Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: I am Edward Cullen's Fiancée | K-11, E/B Uusi luku 28.12.2010  (Luettu 50690 kertaa)

Lyn

• Poet of the Mist
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
Vs: Käännös: I am Edward Cullen's Fiancée
« Vastaus #100 : 26.10.2009 20:52:48 »
A/N: Anteeksi että on kestänyt. Älkää silti tappako, kiltit?
--------------------------------------------------------------
14. The Award's Night

BPOV

Päivä jolloin palkinnot jaettiin, saapui vihdoin. Sain puhelinsoiton vanhemmiltani, Hugolta ja Viktorelta ja tekstiviestin Jeanelta. Menin alas syömään aamiaista Emmetin ja Jasperin kanssa, kuten tavallista, Edward ei ollut seurassamme. Sillä hetkellä kun olimme lähtemässä, Edward tuli kiireellä ja lähestyi pöytäämme.

”Anteeksi että olen myöhässä.”
”Jotain uutta, Edward? Joko olet myöhässä tai et saavu lainkaan”, Jasper sanoi.
”Minulla on paljon asioita hoidettavana, sinä tiedät sen”, hän selitti.
”Puhun nyt suoraan Edward, jos et aio tulla palkintojenjakoon niin kerro se meille. Älä anna Bellan odottaa ja pukeutua turhaan”, Emmett sanoi vakavasti. Tämä on uutta, en tiennyt että Emmett osaisi olla vakava. Päätin puuttua keskusteluun.
”Rauhoittukaa. Se mitä tapahtui eilen, on okei. Älkää olko liian ankaria ystävällenne.” Jasper ja Emmett katsoivat minua ja sanoivat menevänsä ulos haukkaamaan happea. Edward sanoi että hänen ystävänsä vaikuttivat vihaisilta. Hän onki rasian taskustaan ja antoi sen minulle.

”Tiedän että se on vähän myöhään, mutta päättelin, että se olisi aika tärkeä, jotta ihmiset uskoisivat, että todella olet kihlattuni.”

Avasin rasian ja näin kauniin sormuksen.  Se on tehty valkokullasta ja siinä on sininen timantti keskellä. Sivuilla on koristeena pienempiä timantteja. Hän otti sormuksen ja liu’utti sen sormeeni, sitten hän hymyili ja sanoi että on hyvä että se sopii.

”Kiitos, se on ihana.”
”Ei sinun tarvitse kiittää minua, tein sen jotta näyttelemisemme olisi paljon aidompaa. Olen varma että lehdistö puhuu sormuksesta jonka annoin sinulle. Laita se tänään, äläkä huoli, olen ovellasi tasan 17.00.”
”Okei. Minä menen nyt ylös, Augustine odottaa minua.”

Menin huoneeseeni vieläkin ihaillen sormusta jonka Edward antoi minulle. Tämä on varmasti kallis. Vaikka hän teki selväksi, että sormus on vain näyttelemisen tueksi jotta se olisi aidompaa, olin silti iloinen. Augustine alkoi työskennellä parissani. Noin 15.30 hän jo pyysi minua pukeutumaan pukuun jonka hän ja Viktore olivat valinneet. Se on tummansininen, muotojani mukaileva puku. On pakko sanoa että se on hyvin kaunis. Se on koristeltu helmillä ja siinä on röyhelöitä alaosassa. Jotta ne sopisivat pukuun, Augustine pyysi minua laittamaan hopeiset piikkikorkokengät. En ole erityisen innoissani koroista, mutta Augustine vaati. Kun olin kokonaan pukeutunut, katsoin peiliin. Olin todella, ei siis siten että olisin pöyhkeilevä, mutta olin aika nätti. Toivoisin että Edwardkin näkisi minut nättinä, tarkoitan että hänen vale-kihlattunaan minun tulisi olla esittelykelpoinen erityisesti lehdistölle.

Augustine otti kuvan minusta ja väitti että Hugo ja Viktore olisivat niin iloisia kun näkevät miltä näytän. Tasan kello 17.00. joku koputti oveeni. Avasin oven kiireesti ja näin Edwardin pukeutuneena mustaan pukuun joka sopii hänelle. Hänen hiuksensa olivat vieläkin sotkuiset, mutta hänen silmänsä kimalsivat. Okei, nyt minun on pakko myöntää, voi luoja että hän on komea. Minä vain tuijotin häntä ja hän hymyili minulle. Sitten kuulin jonkun selvittelevän kurkkuaan.

”Öhöm… Mekin olemme täällä. Emmett ja Jasper ovat täällä”, Emmett sanoi.
”Niin, meillä ei ehkä ole pukuja, mutta olemme silti täällä”, Jasper lisäsi.

Nauroin heille ja sanoin nähneeni heidät myös. He sanoivat luulleensa, etten huomannut heitä, koska silmäni olivat liimautuneet Edwardiin. Punastuin kuultuani sen, ja sanoin nopeasti, ettei se ollut totta. He saattoivat meidät autolle. Jasper piteli ovea auki minulle. He käskivät minun pitää huolta itsestäni ja katsoa Edwardin perään. Edward alkoi ajaa ja minä katsoin ulos ikkunasta.

”Näytät kauniilta. Puku sopii sinulle todella hyvin. Sormuskin näyttää hyvältä sinulla. Täytyy sanoa että kihlattuni on yksi illan kauniimmista naisista.”
”Sinä tiedät kuinka imarrella tyttöjä. Minun täytyy näyttää edustavalta koska Edward Cullen vie minut palkintojenjakotilaisuuteen.”
”Hänellä on selvästi hyvä maku.”

Nauroimme ja hän kertoi esittelevänsä minut Tanyalle jatkojuhlissa. Tämän kuullessani olin hieman hermostunut, mietin miltä hän näyttää ja kuinka hän tulee kohtelemaan minua. Saavuimme tapahtumapaikalle ja näin paljon ihmisiä. Siellä oli kameroita kaikkialla. Näin myös monia ihailemiani näyttelijöitä.

”Bella, toimittajat tulevat kysymään sinulta kysymyksiä. Vastaa niihin jos pystyt, mutta muista että olen aina vierelläsi auttamassa sinua. Älä ole hermostunut. Käyttäydy normaalisti, kun pääsemme ulos, he alkavat varmasti esittää kysymyksiä.”
”Muistan sen. Teen parhaani.”
”Hyvä. Menen ulos nyt, sitten tulen avaamaan oven sinulle.”
”Okei.”

Edward meni ulos ja sitten hän haki minut. Hän piti kiinni kädestäni kun lähdimme kävelemään kohti punaista mattoa. Toimittajat lähestyivät meitä. Hymyilin heille, ja yhdessä Edwardin kanssa poseerasimme muutamiin kuviin.

”Hyvää iltaa Edward ja Isabella. Tämä on ensimmäinen kerta kun olemme nähneet teidät yhdessä jossakin tilaisuudessa, mutta teistä on jo paljon kuvia lehdissä ja internetissä. Edward, oletko nyt päässyt totaalisesti yli Tanyasta?”, yksi toimittaja kysyi.
”Hyvää iltaa, kyllä, olen päässyt yli hänestä. Erot eivät ole helppoja asioita käsitellä, on hyvä että minulla on Bella kanssani”, Edward sanoi katsoen minuun. Tunsin itseni punaiseksi, mutta muistutin jatkuvasti itselleni, että hän on loistava näyttelijä, ja tämä on vain työ jonka hyväksyin.

”Isabella, oletko tavannut Tanyan”, he jatkoivat.
”Meillä ei ole ollut mahdollisuutta, mutta jos sellainen tulee, niin se olisi okei”, vastasin.
”Etkö ole mustasukkainen hänelle? Me kaikki tiedämme että hän tekee taas töitä Edwardin kanssa.”
”En ollenkaan, ymmärrän täysin että se on työtä ja luotan Edwardiin.”
”Se on mukavaa. Edward, huomasimme että Isabellalla on sormus, onko tämä kihlajaissormus jonka olet antanut hänelle?”
”Kyllä, se se on.”
”Voisitko kertoa meille jotakin tästä sormuksesta?”
”Se on tehty valkokullasta ja koristeltu sivuista timanteilla. Sininen timantti on laitettu keskelle. Valitsin tämän sormuksen koska se muistutti minua hänestä, se on arvokas ja kaunis, ja pidän myös sinisestä hänellä.” Lisäsikö hän hieman totuutta siihen?
”Näyttää siltä että te kaksi olette todella vakavissanne, jos olette jo tehneet suunnitelmia, älkää epäröikö kertoa niistä meille ensimmäisenä. Ihmiset rakastavat nähdä teidät yhdessä. Täytyy sanoa että näytät todella onnelliselta, Edward. Olet kaunis Bella.”
”Kiitos”, minä ja Edward sanoimme yhteen ääneen.

Jatkoimme kävelemistä ja hän kuiskasi minun selviytyneen hienosti. Edward esitteli minut muutamille ystävilleen, Mike Newtonille, Jessica Stanleylle ja Jacob Blackille. He olivat kaikki todella mukavia. Seremonia alkoi ja Edward julistettiin parhaaksi miesnäyttelijäksi. Hän antoi minulle suukon poskelle ennen kuin meni lavalle. Hän kiitti kaikkia joiden kanssa oli työskennellyt, ohjaajaa, tuottajaa, henkilökuntaa ja ystäviään. Hän kiitti myös Tanyaa, ja viimeiseksi hän omisti palkinnon minulle. Olin yllättynyt, ja sillä hetkellä päätin uskoa, että se, mitä hän sanoi, oli totta, minä vain unelmoin tästä hetkestä. Hän halasi minua ja istuimme uudestaan. Hän oli niin onnellinen ja sanoi inspiroituneensa tekemään paremmin seuraavassa elokuvassaan, siinä jota tällä hetkellä kuvataan.

Palkintojenjakoseremonian jälkeen jatkojuhlat seurasivat. Se osa jonka todella halusin ohittaa. Edward piti kiinni kädestäni ja sanoi esittelevänsä minut Tanyalle nyt. Voi ei… Meitä lähestyi tyttö jolla oli pinkit hiukset. Hän on tyrmäävä. Hänellä on valkoinen iltapuku, joka saa hänen hiuksensa pistämään silmään. Nähdessään Edwardin hänen huulensa kaartuivat hymyyn.

”Paras miesnäyttelijä on täällä”, hän sanoi halatessaan Edwardia. Edward halasi häntä takaisin ja suuteli poskelle. Huomaatko Bella, tuo on aitoa. Kaikki mitä tapahtui aiemmin, oli pelkkää näyttelemistä. Edward esitteli minut ja minä sanoin hei. Tanya katsoi käsiämme ja sitten minua päästä varpaisiin.

”Media pitää hänestä. Olen lukenut että hän näyttää kauniilta, mutta hän näyttää aivan tavalliselta. Minä olen Tanya, Edwardin ex-tyttöystävä.”
”Minä olen Bella. Edwardin kihlattu.” Minun oli pakko sanoa se, tiedättehän, saadakseni hänet mustasukkaiseksi. Edward sanoi jättävänsä meidät hetkeksi jotta pystyisimme tutustumaan toisiimme, mutta ennen kuin hän lähti, hän kuiskasi antavansa minulle mahdollisuuden tehdä Tanya mustasukkaiseksi.

”Kihlattusi jätti sinut ex-tyttöystävänsä kanssa”, hän sanoi.
”Ehkä hän haluaa meidän olevan ystäviä”, kerroin hänelle.
”Pilailetko? En pidä sinusta Isabella Swan. On häpeä että Edward valitsi sinut. Luulenpa että hän on todella masentunut koska hän vain otti jonkun tytön tyhjästä.”
”Edward oli todella masentunut, mutta luulen että olet ainoa joka ei pidä minusta. Näyttää siltä että kaikkien täällä olevien mielestä näytämme hyvältä yhdessä. Ehkäpä olet kateellinen, koska sinulla oli jo hänet, mutta teit elämäsi suurimman virheen joka on hänen satuttamisensa ja se että annoit hänen mennä.” Katsoin hänen reaktionsa, hän näyttää todella vihaiselta. Luulen osuneeni hermoon. En halunnut hänen olevan kateellinen, vain mustasukkainen.
”Edward on halinalle. Minusta hän näyttää söpöltä ja halattavalta, mutta kyllästyin halinalleen joten heitin sen pois. En uskonut että joku ihastuisi jätteisiini.”
”Älä sano noin!”, sanoin, tuo tyttö on todella ärsyttävä. Miten hän voi sanoa noin? Edward rakasti häntä, ja näyttää siltä ettei hän koskaan rakastanut Edwardia.
”Ai, vai olet sinä vihainen nyt? Tiedätkö, voisin lyödä vetoa että Edward valitsisi silti minut sinun ylitsesi. Jos en olisi jättänyt häntä, hän ei olisi tullut luoksesi alunperinkään. Nyt minulla on idea. Jospa ottaisin halinalleni takaisin?”
”Sinä et rakasta häntä.”
”Mutta hän rakastaa minua, ja jos haluaisin, niin saisin hänet takaisin. Joten nauti ajasta jonka vielä lainaan sinulle hänen kanssaan”, hän sanoi ottaen huikan punaviinistään.
”Sinun tulisi olla reilu hänelle. Satutit häntä jo kerran, älä toista sitä.”
”Mikä sinä olet kertomaan minulle mitä tehdä?! Nyt olen todella ärsyyntynyt Isabella Swan, tulet katumaan että tapasit minut. Katsotaanpa kuinka pystyt käsittelemään tämän…”

Ennen kuin tajusin mitään hän läikytti viinin lasistaan omalle puvulleen.
”En tehnyt sinulle mitään Bella. En yritä saada Edwardia takaisin sinulta! Kuinka saatoit tehdä tämän?”, hän kysyi kyynelehtien. Hän on hullu!
”En tehnyt mitään sinulle. Sinä läikytit…”

Hän itki niin kovaa että ihmiset kääntyivät katsomaan meitä. Hän itki vielä vähän kovempaa, ja ihmiset lopettivat sen mitä olivat tekemässä katsoakseen meitä. Hän oli juuri järjestänyt kohtauksen.

”Tanya, minä en tiedä miksi itket silmät päästäsi, sinä läikytit viinin omalle puvullesi ja aloit sitten itkeä ja syyttää minua. Älä ole tyhmä ja lopeta näytteleminen, et ole elokuvassa”, sanoin hänelle.

Ihmiset kuiskivat ja alkoivat reagoida ja sitten Edward tuli. Hän näytti vihaiselta, minun täytyy selittää tämä hänelle, tiesin että hän kuuntelisi.

”Edward, kuuntele, asia on niin että…”, yritin selittää, mutta Tanya keskeytti minut.
”Edward, kihlattusi juuri läikytti viinin puvulleni! En edes tehnyt hänelle mitään, hän vain… hän vain suuttui ja…” hän ei lopettanut lausettaan ja jatkoi itkemistä. Alan todella ärsyyntyä, tahtoisin vain läimäistä häntä.
”Edward, hän valehtelee… En minä tekisi mitään tuollaista…” sanoin.
”Lopettakaa tämä”, hän sanoi. Uskoisiko Edward häntä? Päättelin että hän menisi luultavasti Tanyan puolelle, hän rakastaa Tanyaa ja minä olen vain, no, työntekijä.
----------------------------------------------
A/N: Kommenttia?
« Viimeksi muokattu: 09.11.2009 18:57:36 kirjoittanut Lyn »
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #101 : 26.10.2009 21:25:56 »
Voih, tuo alku kuulosti jo todella ihanalta. Sormus ja kaikkea. Vaikkain vain kulissien ylläpitämiseksi, mutta silti! Emmett oli ihana, kun puolusti Bellaa silleen<3
MUTTA... Hirvee narttu tuo Tanya! Ei siis mitään rajaa! Miten Edward olisi koskaan voinut olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä? Ei jumalauta.
Jatkoa ÄKKIÄ, haluan tietää, kumman puolelle Edward asettuu!
But I am the chosen one.

Emirato

• Edward <3 Bella
« Vastaus #102 : 27.10.2009 20:57:20 »
MÄ nirhaan Tanyan!!! se on nii hirveä ämmä ettäh!
Houkutus tekee houkuttelevaksi ja sitä nämä kirjat on...

kkat

• lost soul
« Vastaus #103 : 27.10.2009 21:20:20 »
Tanya on tyhmä >:  ( toivottavasti eddie ei huoli sitä takas :P
Scintilla etiam exigua in tenebris micat.
Avasta kiitos haavalle.

Vanilja Taivas

« Vastaus #104 : 27.10.2009 22:07:34 »
Tanya on tyhmä. Edward oli tosi söpö tän luvun alussa. Emmett on ihana <3 Jasperki on ihana <3 (olenpas rakentava tänään)

Mut, jatkoa? :)
Fuck me, I'm famous

Eltsu

« Vastaus #105 : 27.10.2009 23:25:13 »
Tanya on ärsyttävä ja eddie oli hirvee B:tä kohtaa..Jatkoa kun kerkkit
If you can live forever what do live for? Twilight<3

Korsetti

• lwl ♥
« Vastaus #106 : 28.10.2009 14:29:30 »
Tää ficci on ihana, Emmet ja Jasper on ihania, Edward osaa olla kusipää ja Tanya on kauhee bitch.

Tiivistelmä :)

Jatkoa odotellaan, haluun et toi yks ämmä sais ansionsa mukaan ja Edward oikeesti tajuais kenestä tykkää !!!
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

_Joutsen_

• Volturi kingi
  • "Harjoitus tekee mestarin" Aamunkoi, Bella
« Vastaus #107 : 28.10.2009 17:52:37 »
Ihana luku!
Miten Edward voi "rakastaa" tollasta pinkkipäistä narttua?!?!?!
Emmett vois vetää Tanyaa turpaan pari kertaa niin unohtais noi "halinallet"!
Hemmetti soikoon kun tuli taas raivokohtaus mulle kun luen tämmöstä.

Kirjota lisää heti kun kerkeeet!!
I’ll seek you out,
Flay you alive
One more word and you won’t survive
And I’m not scared of your stolen power
I see right through you any hour

Blue foundation- Eyes on Fire

Karkkiunelma

• purkan metsästäjä.
  • ava by Lady Dynamite
« Vastaus #108 : 28.10.2009 19:32:10 »
Tää on kiva ficci.
Tykkäsin tosta viimesimmästä luvusta. Tanya on vaan ihan hirvee.
Toivottavasti Edward tajuaa, että Bella on sille oikea. :)
Jatkoa vaan.

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

LoveAndDeath

• Howl, my dear one
« Vastaus #109 : 31.10.2009 13:39:09 »
Toi Tanya on kauhee lutka !! >:( Mä en tajuu, miten Edward voi rakastaa sitä!!! Oispa Bellalla ollu joku äänityslaite mekon alla, niin Edward ois kuullu mikä kamala huora se Tanya on! Tanya itekki sano et se otti Edwardin vaan siks koska se on söpö ja ns. halinalle!

Mut ootan silti jatkoo <3 !

strawberrycullen

• Vieras
« Vastaus #110 : 31.10.2009 15:07:42 »
sormus oli ihana... yäk tanya oli kauhee, jännää nähä et meneeks ed tosiaan sen puolelle, toivottavasti ei  ;)
ja pliis jatkoa pian  :D

- Edward -

• Vieras
« Vastaus #111 : 01.11.2009 11:46:38 »
ääää...äkkiä jatkoa ....jos edwad asettuu tanyan puolelle ja olisin bella juoksisin itkien pois <3;D ;D

Neavaan

• Vampires<3
  • ♥Edward ja Robert♥
« Vastaus #112 : 01.11.2009 13:36:49 »
oi vähä ihana! mä vähän ajattelinkin että tanyan ja bellan kohtaaminen ois tollanen :D !! JATKOA<3

Ziri

• Bändäri
  • 7.3.2010... <3
« Vastaus #113 : 01.11.2009 17:30:28 »
Tyhmä tanya! Ihana luku, mutta ällöttävä tanya..
Kattokaas sen nimi pitää kirjoittaa pienellä :D
~Ziri

ps.Täytynee ruveta palkkamurhaajaksi ja murhata mokoma ämmänkuvatus...  ;D
..Ja pienimmän muurahaisen äiti huusi:
 "Hyvä Jalmari! Tapa se!"

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #114 : 02.11.2009 11:51:56 »
Hyi, Tanya on ihan kamala!! Ja miten Ed voi tykätä siitä mitenkään??

Semmonen juttu pisti silmään, että aikamuoto vaihtui jatkuvasti preesensistä imperfektiin ja takaisin. En tiedä, onko tämä sama ongelma myös alkuperäisessä tekstissä, mutta helpottaisi huomattavasti jos saisit asian kuntoon.  :D

Jatkoa minäkin toivon.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

Embuu

• vammanaama
  • because you are the only exception ♥
« Vastaus #115 : 08.11.2009 15:45:22 »
Voi että noi on söpö pari!  :-* Mut ei hemmetti tota Tanyaa!!!
Inhottava ämmä  >:(
Pistäppäs äkkiä jatkoo! Jäi hyvään kohtaan!  :)

Emb
daadaaadaaadaaadaa

Lyn

• Poet of the Mist
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
« Vastaus #116 : 09.11.2009 18:47:00 »
T/N: Päätin jättää lukujen nimet englanninkielisiksi koska tämä aiheutti päänvaivaa. : ) tässä teille uusi luku.
------------------------------------------------------------------
15. She Didn’t

BPOV

Hän katsoi minua, sitten Tanyaa, ja sitten takaisin minuun ja käveli sitten hitaasti minun vierelleni. Uskooko hän minua? Sydämeni hakkaa kun odotan mitä hänellä on sanottavana. Hetken hiljaisuuden jälkeen hän viimein puhui.

”Tanya, luulen että tässä on väärinkäsitys.”
”Mitä?!”, Tanya huusi
”Ole pahoillani siitä, mitä puvullesi tapahtui, ehkä joku vahingossa tönäisi sinua ilman että huomasit sitä. Bella ei ikinä tekisi mitään sellaista, joten lopeta itkeminen ja kohtauksen tekeminen. En syytä sinua enkä Bellaa, tämä on väärinkäsitys, kuten jo aiemmin sanoin.”
”En usko tätä Edward! Sanoin sinulle että hän teki tämän”, Tanya valitti.
”Me lähdemme.”

Sanottuaan sen, Edward piti tiukasti kiinni kädestäni ja lähdimme kävelemään poispäin Tanyasta. Hän ei katsonut taakseen, eivätkä Tanyan valenyyhkytykset saaneet hänessä aikaan mitään reaktiota. Edward päätti uskoa minua eikä ex-tyttöystäväänsä. Hymyilin ja päätin kiittää häntä heti kun pääsisimme autoon. Osa minusta toivoi että hän uskoisi, mutta minusta oli läsnä myös se osa, joka epäili, mutta nyt tiedän että on mahdollista että hän valitsee minut. (A/N: Tää on jotenkin hämärä?) Hän sai minut sisälle autoon ja tuli itsekin sisälle. Hän alkoi ajaa todella kovaa. Hän ajoi nopeammin kuin normaalisti, katsoin häntä, mutta hän ei edes vilkaissut minua. En tiennyt minne olimme menossa kunnes hän pysähtyi.

”Edward, miksi sinun täytyy ajaa noin kovaa. Ole varovainen…”, aloin puhua.
”Miksi sinä teit sen?”, hän sanoi katsomatta minua.
”Tein mitä?”
”Älä esitä viatonta”, hän sanoi kylmästi.
”Mitä jos sanoisit suoraan mistä puhut?”

Hän löi nyrkkinsä rattiin ja katsoi minua raivoissaan. Sitten hän huusi kovaa:

”MIKÄ HELVETIN SYY SINULLA OLI LÄIKYTTÄÄ VIINI TANYAN PUVULLE?” Jäin ansaan hänen silmiinsä jotka eivät näyttäneet muuta kuin puhdasta vihaa, ja ehkä inhoa. Luulin että hän uskoi minua. Luulin että hän tiesi, etten voisi tehdä mitään sellaista.

”Sanoin etten tehnyt sitä. Hän teki sen itse. Edward, hän lavasti minut siihen, luulin että uskoit minua”, sanoin ääni säröillen.
”OLIN SINUN PUOLELLASI KOSKA SIELLÄ OLI PALJON LEHDISTÖÄ PAIKALLA, JA JOS OLISIN MENNYT HÄNEN PUOLELLEEN, SE OLISI POIKINUT ISON KASAN UUSIA HUHUJA! TEIN SELVÄKSI ETTÄ PALKKASIN SINUT TEKEMÄÄN HÄNET MUSTASUKKAISEKSI, EN SATUTTAMAAN HÄNTÄ MILLÄÄN TAVALLA.”
”En minä satuttanut häntä…”
”MITÄ NYT?! HÄN ON LUULTAVASTI VIHAINEN! KUINKA VOISIN SAADA HÄNET TAKAISIN? TEIT JUURI TILANTEEN VIELÄ PAHEMMAKSI. OLETKO ILOINEN? KIITOS ISABELLA SWAN!”

En voi uskoa mitä hän sanoi. Olen niin tyhmä. Se oli kaikki näytelmää, koska hän ei halua uusia juoruja. Hän oikeasti uskoi Tanyaa, ja tulisi aina uskomaan häntä. Aina.

En vaivautunut puhumaan, koska tiesin että syvällä sydämessään hän oli jo päättänyt. Hän käynnisti moottorin ja ajoi todella nopeasti kunnes saavuimme takaisin hotellille. Jasper ja Emmett olivat siellä ja lähestyivät meitä heti kun näkivät auton. Edward astui ulos autosta eikä edes puhunut heille. He kyselivät minulta tapahtuneesta, ilmeisesti se oli kaikissa uutisissa.

”Bella, olen iloinen että Edward otti sinun puolesi. Hänen todellakin pitäisi. Kuka muka uskoisi sen tekoitkun ja valituksen siltä naiselta”, Emmett sanoi. En voi kertoa heille, että Edward uskoi minua vain kameran edessä. Mitä enemmän he sanoivat olevansa iloisia siitä, että Edward oli puolellani, sitä enemmän minun täytyi pidättää kyyneliä.

”Kaverit, minua väsyttää todella, joten luulen meneväni nyt lepäämään.” Sanottuani hyvät yöt menin suoraa huoneeseeni ja makailemaan sängylleni. Kyyneleet joita olin yrittänyt pidätellä tulvivat hetkessä. Aiemmat kohtaukset välähtelivät päässäni, kuinka voin olla niin tyhmä? Bella, sinä oikeasti luulit että hän uskoi sinua?! Luulitko oikeasti että hän välittäisi sinusta?!

Kello on jo yli puolenyön ja olen vieläkin hereillä. Päätin, että menen puhumaan Edwardille huomenaamulla, selittää mitä todella tapahtui. Olisin tyyni ja veisin mukanani sen kynän jonka ostimme hänelle, se voisi olla anteeksi-lahja. Hän luultavasti reagoi niin koska rakastaa Tanyaa niin paljon, ja ottaessaan minun puoleni niiden ihmisten edessä, hän antoi sen kuvan että valitsi minut Tanyan ylitse. Joo, minä puhun hänelle, huomenna.

----------------

Heräsin huonovointisena. Päätäni särki ja olen vilustunut. Olin juuri palkintojenjakojuhlassa ja tulin heti kipeäksi. Kävin kylvyssä ja pukeuduin. Menin alas aamiaiselle. Emmett ja Jasper näyttivät minulle lehtiä, Edward ja minä olimme niissä. Jokaisessa sanomalehdessä oli artikkeli meistä ja koko Tanya-välikohtauksesta, yksi kirjoittaja jopa sanoi että Edward todisti kuinka paljon hän rakastaa minua koska hän suojeli ja uskoi minua. En katsonut muita lehtiä, koska olen melko varma että niissä oli samat asiat.

Syötyäni aamiaisen noudin kynän huoneestani ja kävelin Edwardin huoneeseen. Koputin oveen kahdesti, mutta kukaan ei vastannut, joten päätin mennä tarkistamaan, onko hän sisällä. Kun olin koskettamassa kahvaa, ovi lensi auki. Vanha nainen joka työskenteli huonepalvelijana tuli ulos. Hän katsoi minua ja tervehdin häntä. Hän näytti hermostuneelta ja pelästyneeltä. Hän käveli kiireesti pois. Astuin sisään Edwardin huoneeseen. Hän ei ollut siellä, mutta kuulin suihkun olevan päällä, joten hän on peseytymässä. Istuin tuoliin odottamaan häntä, kun huomasin lattialla kellon. Lasi oli rikki, mutta se toimi silti. Kello näytti todella kalliilta. Mitähän tälle on tapahtunut? Katsellessani kelloa, Edward puhui.

”Miksi sinä olet täällä?”
”Hei. Hyvää huomenta, olen täällä pyytääkseni anteeksi ja selittääkseni asioita.”
”Miksi pitelet kelloani?”
”Löysin tämän lattialta, sen lasi on rikki, joten…”

Hän nappasi sen minulta ja katsoi sitä. ”Miksi rikoit sen?” Kuullessani tämän, muistin vanhan naisen ilmeen. Oliko hän syyllinen tähän?
”Mitä?! En rikkonut sitä, näin sen maassa, rikkinäisenä.”
”Tämä on erittäin arvokas lahja Tanyalta. Hän antoi minulle tämän ensimmäisenä vuosipäivänämme ja sinä vain tulit tänne ja tuhosit sen.”
”Edward, tulin tänne selittämään mitä eilen illalla tapahtui. Vannon ettei minulla ole mitään tekemistä sen kanssa mitä tuolle kellolle tapahtui. Halusin vain antaa sinulle tämän kynän jonka ostin yhdessä Emmetin ja Jasperin kanssa.”

Hän otti kynän ja sanoi:

”Tahtoisit minun ilahtuvan koska annoit minulle tämän kynän? Jos olisin saanut sen Tanyalta, olisin todella onnellinen, mutta se on vain sinulta. Tiedätkö, sinulla ei ole mitään oikeutta tulla huoneeseeni ja penkoa tavaroitani. En maksa sinulle tavaroiden tuhoamisesta, maksan sinulle, koska haluan sinun näyttelevän kihlattuani, jotta saan Tanyan takasin. ET OLE SIINÄ ASEMASSA ETTÄ VOISIT TULLA TÄNNE SILLOIN KUN HALUAT! NIIN KUIN TÄMÄ KYNÄ, TÄMÄ ON SE MISSÄ SEN KUULUISI OLLA!”

Hän avasi ikkunan ja heitti sen ulos. Seisoin siinä katsoen häntä, jalkani liimautuneina maahan, vartaloni jähmettyneenä, mieleni huusi minulle sanoen että minun pitäisi sanoa jotakin ja todistaa etten tehnyt mitään, mutta sydämeeni sattui. Sattui tavalla, jota en ollut ennen kokenut. Kyyneleet valuivat alas kasvoillani.

”ISABELLA, TIEDÄ MINNE KUULUT! TIEDÄ PAIKKASI! KUNNIOITA MINUA KOSKA MAKSAN SINULLE! LOPETA ITKEMINEN, SE EI VAIKUTA MINUUN!”
”Minä tiedän paikkani Edward. Tiedän mitä merkitsen sinulle, ehkä se on myöskin minun vikani koska toivoin että voisimme olla ystäviä. Tiedät todella hyvin, että tulen köyhästä perheestä, meillä ei ole tarpeeksi rahaa edes maksaa koulutustani, mutta, vaikka olemme köyhiä, Edward, vanhempani opettivat minulle, etten saa valehdella. En valehtelisi ikinä, erityisesti asioista jotka ovat sinulle tärkeitä. Tiedän ettet ikinä arvostaisi mitään minkä saat minulta, mutta kynä oli myös Jasperilta ja Emmetiltä, jos et halua mitään minulta, olisit voinut kuvitella että se on vain lahja ystäviltäsi.”

Käänsin selkäni hänelle ja suuntasin kohti ovea. Hän ei sanonut mitään muuta, hän vain seisoi siinä. Menin ulos ja ryntäsin juoksuun.

Yritin pyyhkiä kyyneleitäni mutta ne vain valuivat takaisin. Juoksin ulos etsimään kynää. Onneksi näin kadunlakaisijan ja kysyin oliko hän nähnyt kynää kadulla. Hän ojensi minulle kynän, sen kuori oli rikki ja kynä itsessään oli täynnä naarmuja. Kiitin häntä ja juoksin taas. Löysin puiston ja päätin oleskella siellä hetken. En syönyt lounasta. Istuin vain siellä katselemassa leikkiviä lapsia. Jotkut heistä lähestyivät minua ja sanoivat että näytän tutulta, toiset heistä pyysivät minua leikkimään ja jotkut jopa pyysivät minua lukemaan heille tarinoita. Sen tapahtuessa unohdin hetkeksi kaiken, nämä lapset todella ilahduttivat minua. Sitten oli kotiinmenoaika. Sanoin heille hyvästit. Olin taas yksin puistossa, tunsin itseni yksinäiseksi ja kuulen Edwardin äänen päässäni kertovan minulle että minun pitäisi tietää paikkani. Yksi kyynel pakeni silmäkulmastani mutta tunsin jonkun nykivän hihastani.

”Ole kiltti äläkä itke. Poimin tämän sinulle”, nuori poika sanoi minulle. Hän oli luultavasti neljä- tai viisivuotias. Hän ojensi minulle keltaisen kukan ja pyyhki kyyneleen poskeltani. Sitten hän hymyili minulle.

”Kiitos, mutta tuolla on kyltti jossa lukee että kukkien poimiminen on kielletty”, sanoin taputtaen häntä päähän.
”Äiti sanoi niin, mutta näin sinun itkevän, ja silloin kun äiti itkee, niin isä antoi hänelle kukkia, joten annan sinulle yhden. Toivoisin että poikaystäväsi antaisi sinulle yhden, jotta lopettaisit itkemisen.”

Minua kosketti se mitä hän sanoi, ja halasin häntä tiukasti. Itkin hieman lisää ja sanoin:
”Luuletko että olen paha?”
”En.”
”Kiitos. Äitisi varmasti etsii sinua joten kiirehdi kotiin”, sanoin päästäen hänet irti syleilystäni.
”Tehdään sitten sopimus, jos poikaystäväsi ei pyydä anteeksi ja anna sinulle kukkia niin jätä hänet ja minä voin olla poikaystäväsi. Lupaan antaa sinulle kukan joka päivä ja lupaan leikkiä sinun kanssasi. Esittelen sinut myös vanhemmilleni”, hän sanoi söpösti.
”Se olisi loistavaa, mutta pelkäänpä, etten viivy täällä kauempaa koska lähden huomenna takaisin Kanadaan, ja sitä paitsi, jos antaisit minulle kukan joka päivä, niin tämä puisto olisi kukaton.”
”Voi hitsi. Mikä siinä on että kaikki tytöt joita olen kysynyt torjuvat minut, tämä on huonoa onnea.”
”Älä huoli, tuolla on vielä paljon tyttöjä. Muuten, olen Bella. Mikä sinun nimesi on?”
”Isä kutsuu minua Junioriksi, äiti kutsuu minua Ediksi, mutta oikea nimeni on Edward.” Pysähdyin hetkeksi ja hymyilin hänelle.
”Hyvä on Edward, oli hauska tavata sinut ja kiitos kukasta. Menes nyt kotiin.”
”Ei mitään, en pidä siitä että kauniit tytöt itkevät. Ai, voisitko antaa minulle suukon poskelle?”

Nauroin ääneen. Tuntui siltä etten ollut nauranut ikuisuuteen. Annoin hänelle suukon molemmille poskille, otsalle ja halasin häntä uudestaan.

”Minusta tuntuu että sinä pidät minusta”, hän sanoi.
”Minäkin luulen niin. Minusta tuntuu että pidän sinusta Edward.”
”Minun charmini on vastustamaton, okei, minä menen kotiin. Hei Bella, muista että minä olen täällä. Voit nähdä minut koulussa tai kodissani tai puistossa, joskus äiti päästää minut tarhasta. Pidä huolta itsestäsi.”
”Sinä myös. Hei hei.”

Katsoin hänen etääntyvää hahmoaan ja istuin takaisin penkille. Kello on varmaankin seitsemän illalla. Päätin mennä takaisin, mutta muistin etten voi, koska en tiedä missä hotelli on. Jätin myös puhelimeni eikä minulla ole rahaa mukana. Olen jumissa täällä. Minulla ei ole tarpeeksi energiaa kävellä ympäriinsä ja etsiä ihmisiä, jotka voisivat auttaa minua, joten pysyin täällä. Päätäni särki taas ja minulla alkoi olla kylmä. Minua myös väsyttää, joten menin makuulle ja halasin itseäni. Viimeiset ajatukseni koskivat poikaa jonka olin juuri tavannut, mutta hän muuttui hitaasti mieheksi jolla oli vihreät silmät ja pronssin väriset hiukset.

”Luulen että todellakin pidän sinusta Edward”, sanoin kuiskaten kun ajelehdin uneen.
---------------------------------------------------------
T/N: Kommenttia?
« Viimeksi muokattu: 09.11.2009 18:58:31 kirjoittanut Lyn »
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

UntenLaiva

• A Musketeer
  • "Every man for himself"
« Vastaus #117 : 09.11.2009 19:01:00 »
Awww.... <3

Edward on kyl aika sikamainen!! mut toi pikku-E oli söpö :D hih.
Lisää jatkoo vaan!  ;D

Karkkiunelma

• purkan metsästäjä.
  • ava by Lady Dynamite
« Vastaus #118 : 09.11.2009 19:10:27 »
Voi, kun Edward tajuais, että Bella on parempi, kuin Tanya.
Pikku Edward oli söpö! :D
Jatkoa vaan. :) (sori, ei kovin rakentavaa)

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #119 : 09.11.2009 19:33:40 »
ÄÄÄÄ!! Miten Edward voikaan olla noin pirun tyhmä??? Miksi se jahtaa Tanyaa? Sehän on hirvee narttu! Menee ihan yli hilseen. Argh.
Mutta onneksi Emmett ja Jasper ovat herrasmiehiä! He kyllä osaavat olla ihania<3
Lainaus
”Tehdään sitten sopimus, jos poikaystäväsi ei pyydä anteeksi ja anna sinulle kukkia niin jätä hänet ja minä voin olla poikaystäväsi. Lupaan antaa sinulle kukan joka päivä ja lupaan leikkiä sinun kanssasi. Esittelen sinut myös vanhemmilleni”, hän sanoi söpösti.
Aika sulosta, täytyy sanoa! (: Tässä on kuitenkin joku hirvee juoni, että tuo pikku-Edward onkin "oikean" Edwardin joki pikuveli, tai POIKA!!!  :o
Voi, se olisikin aikamoinen käänne!! Ei voi tietää, ennenkuin jatkat suomentamista. Sillä mä aion hillitä itseni, enkä mene lukemaan alkuperäistä :D
Siis jatkoa!
But I am the chosen one.