raivoissaan. Hän tuijotti kuin haluaisi tappaa minut. Voi kun hän vain tietäisi!

Edward katsoi silmiini, loi vaativan katseen. Hän halusi vastauksen. Hän oli pettynyt. Hän oli ahdistunut. Niin surullinen.

"Hyvästi isä." kuiskasin ja pakenin talosta.

Muistot vilisivät, Edwardin kärsivät kasvot häilyivät edessäni, en saanut happea. Silmissäni pyöri liikaa kuvia, ne mustuivat. Äänet soivat päässäni.

Kuka sanoo että rakkaus on ikuista? Kuka sanoo että rakkaus on ikuista? Kuka uskoo rakkauteen? Kuka uskoo että rakkaus voittaa kaiken. Kuka uskoo? Kuka, kuka, KUKA?

Rakastan sinua, älä jätä minua, rakastan sinua, rakastan sinua, rakastan sinua…

En kestänyt sitä.

A/N: så där. :D toivottavasti tykkäsitte. :D mulla oli hankaluuksia aluksi tuon herra x:n kanssa, ihan ficin alussa. Koska aluksi mietin emmettiä tai jasperia, mutta tungin sittenkin aron tuohon. Hiukkase OoC, mutta tämäpäs on ficci, niin ihan sama. :D lähde kiittää. Jatkoa vielä tulossa. :)
Elämä ei jatkuisi. Kukaan ei voisi korjata rikottuja sydämiä, haudata puhjenneita suruja. Kukaan ei voisi unohtaa, mutta kukaan ei pystyisi muistamaan. Elämä ei jatkuisi. Vaikka mitä ikinä sanottiinkaan, rakkaus oli ikuista. Se kesti ja kärsi, se tuhosi ja rikkoi. Mutta todellinen rakkaus ei koskaan kuollut. Todellinen rakkaus oli ikuista.

amorgirl

• Vieras
Mä arvasin, mä arvasin, tiesin et se on aro  ;D  jatkoo

vampirecobra

Hitto! sekunttia ennen kuin sain täyden selvyyden kuka herra x oli todella, päähäni pälkähti jostain: CAIUS! SIIIIIS IHAN VARMANA SE ON CAIUS!!!! ja seuraavaksi Aro osuikin silmiini! että silleen! mutta hyvä! upeaa, mahtavaa!!!! jatkoo! mä kuolne, jos en saa tetää miten tää jatkuu!!!!!!

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
Äääk! Nyt tähän jatkoa tai kuolen!

NiNNNi

• Weasley
    • LJ
ÄÄ!! En kyllä yhtään osannu arvata kuka se herra x on. :D Mut tää oli ihan sairaan hyvä!!
Jatkoo nopsaa!!
Kiitos :)
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Smile^

• Vieras
Nyt pistä Bella ja Edward jotenki selvii tosta! Mä haluun et Cullenit saa tietää et Bella ei tee tota muuta ku Edwardin pelastamiseks :(:(
Voi kauheeta ku on oikeesti MAHTAVA fic! Tempasee niin mukaansa, että! Jatko nopeasti, ja kiiiiiitos kauheesti tästä luvusta :)

essss

• pesukarhu
  • ava by Annabelle
paskas. vihaan aroa. enne se oli ihan kiva.

mutta kiitos, tämä oli aivan ihana. <3
and paradise comes at a price

Elanoir

• choose juicy
haa, voltureita on olisikaan osannut odottaa.

olen sen verran järkyttyneessä tilassa uusimman käännökseni takia, etten voi muuta sanoa kuin jatkoa. hei oikeasti, mitä pahaa edward on tehnyt, että pitää ressua rääkätä oikein täysillä panoksilla?
to me you live in a world of chaos.

Tuhisija

• Vieras
Eii, miksi Aro?  Miksi teet näin?  :-\  Noh, saadaan jännittävyyttä mukaan, kun Volturit ovat mukana.

Muutamia virheitä bongasin, mutta muuten teksti oli sujuvaa, surullista.  Bellan ahdinko on niin..  :(  Surullista ja kaikkea (ei keksi sanoja nyt..).  Jännää nähdä, miten käy.
Jatkoa siis odottelen (eikä taaskaan mitään järkevää tullut kommentoitua..).

Veronika

• mister
oho, se olikin aro.

nyyh, voikun bella saisi vielä edwardin takaisin. toivon sitä niin paljon. muuttuuko bella vampyyriksi? se olisi siistiä. :---)

odottelen vielä jatkoa.
another stranger

entinen vohveli

Vaivaiskoivu

• Just open up your eyes
OHMyJasper!!!

Aroa oisin vähiten osannu oottaa! Mut just tossa tämän osan alussa mäki menin sillee et VOLTURIT! Herrajumala! Siinä meni seki vähä kunnioitus Aroa kohtaan... Ja sen vaan sanon et jos se ois ollu Emmett tai Jasper niin... en ois tykänny

Jatkoa, tää ei kestä!

~Vaivaiskoivu
« Viimeksi muokattu: 18.10.2009 11:11:18 kirjoittanut Vaivaiskoivu »

minnamoi

• Kwop kilawtley
muistin vihdoinki jatkaa kesken olevien ficcien lukemista :D

tää on ollu tosi ihana (tosin en pidä ihanana sitä että bella ja edward joutuu olee erossa toisissaan mutmut...) ja hyvin kirjotettu ficci! voi herranjestas miten voitkaan kirjottaa niin hyvin! (:

taas oli niiiin lähellä ettei tullu kyyneleitä! tyhmä aro :( edward parka :'(
"Disco is back, motherfuckers!"♥

saltsu

Uuuuhh!Se oli aro!Jatkoo! ;D
Kännis ja läpäl, jeah man, se on käypä syy

lähde

amorgirl: kiitos kommentista. jatkoa tulee. :D

vampirecobra: hah, juuh, aro se tällä kertaa oli. :D caiuskin kävi mielessä, mutta arohan on tämä "pää" niissä.

Ayos: kiitos kommentista, jatkoa tulolla.

NiNNNi: kiitos. :) jatkoa tulee.

Smile^: kiitos itsellesi ihanasta kommentista. :) jatkoa pistelen kun ehdin.

essss: no en oo koskaa välittäny voltureista. :D as you can see. :D

Cath: Edwardinki pitää välillä tuntea toi jätetyksi tuleminen eikä aina vaan Bellan. :D kiitos kommentista.

Tuhisija: kiitos kommentista. :) mullakin aina rakentava tykkää paeta. :)

Veronika: hmm, niin. sen näkee sitten. ;) loppu on vielä auki. :D (teille ainakin. ;D)

Vaivaiskoivu: Joo, oishan se ollu aika ilkeetä pistää Jazz tai Emmett tuoksi. Ne on niin sulosia. ;)

minnamoi: Kiitos! :) ihana että pidit.

saltsu: juuh, arohan se. jatkoa luvassa. :)

A/N: Joo, tosiaan jatkan kun taas ehdin, nyt olo flunssainen niin voi kirjoittaminen takkuilla. :/

lähde

A/N: Elikkäs, taas uusi luku. :) Tästä eteenpäin Tuhisija betaa mulle nämä luvut, kiitos hänelle. :) Noniin, lukekaa, kommentoikaa. :)

8.luku

EPoV

Pyörin ympäri huonettani.  En pystynyt olemaan aloillani. Auringon viimeiset säteet siivilöityivät pilvien välistä ja heijastuivat huoneeni lattiaan.  Tartuin puhelimeen ja näppäilin sormet täristen numeron.  Puhelin tuuttasi kerran, kunnes siihen vastattiin.

"Edward, minä en näe mitään.  En yhtään mitään. Uskoisit jo", Alice sanoi ääni täynnä turhautumista.
"Alice...", aloitin, mutta en lopettanut lausetta.  En pystynyt.  En pystynyt puhumaan.  En kenellekään.
"Edward", Alice kuiskasi, "tämä satuttaa minuakin."
"Älä puhu minulle siitä", sanoin ääni vihaisena.  En halunnut ajatella, vaikka todellisuudessa en muuta tehnytkään.
"Edward, sinun täytyy kohdata asia. Ennemmin tai myöhemmin."
"Kunhan ilmoitat, jos näet jotain."
"Edward, en tiedä mikä hänellä on. Hän on niin… kylmä."

En vastannut. Ikuisesti jäätyneeseen sydämeeni koski, ja löin luurin kiinni.

Kävelin ympäri huonettani. Bella oli soittanut.  Hän oli kuulostanut pelästyneeltä, mutta kuitenkin päättäväiseltä.  Surulliselta.  Hän halusi tavata minut. Metsän reunalla, lähellä koulua.  Pudistelin päätäni. Tästä ei seuraisi hyvää, aistin sen.
Huusin Alicea. Hän ilmestyi ovelleni. Ei mitään. Pystyin lukemaan siskoni ajatukset. Pystyin aistimaan hänen ärtyneisyytensä, pelkonsa.

"Kyllä näyt vielä palaavat", yritin lohduttaa häntä. Nousin ylös huokaisten ja halasin häntä. Alice painoi päänsä rintaani ja päästi sitten irti.
"Bellasta", vastasin kysymykseen Alicen mielessä.  ”Hän on huolestuttanut minua jo monta päivää. Tiedät, etten ole nähnyt häntä."

Alice hymähti, eikä minun tarvinnut enää jatkaa. Sipaisin siskoni poskea ja lähdin, kehottaen häntä menemään Jasperin luo.

Kävelin ilman kiirettä kohti metsän laitaa. Näin Bellan takin pilkistävän puun takaa ja suunnistin häntä kohti.  Yritin silottaa huolen uurteet kasvoiltani, mutten onnistunut.
Bella astui esiin puun takaa. Hänen silmänsä olivat kosteat, ja sydän loi tiheästi.  Hän puristi käsiään selkänsä takana, ja suru kuulsi hänen jokaisesta eleestään.  Hänen surunsa tuntui sisimmässäni, vaikka en edes tiennyt sen syytä. Otin askeleen lähemmäs ja kuiskasin tervehdyksen.  Kumarruin suudellakseni häntä, mutta Bella astui askeleen taaksepäin. Se riipaisi. En voinut uskoa kuinka paljon se sattui.
Piilotin nopeasti tuskani, korjasin ilmeeni ja astuin askeleen taaksepäin. Kaikki ei ollut kunnossa.

"Halusit nähdä", totesin.
"Meidän täytyy puhua. Minun täytyy tunnustaa jotain", Bella kuiskasi ääni vavisten.
Huoli valui minuun, yhä vain syvemmälle. Mitä oli tapahtunut?
"Mikä hätänä, Bella? Rakas, mitä on tapahtunut?"

Bella ei vastannut vaan puri huultaan, joka vapisi. Häntä itketti. Halu koskettaa noita kauniita kasvoja, halu kietoa kädet heikon vartalon ympärille puristi sydäntäni.

"Tämä ei toimi", hän kuiskasi. ”En tunne oloani hyväksi, en tunne oloani turvalliseksi."  Silmät eivät suostuneet kohtaamaan katsettani, hänen sydämensä hakkasi liian nopeasti.
"Mitä sinä puhut?" kysyin. Olin hämmästynyt. Mitä hän puhui?
"Minä en pysty tähän."
"Mutta...", aloitin. Aivoissani pyöri ja ymmärsin. Hän ei halunnut minua. Tuska, jonka olin tuntenut Bellan torjuessa suudelmani, ei ollut mitään verrattuna tähän.  Kyynel vierähti Bellan poskelle, ja näin, että hänkin kärsi. Yritin olla kääntämättä katsettani pois.

"Minä rakastan sinua. Minä tarvitsen sinua. Et voi tehdä näin. Sinä rakastat minua."  Ääneni ei pysynyt tasaisena. Olin aina kuvitellut, että pysyisin vahvana. Kun Bella vanhenisi, ja hänen elämänsä päämäärät vaihtuisivat, minä kestäisin sen. Olin kuvitellut, että pystyisin lähtemään arvokkaasti, jättämään hänelle mieluisen muiston. Ymmärsin epäonnistuneeni.  Anelin.
"Minä en rakasta sinua enää", Bella kuiskasi tuskan viiltäessä hänen äänessään. Hän tunsi syyllisyyttä. En halunnut ymmärtää.
"Et rakasta-"
"En rakasta. Minulla on toinen mies."

Se satutti. Hengitykseni muuttui tiheäksi. En tiennyt, miten tämä kaikki oli mahdollista.

"Bella, kiltti, älä tee tätä", anelin. Jos pystyisin itkemään, kyyneleet juoksisivat pitkin poskiani.
"Kuka sanoo että rakkaus on ikuista?" hän kysyi kylmällä äänellä.
"Bella-" En saanut henkeä.
"Olen pahoillani", hän kuiskasi ja katosi. Kuulin juoksuaskeleet. En pystynyt liikkumaan. Sydämeni oli revitty kappaleiksi. Poljettu ja rikottu.

Tajusin vajonneeni maahan.  Kasvoni lepäsivät käsissäni, ja tuska viilsi sydäntäni. En selviäisi tästä.
Tartuin jälleen puhelimeen. Näppäilin numeron, soitin, mutta ennen kuin puhelin ehti piipata, sammutinkin sen. Tein saman uudelleen. Vielä kerran.
Ravistin päätäni, yritin selvittää ajatuksiani. Hengitin syvään ja näppäilin numeron kolmannen kerran.  Puhelin tuuttasi varattua. Rohkeuteni valui hukkaan, ja löysin itseni jälleen polviltani maasta. Ravistin kehoani ja yritin keskittyä. Odotin minuutin, toisen ja kolmannen. Soitin uudelleen.

Puhelin soi. Kerran, toisen ja kolmannen.

"Swaneilla", tumma miehen ääni vastasi.
"Charlie, Edward täällä", karaisin kurkkuani, ettei ääneni karheus paljastaisi mitään. "Onko Bella paikalla? Haluaisin puhua hänen kanssaan."

Kuulin kuinka Charlie veti henkeä ja puhalsi sen pois. Tiesin, että hän syytti minua erostamme.

"Bella ei ole kotona. Ja vaikka tämä ei enää millään tavalla kuulu sinulle, hän lähti Floridaan."
Tieto jähmetti minut aloilleen. Floridaan? Oliko hän todella lähtenyt sinne? Sydämeni paino kasvoi.
"Floridaan?" kysyin arvelevasti.
"Niin. Floridaan. Äitinsä luokse. Pysyvästi."

En vastannut. Kuulin Charlien äänestä kuinka tämä kidutti häntä, kuinka surullinen hän oli.

"Kiitos Charlie. Arvostan rehellisyyttäsi, vaikka sinun ei tarvitsisikaan kertoa minulle mitään."

Charlie hymähti ja mitään sanomatta sulki puhelimen.

Suljin silmäni ja yritin ajatella. Floridaan. Sinne minun täytyisi mennä.  Samassa kuitenkin muisto pyyhkäisi ylitseni.

Parkkeerasin autoni koulun pihaan. Alice mutisi minulle vihaisesti, kirosi Bellaa.

"Alice kiltti, lopeta", anelin. "Et helpota oloani laisinkaan."
"Edward", Alice aloitti, mutta lopetti henkäisten vihaisesti. "Minä tapan hänet!" Alice sähisi ja rimpuili otteessani.

Bella. Bella ja Mike.

Käteni puristui nyrkkiin ja pamautti auton konepeltiä. Toinen mies. Oliko Bellan toinen mies Mike?
Käteni tärisivät, ja Alice tarttui niihin lempeästi.

"Me selviämme tästä", hän kuiskasi ja lähti kuljettamaan minua kohti sisäänkäyntiä.

Katsoin kuinka Mike kuljetti kättään Bellan harteilla, kuinka hän silitti tämän poskea. Nielaisin ja yritin jälleen piilottaa suruni. Tiesinhän minä, olin koko ajan tiennyt, että Bella halusi normaalin elämän. Mustasukkaisuus ailahti sisälläni voimakkaampana kuin pitkiin aikoihin, voimakkaampana kuin olin vampyyrille kuvitellut mahdolliseksi. Miken huulet sipaisivat Bellan poskea, ja kuulin hänen ajatuksensa.

Vihdoin ja viimein, Mike huokaili ajatuksissaan. Hyvin nopeasti yritin torjua hänen ajatuksensa. En halunnut kuulla hänen fantasioitaan minun Bellani kanssa. En halunnut kuulla, mitä hän oli tehnyt minun Bellani kanssa.   Ja samalla hartiani lysähtivät. Minun Bellani.

Alice kietoi kätensä ympärilleni ja puhui nopeasti ja rauhoittavasti.

"Kyllä se tästä. Älä ajattele sitä. Tule, mennään. Etsitään Jazz, hän osaa helpottaa oloasi."
"En voi olla ajattelematta! Hän on minun Bellani", kuiskasin epätoivoisesti. Minun Bellani.

Päivä kului hitaasti. Aivan liian tuskastuttavasti. Niin monta kertaa olin lähdössä autolleni, lähtemässä kauas pois. Kauas pois maailmalle. Jonnekin, missä en näkisi Bellaa, eikä hän joutuisi kestämään minua. Tiesin, että tämä oli hänen parhaakseen. 

Ruokala toi mieleeni liikaa muistoja. En mennyt syömään vaan pysyin autossani kuunnellen Bellalle säveltämääni laulua. Laulua, jota en enää ikinä hänelle laulaisi.
Alice koputti terävästi ikkunaan. Avasin oven hänelle ja katsoin sisareni kultaisiin silmiin.

"Se satuttaa minuakin", hän kuiskasi. "Sekä sinun surusi ja tuskasi että hänen ilonsa. Hänen tekonsa. Miksei hän puhunut minulle mitään? Me olemme siskoksia!"

Kohautin olkapäitäni ja olin hiljaa.

"Minä lähden kotiin", mumisin. Seuraavaksi olisi biologiaa, enkä tiennyt kestäisinkö sitä. Jos en ollut pystynyt menemään ruokalaan, niin miten voisin pystyä keskittymään Bannerin opetukseen? En mitenkään.

"Edward", Alice kuiskasi, "hän tulee olemaan täällä vielä. Hän ei ole lähdössä minnekään. Vaikka en voi varma ollakaan näkyjeni puuttuessa. Mutta joudut näkemään hänet, jollet itse lähde."
En vastannut.
"Edward. Älä mene", hän pyysi. "Minä tarvitsen sinua täällä. Mitä teen ilman veljeäni?"
"Alice, minä en kestä. Ja Bellallekin olisi parempi, jos poistuisin kuvioista."
"Edward kiltti-"
"Alice, anna olla. Minä menen tunnille."

Ja niin istuin etuajassa oman pulpettimme ääressä. Muistot välähtelivät mielessäni, ja estääkseni niiden näkymisen, kuuntelin muiden ihmisten ajatuksia.

Voi, hän näyttää niin surulliselta, joku tyttö takapenkistä ajatteli. En pystynyt kuuntelemaan häntä. Siirryin seuraavaan oppilaaseen ja aina vaan seuraavan. Kukaan ei tuntunut ajattelevan muuta kuin minua.

Ja silloin Bella ja Mike astuivat sisään. Pidin katseeni tiukasti pöydässä ja varoin kohottamasta sitä.  Kuulin Bellan sydämen hakkauksen, haistoin hänen vienon tuoksunsa.
Istuin jäykkänä pulpetillamme Bannerin aloittaessa tunnin. Suljin silmäni. Puristin ne kiinni ja avasin sitten.  Kurkistin Bellaa silmäkulmastani. Hän tuijotti eteenpäin näyttäen erittäin tuskastuneelta, kuin vieressäni olisi vaikea olla. Käänsin katseeni pois ja hengähdin syvään. Opettaja sammutti valot.  Nostin uudelleen katseeni ja loin sen Bellaan. Ruskeat silmät katsoivat minuun. Ne anoivat anteeksi antoa, tulvivat syyllisyyttä. Annoin itseni uppoutua hänen silmiinsä. En pystynyt kääntämään katsettani.

Rakastin häntä.  Ja se koski liikaa.

Hän ei halunnut minua. En voisi mennä hänen peräänsä.
En päässyt pakoon muistojen virtaa. Tiesin, mikä muisto nyt seuraisi. Se kivuliain, viimeisin, tuorein muisto.

Kävelin ripeästi pois luokasta. Halusin lähteä, halusin juosta pois. Vain se saisi ajatukseni pois Bellasta.
Pysähdyin parkkipaikalle ja jäin nojaamaan autoani vasten. Huokaisin.  Joutuisin odottamaan muita enkä missään nimessä voisi lähteä ilmoittamatta kenellekään. Esme kärsisi liikaa. Olin luvannut Alicelle, että odottaisin. Ei vielä.
Silloin katseeni osui Bellaan ja Mikeen, jotka astelivat käsi kädessä parkkipaikalle. Suljin ajatukset pois, en halunnut kuulla, mitä Mike mietti, tämä oli jo nyt tarpeeksi tuskaista.  Kuuntelin kuitenkin Bellan ääntä. Hänen kaunis äänensä, joka oli pimeinä öinä vannonut ikuista rakkautta, kuiskannut helliä sanoja. Hän kidutti minua.

"Mike-kulta, muistatko, kun sanoin, että saattaisin muuttaa pois?" Hän lähtisi Floridaan. Hätkähdin ja yritin unohtaa, päästä yli ajatuksesta. Olinhan itsekin lähdössä.

Bella hyvästeli Mikeä. Hän itki. Kauanko hän oli rakastanut tätä? Kylmä hiipi sisälleni, puristui vatsani ja keuhkojeni ympärille.

Mike vastusteli, Bella lohdutti häntä. Pidin katseeni ruskeissa silmissä, jotka tutkivat tarkasti hänen käsiään.  Hän katsoi minuun, hätkähti ja siirsi katseensa Mikeen.

"Rakastan sinua", Bella kuiskasi Mikelle, kuitenkin tarpeeksi selvästi, että kuulin sen. Tunsin kivun leviävän koko kehooni. En ollut tuntenut fyysistä kipua vuosikymmeniin. En ennen tätä.
"Minun tulee kammottava ikävä. Mutta en vain voi jäädä tänne. Minä kaipaan äitiä. Kaipaan aurinkoa. Ja heidät minä näen. Anna anteeksi", Bella jatkoi Mikelle.  En halunnut kuunnella enää sanaakaan.

Juuri kun olin kääntämässä katseeni, Mike tarttui Bellan kasvoihin ja suuteli häntä.  Viha räjähti kehooni. Käteni puristuivat nyrkkiin, ja valmistauduin juoksemaan Miken luo.  Emmett tarttui käteeni, esti minua muristen kovaäänisesti.
Bella päätti suudelman, joka oli ollut mielestäni liian kiihkeä. Ja olin niin kateellinen. En koskaan voinut suudella Bellaa tavalla, jolla olisin halunnut. Tavalla, jolla Mike suuteli.

Puristin auton ovea, yritin peittää kaiken tuskan.  Katsoin Bellan silmiin. Halusin vastauksen, halusin tietää!  Hän käänsi katseensa ja ajoi pois.

Jouduin hengittämään syvään sisälle ja ulos, uudelleen ja uudelleen. Puristin tuolin selkänojaa kaksin käsin.

Hän ei halunnut nähdä minua. En saisi etsiä häntä, mutta en voinut itselleni mitään. Avasin ikkunan ja lähdin juoksuun.

A/N: Noniin, noin. :D mitäs piditte. :) Erityisesti pyytäisin kommenttia tuosta että millainen Edwardista tuli? Pysyikö hän ICnä vai menikö OoCn puolelle? Kaikki kommentti otetaan kuitenkin ilolla vastaan. :)

anskuu

• in you i trust
Tää on ihana ficci, vaikka ihan kauheen surullinen  :'(
Nyt Edin pitää löytää Bella ja sitten Bellan pitää kertoa kaikki Edille ja sitten ne on taas onnellisesti yhdessä 8)

Mutta ehkä mä olen hiljaa ja annan sun päättää mitä tapahtuu ;"D
I'm ready to crawl on my knees to know it all