Kirjoittaja Aihe: Portaita, Millicent, S  (Luettu 4042 kertaa)

Carmilla

Portaita, Millicent, S
« : 06.09.2009 12:14:19 »
Author: Carmilla
Genre: angst, drama, ficlet
Pairing: paritukseton (Millicent)
Rating: S
Summary: Hän tiesi, mitä tehdä noustakseen, maailma oli vajonnut alas.
Disclaimer: Harry Potter hahmoineen kuuluu J. K. Rowlingille ja Kotiteollisuuden kappale luonnollisesti bändille itselleen. Muu minulle.

A/N: Arvontakoneesta napsahti Kotiteollisuuden Minä Olen, siihen lyriikat lopussa. Aluksi ajattelin kuolevani, mutta kyllä siitä sitten jotain syntyi, ficci pohjaa siis kyseistä kappaletta ja on samalla vastauksesi LW8:iin. Kelmikitille ja Popsille kiitokseni!

Portaita

Omat ystäviksi kutsutut sanoivat selän takana tyhmäksi ja halvaksi, typeräksi, aivottomaksi, painolastiksi, tuvan häpeäksi, kasvokkainkin katsoivat aina hieman sivuun. Puoliverisyydestä sai maksaa katkerasti, samoin siitä, ettei ollut kaunis, etteivät hampaat olleet suorat, etteivät sääret pitkät, ettei varsi solakka.

Ettei ollut täydellinen luihuinen muiden mitassa, ei ulkonäöltään arvokas. Kulta ei kilissyt taskuissa, jästien tavat eivät olleet niin outoja kuin kaikille muille, vaikkakin yhtä vastenmielisiä. Siihen hänet oli opetettu jo kauan sitten, halveksittavia ne ovat, sinä olet yläpuolella. Vaan kun jotkut kuvittelivat olevansa hänen yläpuolellaan. Eivät olleet, hän pystyi vetämään kasvoille naamion siinä missä ihmiset ympärillään eivätkä tunteet koskaan karanneet hallinnasta, oli ilo yhtyä ilkitöihin ja juoniin.

”Millicent, tule”, he sanoivat ja olettivat, että hän seuraisi ilman muuta. Ehkä tähän asti olikin seurannut.

Ihan kuin muissa ei olisi vikaa ollutkaan, ihan kuin ympäröivä maailma olisi ollut täydellinen.

Hän näki muuta. Ilmassa leijui ilkeitä sanoja, katseet sivalsivat ja puukot iskivät selkään heti, kun sen käänsi. Ihmiset olivat alhaisia, punoivat säälittäviä juoniaan, yrittivät taivuttaa hänet tahtoonsa. Roskaväki levisi, halveksittavia tapoja ja ihanteita, miten niin he ovat samanarvoisia kuin minä? Pidä hupsutuksesi.

Hän näki, miten rumaa kaikki oli. Hän tiesi kuitenkin sen, ettei saanut välittää siitä, aivan miten vain, mutta minua ei kiinnosta. Piti löytää voima ja vauraus jostain muualta. Ehkä itsestään, eipähän ole kenellekään velassa eikä kukaan voi kiristää jälkeenpäin, kukaan muu ei hyödy. Piti keskittyä hyviin asioihin, asioihin, joista oli hyötyä, jos toimi viisaasti.

Jos kaikki muu olikin surkeaa, piti huolehtia siitä, että itse ei vajonnut muiden mukana.

Piti kerätä pisteitä oikeiden ihmisten silmissä, piti osata luoda oikeat suhteet, käyttäytyä seuran mukaan, naida tärkeitä ihmisiä, nousta portaita ylemmäksi kuin muut. Sulautua maailmaan, mutta loistaa syrjäkujia kirkkaammin.

Muut saisivat katsella hänen kantapäitään.

FIN.

A/N2: Velvoittavat lyriikkani:

Joku vaihtaa öisin lähikauppojemme nimiä,
äidit synnyttävät lapsia, joiden puhetta emme ymmärrä,
kuka hiippailee pois Suomi-neidon aitan liepeiltä,
neidon jonka kupeet huokuvat, nyt, ikuista kylmyyttä.
Ja sen mies, Jussi, seisoo yksin suon laidalla,
on kuokka pudonnut, räkä valuu hikisellä poskella.
Eikä mies tiedä mitä tehdä, mihin mennä nyt,
on sillä kylmä, kylmä kuten sisälläni on.

Chorus:
Mutta minä olen ja elän ja hengitän,
yhtä suurta jumalaa, Elämänhalua.
Sen temppeleinä toimivat kapakat, ilotalot,
markkinat, marketit, kaupunkien värivalot.

Katson ulos ikkunasta, en näe iloa täällä.
Levinneitä hiekkalaatikoita, räkäisiä lähikapakoita.
Joista yksinhuoltajat raahaavat yhden yön Toivojaan,
jotka poistuvat aamulla, ennen kuin lapset heräävät.
Anna minulle kätesi, anna lupaus huomisesta,
lupaa etten yksin jää tähän kylmään elämään.
Tähän päivään, jossa kaikuvat patsaiden jylhät äänet,
jossa syntynyt kulkee kuolleena etsien hautapaikkaansa.

Chorus

Niin kaunis on kuunsirppi,
niin raikas on syksyn sateen jälkeinen tuoksu!

Kuka täällä komentaa? Ketä täällä totellaan?
Kahta suurta jumalaa, Ahneutta ja Rahaa,
joiden temppeleinä toimivat pörssit ja ilotalot,
markkinat, marketit, kaupunkien värivalot. (2x)

Chorus

"Hyvä, Jari! Anna palaa!"
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014 20:26:27 kirjoittanut Renneto »
If inconvenient, come anyway.

debora

Vs: Portaita
« Vastaus #1 : 06.09.2009 13:19:28 »
Carm! Ei saa kirjoittaa mitään näin ihanaa sunnuntaiaamuun, jää kaikki tehtävät kesken! :D

Oikeastaan sillä ei ole mitään väliä. Tämä oli todella hieno ficci! Mukavaa, että kirjoitit sivuhahmosta, jota ei juuri koskaan ficeissä käsitellä. Mutta siksihän fan fiction on olemassa, vai mitä? Tykkäsin tässä ihan kauheasti noista Millicentin ajatuksista, kun ne olivat niin realistisia. Sellaisia, että tyttö jonka canoniin on merkitty sellaista pilkkaa, voisi ajatellakin. Kaikki nuo luihuisten ilkeilyt ja julmat tavat ja kiusaaminen olivat mukavan yhtenäisiä teemoja ja pitivät tätä hyvin kasassa. Ainakin itselleni jäi kaikesta sellainen kivan rauhallinen, silti voitokas ja jotenkin kunnianhaluinen tunne. Sellainen, että noin voisi ihan oikeasti tapahtua, jos Rowling olisi halunnut Millicentiin keskittyä.

Pidin Millicentistäsi ja toivon, että hän vierailee joskus muissakin ficeissä. Sait lyriikat hyvin ficciin, etenkin tuo lopetus, että kaikesta huolimatta Millicent pyyhälsi itse muiden eteen ja käskee katsomaan kantapäitään. Aivan ihana ficci tämäkin, kiitos tästä lukunautinnosta! :3 tykkäsin. <3

(Pahoittelen myös kommentin lyhyyttä.)
« Viimeksi muokattu: 06.09.2009 23:06:41 kirjoittanut Minttushka »
un día decidí hacerle caso a la brisa

Ex-Minttushka

(AO3)

Carmilla

« Vastaus #2 : 09.09.2009 10:05:05 »
Arvaapas, miten vähän minä aina ehdin tehdä dataamiselta =)

Millicent on jännä, en ole koskaan ennen kirjoittanut hänestä mitään enkä toisaalta lukenutkaan. Mietin ja vääntelin noita sanoja ties kuinka monesti ilman, että keksin, mistä kirjoittaisin, mutta pikkuhiljaa siitä sitten alkoi muotoutua jotain ja Millicent napsahti hahmoksi. Hienoa, jos tyttö tuntui IC:ltä, hänhän on hieman arvoitus canonissakin vähäisen esiintymisen takia. (Krhm, Theo ei sitä suinkaan ole...) Kiitoksia siis vain hirveästi palautteesta, en muuten ole varmaan ikinä saanut näin nopeasti kommenttia mihinkään ficciini:D Whee!
Tuskinpa minä Millyä kokonaan hylkään, huomasin hänet varsin mielenkiintoiseksi tätä kirjoittaessani. Ja mukava tuo, mitä sanoit lyriikoista, ne olivat tosiaan minulle vähän ongelmalliset. Ei se kommentin pituus ole pääasia, pikemminkin sisältö ja tuokin on monen mittapuulla jo melkoisen pitkä kommentti. Kiitoksii <3

Sofianna

• Her Dark Majesty
  • Shadowwalker
« Vastaus #3 : 09.09.2009 17:07:50 »
Millicet Bulstrode. Lihaksikas, typerä, poikamainen; Crabben ja Goylen naispuoleinen vastine, sanoo canon.

Carmillan Millicent: älykäs, kunnianhimoinen ja niin vihattava tai rakastettava kuin toivoa saattaa.

Millicent Bulstrode on jäänyt säälittävän yksiulotteiseksi canonissa, kuten niin moni ihana hahmo. Millicentissä on voimaa ja tahtoa, jota ei voi ohittaa.

Aivan ihana tunnelma: täynnä juonittelua ja vallanjanoa.

Anteeksi, minusta ei saa juuri nyt mitään järkevää irti, olen liian pökertynyt ;).
Would you mind if I hurt you
Understand that I need to
Wish that I had other choices
Than to harm the one I love

What have you done now

Juulia

• Malfoy`s mistress
  • by Saasta
« Vastaus #4 : 09.09.2009 21:20:24 »
Ajattelin nyt ruveta purkamaan kommenttivuortani (Finissä nyt vain on liikaa ihania ficcejä! :D) Mikä enkku? Mulla mitään enkun koetta huomenna ole :D

Niin, ja sitten jos taas pääsisi asiaan asti ;)

Millecent oli mielenkiintoinen hahmovalinta, ja oli vähällä karkoittaa minut, mutta koska a) kirjoittaja olit sinä ja b) olen päättänyt avartaa näkökulmaani, aloitin lukemaan. (Niin, ja sitten tykkään paljon kyseisestä kappaleesta ja olin utelias, mitä sait siitä aikaan.) Enkä ensimmäisen kappaleen jälkeen pystynyt lopettamaan :D

Ficci oli ihanan katkera (voinko mä edes sanoa noin  ???) Tai siis, tarkoitan, että olit saanut jokaiseen sanaan ujutettua halveksuntaa ja katkeruutta, mitä Millicent tunsi niitä ihmisiä kohtaan, jotka katsoivat häntä alaspäin.

Lainaus
Jos kaikki muu olikin surkeaa, piti huolehtia siitä, että itse ei vajonnut muiden mukana.
Tämä kolahti. Aivan loistava asenne!

Ja lopetus oli loistava, juuri tuon quettauksen asenteen mukainen! Kiitokset tästä :)
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.

Carmilla

« Vastaus #5 : 25.09.2009 19:45:28 »
Sofianna: Mulla on jännä taipumus muokata Rowlingin canon-hahmoista jotain ihan muuta omiin mielikuviini sopivaa. Se mustavalkoinen hyvä-paha-älykäs-tyhmä -jaottelu on vain raivostuttava eikä toimi. Siispä esittelin Millicentini. Juonittelu ja vallanjano ovat loistavia asioita kirjoittaa, tykkäsin oikeastaan tämän ficletin kirjoittamisesta paljonkin, kunhan alkuun pääsin. Kiitos kiittävästä palautteesta, hih (:

Juulia: Rehellisesti sanoen, en halua edes ajatella omaa kommenttivuortani:D On todella omituista ajatella, että minä kirjoittajana innostan lukemaan ficcejä! Todella outoa. B-kohdan asenteesi on loistava, minä voisin kokeilla ihan samaa. Ihanan katkerasta voi hyvinkin puhua ainakin minun mielestäni. Eikös katkeransuloinen ole melkein samanlainen tilanne? Ja erittäin kiva kuulla, että Millicentin asenne kolahti sinuun (: Kiitos itsellesi, loistavaa tietää, että pidit, oikeasti.