A/N: Anteeksi että on kestänyt. Älkää silti tappako, kiltit?
--------------------------------------------------------------
14. The Award's Night
BPOV
Päivä jolloin palkinnot jaettiin, saapui vihdoin. Sain puhelinsoiton vanhemmiltani, Hugolta ja Viktorelta ja tekstiviestin Jeanelta. Menin alas syömään aamiaista Emmetin ja Jasperin kanssa, kuten tavallista, Edward ei ollut seurassamme. Sillä hetkellä kun olimme lähtemässä, Edward tuli kiireellä ja lähestyi pöytäämme.
”Anteeksi että olen myöhässä.”
”Jotain uutta, Edward? Joko olet myöhässä tai et saavu lainkaan”, Jasper sanoi.
”Minulla on paljon asioita hoidettavana, sinä tiedät sen”, hän selitti.
”Puhun nyt suoraan Edward, jos et aio tulla palkintojenjakoon niin kerro se meille. Älä anna Bellan odottaa ja pukeutua turhaan”, Emmett sanoi vakavasti. Tämä on uutta, en tiennyt että Emmett osaisi olla vakava. Päätin puuttua keskusteluun.
”Rauhoittukaa. Se mitä tapahtui eilen, on okei. Älkää olko liian ankaria ystävällenne.” Jasper ja Emmett katsoivat minua ja sanoivat menevänsä ulos haukkaamaan happea. Edward sanoi että hänen ystävänsä vaikuttivat vihaisilta. Hän onki rasian taskustaan ja antoi sen minulle.
”Tiedän että se on vähän myöhään, mutta päättelin, että se olisi aika tärkeä, jotta ihmiset uskoisivat, että todella olet kihlattuni.”
Avasin rasian ja näin kauniin sormuksen. Se on tehty valkokullasta ja siinä on sininen timantti keskellä. Sivuilla on koristeena pienempiä timantteja. Hän otti sormuksen ja liu’utti sen sormeeni, sitten hän hymyili ja sanoi että on hyvä että se sopii.
”Kiitos, se on ihana.”
”Ei sinun tarvitse kiittää minua, tein sen jotta näyttelemisemme olisi paljon aidompaa. Olen varma että lehdistö puhuu sormuksesta jonka annoin sinulle. Laita se tänään, äläkä huoli, olen ovellasi tasan 17.00.”
”Okei. Minä menen nyt ylös, Augustine odottaa minua.”
Menin huoneeseeni vieläkin ihaillen sormusta jonka Edward antoi minulle. Tämä on varmasti kallis. Vaikka hän teki selväksi, että sormus on vain näyttelemisen tueksi jotta se olisi aidompaa, olin silti iloinen. Augustine alkoi työskennellä parissani. Noin 15.30 hän jo pyysi minua pukeutumaan pukuun jonka hän ja Viktore olivat valinneet. Se on tummansininen, muotojani mukaileva puku. On pakko sanoa että se on hyvin kaunis. Se on koristeltu helmillä ja siinä on röyhelöitä alaosassa. Jotta ne sopisivat pukuun, Augustine pyysi minua laittamaan hopeiset piikkikorkokengät. En ole erityisen innoissani koroista, mutta Augustine vaati. Kun olin kokonaan pukeutunut, katsoin peiliin. Olin todella, ei siis siten että olisin pöyhkeilevä, mutta olin aika nätti. Toivoisin että Edwardkin näkisi minut nättinä, tarkoitan että hänen vale-kihlattunaan minun tulisi olla esittelykelpoinen erityisesti lehdistölle.
Augustine otti kuvan minusta ja väitti että Hugo ja Viktore olisivat niin iloisia kun näkevät miltä näytän. Tasan kello 17.00. joku koputti oveeni. Avasin oven kiireesti ja näin Edwardin pukeutuneena mustaan pukuun joka sopii hänelle. Hänen hiuksensa olivat vieläkin sotkuiset, mutta hänen silmänsä kimalsivat. Okei, nyt minun on pakko myöntää, voi luoja että hän on komea. Minä vain tuijotin häntä ja hän hymyili minulle. Sitten kuulin jonkun selvittelevän kurkkuaan.
”Öhöm… Mekin olemme täällä. Emmett ja Jasper ovat täällä”, Emmett sanoi.
”Niin, meillä ei ehkä ole pukuja, mutta olemme silti täällä”, Jasper lisäsi.
Nauroin heille ja sanoin nähneeni heidät myös. He sanoivat luulleensa, etten huomannut heitä, koska silmäni olivat liimautuneet Edwardiin. Punastuin kuultuani sen, ja sanoin nopeasti, ettei se ollut totta. He saattoivat meidät autolle. Jasper piteli ovea auki minulle. He käskivät minun pitää huolta itsestäni ja katsoa Edwardin perään. Edward alkoi ajaa ja minä katsoin ulos ikkunasta.
”Näytät kauniilta. Puku sopii sinulle todella hyvin. Sormuskin näyttää hyvältä sinulla. Täytyy sanoa että kihlattuni on yksi illan kauniimmista naisista.”
”Sinä tiedät kuinka imarrella tyttöjä. Minun täytyy näyttää edustavalta koska Edward Cullen vie minut palkintojenjakotilaisuuteen.”
”Hänellä on selvästi hyvä maku.”
Nauroimme ja hän kertoi esittelevänsä minut Tanyalle jatkojuhlissa. Tämän kuullessani olin hieman hermostunut, mietin miltä hän näyttää ja kuinka hän tulee kohtelemaan minua. Saavuimme tapahtumapaikalle ja näin paljon ihmisiä. Siellä oli kameroita kaikkialla. Näin myös monia ihailemiani näyttelijöitä.
”Bella, toimittajat tulevat kysymään sinulta kysymyksiä. Vastaa niihin jos pystyt, mutta muista että olen aina vierelläsi auttamassa sinua. Älä ole hermostunut. Käyttäydy normaalisti, kun pääsemme ulos, he alkavat varmasti esittää kysymyksiä.”
”Muistan sen. Teen parhaani.”
”Hyvä. Menen ulos nyt, sitten tulen avaamaan oven sinulle.”
”Okei.”
Edward meni ulos ja sitten hän haki minut. Hän piti kiinni kädestäni kun lähdimme kävelemään kohti punaista mattoa. Toimittajat lähestyivät meitä. Hymyilin heille, ja yhdessä Edwardin kanssa poseerasimme muutamiin kuviin.
”Hyvää iltaa Edward ja Isabella. Tämä on ensimmäinen kerta kun olemme nähneet teidät yhdessä jossakin tilaisuudessa, mutta teistä on jo paljon kuvia lehdissä ja internetissä. Edward, oletko nyt päässyt totaalisesti yli Tanyasta?”, yksi toimittaja kysyi.
”Hyvää iltaa, kyllä, olen päässyt yli hänestä. Erot eivät ole helppoja asioita käsitellä, on hyvä että minulla on Bella kanssani”, Edward sanoi katsoen minuun. Tunsin itseni punaiseksi, mutta muistutin jatkuvasti itselleni, että hän on loistava näyttelijä, ja tämä on vain työ jonka hyväksyin.
”Isabella, oletko tavannut Tanyan”, he jatkoivat.
”Meillä ei ole ollut mahdollisuutta, mutta jos sellainen tulee, niin se olisi okei”, vastasin.
”Etkö ole mustasukkainen hänelle? Me kaikki tiedämme että hän tekee taas töitä Edwardin kanssa.”
”En ollenkaan, ymmärrän täysin että se on työtä ja luotan Edwardiin.”
”Se on mukavaa. Edward, huomasimme että Isabellalla on sormus, onko tämä kihlajaissormus jonka olet antanut hänelle?”
”Kyllä, se se on.”
”Voisitko kertoa meille jotakin tästä sormuksesta?”
”Se on tehty valkokullasta ja koristeltu sivuista timanteilla. Sininen timantti on laitettu keskelle. Valitsin tämän sormuksen koska se muistutti minua hänestä, se on arvokas ja kaunis, ja pidän myös sinisestä hänellä.” Lisäsikö hän hieman totuutta siihen?
”Näyttää siltä että te kaksi olette todella vakavissanne, jos olette jo tehneet suunnitelmia, älkää epäröikö kertoa niistä meille ensimmäisenä. Ihmiset rakastavat nähdä teidät yhdessä. Täytyy sanoa että näytät todella onnelliselta, Edward. Olet kaunis Bella.”
”Kiitos”, minä ja Edward sanoimme yhteen ääneen.
Jatkoimme kävelemistä ja hän kuiskasi minun selviytyneen hienosti. Edward esitteli minut muutamille ystävilleen, Mike Newtonille, Jessica Stanleylle ja Jacob Blackille. He olivat kaikki todella mukavia. Seremonia alkoi ja Edward julistettiin parhaaksi miesnäyttelijäksi. Hän antoi minulle suukon poskelle ennen kuin meni lavalle. Hän kiitti kaikkia joiden kanssa oli työskennellyt, ohjaajaa, tuottajaa, henkilökuntaa ja ystäviään. Hän kiitti myös Tanyaa, ja viimeiseksi hän omisti palkinnon minulle. Olin yllättynyt, ja sillä hetkellä päätin uskoa, että se, mitä hän sanoi, oli totta, minä vain unelmoin tästä hetkestä. Hän halasi minua ja istuimme uudestaan. Hän oli niin onnellinen ja sanoi inspiroituneensa tekemään paremmin seuraavassa elokuvassaan, siinä jota tällä hetkellä kuvataan.
Palkintojenjakoseremonian jälkeen jatkojuhlat seurasivat. Se osa jonka todella halusin ohittaa. Edward piti kiinni kädestäni ja sanoi esittelevänsä minut Tanyalle nyt. Voi ei… Meitä lähestyi tyttö jolla oli pinkit hiukset. Hän on tyrmäävä. Hänellä on valkoinen iltapuku, joka saa hänen hiuksensa pistämään silmään. Nähdessään Edwardin hänen huulensa kaartuivat hymyyn.
”Paras miesnäyttelijä on täällä”, hän sanoi halatessaan Edwardia. Edward halasi häntä takaisin ja suuteli poskelle. Huomaatko Bella, tuo on aitoa. Kaikki mitä tapahtui aiemmin, oli pelkkää näyttelemistä. Edward esitteli minut ja minä sanoin hei. Tanya katsoi käsiämme ja sitten minua päästä varpaisiin.
”Media pitää hänestä. Olen lukenut että hän näyttää kauniilta, mutta hän näyttää aivan tavalliselta. Minä olen Tanya, Edwardin ex-tyttöystävä.”
”Minä olen Bella. Edwardin kihlattu.” Minun oli pakko sanoa se, tiedättehän, saadakseni hänet mustasukkaiseksi. Edward sanoi jättävänsä meidät hetkeksi jotta pystyisimme tutustumaan toisiimme, mutta ennen kuin hän lähti, hän kuiskasi antavansa minulle mahdollisuuden tehdä Tanya mustasukkaiseksi.
”Kihlattusi jätti sinut ex-tyttöystävänsä kanssa”, hän sanoi.
”Ehkä hän haluaa meidän olevan ystäviä”, kerroin hänelle.
”Pilailetko? En pidä sinusta Isabella Swan. On häpeä että Edward valitsi sinut. Luulenpa että hän on todella masentunut koska hän vain otti jonkun tytön tyhjästä.”
”Edward oli todella masentunut, mutta luulen että olet ainoa joka ei pidä minusta. Näyttää siltä että kaikkien täällä olevien mielestä näytämme hyvältä yhdessä. Ehkäpä olet kateellinen, koska sinulla oli jo hänet, mutta teit elämäsi suurimman virheen joka on hänen satuttamisensa ja se että annoit hänen mennä.” Katsoin hänen reaktionsa, hän näyttää todella vihaiselta. Luulen osuneeni hermoon. En halunnut hänen olevan kateellinen, vain mustasukkainen.
”Edward on halinalle. Minusta hän näyttää söpöltä ja halattavalta, mutta kyllästyin halinalleen joten heitin sen pois. En uskonut että joku ihastuisi jätteisiini.”
”Älä sano noin!”, sanoin, tuo tyttö on todella ärsyttävä. Miten hän voi sanoa noin? Edward rakasti häntä, ja näyttää siltä ettei hän koskaan rakastanut Edwardia.
”Ai, vai olet sinä vihainen nyt? Tiedätkö, voisin lyödä vetoa että Edward valitsisi silti minut sinun ylitsesi. Jos en olisi jättänyt häntä, hän ei olisi tullut luoksesi alunperinkään. Nyt minulla on idea. Jospa ottaisin halinalleni takaisin?”
”Sinä et rakasta häntä.”
”Mutta hän rakastaa minua, ja jos haluaisin, niin saisin hänet takaisin. Joten nauti ajasta jonka vielä lainaan sinulle hänen kanssaan”, hän sanoi ottaen huikan punaviinistään.
”Sinun tulisi olla reilu hänelle. Satutit häntä jo kerran, älä toista sitä.”
”Mikä sinä olet kertomaan minulle mitä tehdä?! Nyt olen todella ärsyyntynyt Isabella Swan, tulet katumaan että tapasit minut. Katsotaanpa kuinka pystyt käsittelemään tämän…”
Ennen kuin tajusin mitään hän läikytti viinin lasistaan omalle puvulleen.
”En tehnyt sinulle mitään Bella. En yritä saada Edwardia takaisin sinulta! Kuinka saatoit tehdä tämän?”, hän kysyi kyynelehtien. Hän on hullu!
”En tehnyt mitään sinulle. Sinä läikytit…”
Hän itki niin kovaa että ihmiset kääntyivät katsomaan meitä. Hän itki vielä vähän kovempaa, ja ihmiset lopettivat sen mitä olivat tekemässä katsoakseen meitä. Hän oli juuri järjestänyt kohtauksen.
”Tanya, minä en tiedä miksi itket silmät päästäsi, sinä läikytit viinin omalle puvullesi ja aloit sitten itkeä ja syyttää minua. Älä ole tyhmä ja lopeta näytteleminen, et ole elokuvassa”, sanoin hänelle.
Ihmiset kuiskivat ja alkoivat reagoida ja sitten Edward tuli. Hän näytti vihaiselta, minun täytyy selittää tämä hänelle, tiesin että hän kuuntelisi.
”Edward, kuuntele, asia on niin että…”, yritin selittää, mutta Tanya keskeytti minut.
”Edward, kihlattusi juuri läikytti viinin puvulleni! En edes tehnyt hänelle mitään, hän vain… hän vain suuttui ja…” hän ei lopettanut lausettaan ja jatkoi itkemistä. Alan todella ärsyyntyä, tahtoisin vain läimäistä häntä.
”Edward, hän valehtelee… En minä tekisi mitään tuollaista…” sanoin.
”Lopettakaa tämä”, hän sanoi. Uskoisiko Edward häntä? Päättelin että hän menisi luultavasti Tanyan puolelle, hän rakastaa Tanyaa ja minä olen vain, no, työntekijä.
----------------------------------------------
A/N: Kommenttia?