Kiitos kaikille kommenteista! : ) I like you !! Ihanaa, kun on löytynyt uusia lukijoitakin! : )
yhdeksäs luku
Cheek kisses and flying trays.
BPOV“Nouse ylös ja loista, Bella”, Alice lauloi, nostaen verhot. Minun olisi pitänyt lukita ovi ennen kuin menin nukkumaan.
”Ah, Alice, on ainakin kaksi tuntia ennen kouluun menoa... anna minun nukkua”, sanoin, vetäen peiton pääni yli.
”Bella, sinun on parasta herätä, tai minä haen Emmettin herättämään sinut, ja usko minua, et tule pitämään siitä”, hän sanoi, kiskoen minua sängystäni.
”Minä vihaan sinua, Alice... miksi sinun piti herättää minut näin aikaisin?” kysyin, hieroen silmiäni.
”Minäkin rakastan sinua, ja ensiksi menet kylpyhuoneeseen ja otat kylvyn... minä päätän, mitä laitat päällesi tänään”, hän sanoi, sekoittaen tavaroita vaatekaapissani.
”Ja miksi et voi antaa minun valita, mitä laitan päälleni?” kysyin, nousin ylös ja keräsin tavaroitani.
”Luoja, Bella, tappaisiko paidan ostaminen sinut? Minun ei tarvitse oikein valita, kaikki mitä näen kaapissasi, ovat t-paidat ja farkut”, hän vastasi huokaisten.
Minä vain nauroin ja menin kylpyhuoneeseen. Keijukaisella on paljon energiaa heti aamusta, näköjään.
Kylvyn jälkeen Alice ojensi minulle mustan paidan, joka oli liian juhlava kouluun, mutta tietenkään minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, ja kireät, kalpeat, taivaansiniset farkut.
Hän laittoi minulle myös hieman meikkiä, tarkan silmärajauksen ja huulikiiltoa. Hän halusi minun pitävän hiuksiani auki, mutta laitoin ne silti poninhännälle. Tai siis, me olemme menossa kouluun, emme clubille.
”Vau, Bella, näytät kauniilta”, Alice kehui minua.
”En voi seistä edes sinun ja Rosalien edessä”, huokaisin. Alice vain pyöräytti silmiään.
Menimme portaita alas ja tapasin pahimman painajaiseni. Sohvalla Tanya ja Edward olivat täydessä toimenpiteessä. Minä todellakin halusin oksentaa. Mutta oudoin asia tässä oli se, että en halunnut Tanyan koskevan Edwardiin.
Mikä minua vaivaa? No, Edward suuteli minua... Ha, ketä minä huijaan, sehän oli tehtävä. Olinko minä muka kateellinen? Minä... En... En voi olla kateellinen, en. Tanya on hänen tyttöystävänsä enemmän, mitä odotin.
“ARG, Edward, hanki huone!” Alice huusi, mulkoillen Tanyaa.
Edward nousi nopeasti ylös ja auttoi Tanyaa, joka selvästikin nautti tilanteesta. Edward kohtasi katseeni, mutta katsoi nopeasti pois päin.
”Missä on Esme?” kysyin, kun huomasin, että hän ei ollut täällä eilenkään.
”Oh, hän ja Carlisle lähtivät Alaskaan, sillä heillä oli jotain tehtäviä”, Alice selitti.
”Jep, toivottavasti he ovat siellä viikonlopun... He aina pilaavat juhlat”, Emmett lisäsi liittyen meihin ja seurasi surullista Rosalieta.
”Rose, kaikki hyvin?” kysyin häneltä.
”Minulla menee täydellisesti, kiitos sen typerän käskysi”, hän sanoi vihaisesti, kun minä ja Alice purskahdimme nauruun.
”No, minä peruutan sen, jos et ota minua shoppailemaan”, vastasin, hymyillen hänelle.
”Ei ikinä”, hän ja Alice sanoivat yhtä aikaa.
Sitten Tanya ja Edward liittyivät meihin.
”Hei, Bella”, Tanya sanoi, hymyillen minulle suloisesti. En voinut uskoa, mitä tapahtui tuolle huoralle. Ehkä Edward puhui hänelle. Ehkä.
”Hei”, sanoin epävarmana, kun Alice kohotti kulmakarvojaan meille.
”Olen niin innoissani juhlista, jotka ovat perjantaina ja meillähän on uusi jäsen joukossammekin nyt: Bella. Olen varma, että olet yhtä innoissasi kuin minä, tarkoitan, että on varmaan ensimmäinen kertasi, kun olet menossa näin kalliisiin juhliin”, Tanya sanoi herttaisesti. En voinut uskoa kuinka hän kiusasi minua samalla, kun puhui mukavasti.
”Muistapa, Tanya, jos sotket Bellaa johonkin, kadut sitä päivää jolloin synnyit”, Rosalie sanoi hampaidensa välistä.
”Ja ei ole mitään ’meidän joukkoa’. Paina se tyhmään päähäsi”, Alice lisäsi.
”Hyvä on, yritin olla vain mukava... Nähdään koulussa, Eddie”, hän sanoi murjottavana. Hän pussasi Edwardia poskelle ja lähti, mulkoillen minua.
”En voi uskoa teitä, kaverit... hän yrittää olla mukava. Teidän täytyy antaa hänelle mahdollisuus ja lopettaa tuo lapsellinen käytös”, Edward sanoi selvästi närkästyneenä.
”Edward, sinun täytyy huomata, että hän ei edes rakasta sinua ja että hän teeskentelee olevansa mukava lähistölläsi”, Jasper sanoi rauhallisesti. En edes tiennyt, että hän oli täällä.
”Kuunnelkaa, tyypit, älkää tapelko minun takiani”, pyysin.
”Bella, me rakastamme sinua ja tällä asialla ei ole mitään tekemistä kanssasi”, Alice sanoi, pusertaen kättäni.
”Hei, nyt lähdetään, tyypit, matkaan, minulla on vähän asioita tehtäväni, joten meidän pitää olla nopeita”, Emmett sanoi ja nousi ylös, mutta minä tuijotin pöytää.
”Mitä? Jos haluat mennä Edwardin kanssa, Bella, ei se meitä haittaa”, Rosalie sanoi virnistäen, kun en liikahtanut.
”Ei, James hakee minut”, mumisin. Poskeni olivat tulessa.
”MITÄ?” kaikki he huusivat, myös Edward, joka näytti enemmänkin vihaiselta kuin järkyttyneeltä, niin kuin toiset.
”Mitä? Hän soitti minulle viime yönä ja kysyi, joten sanoin kyllä. Onko se niin iso juttu?” sanoin puolustavasti, kun he kaikki tuijottivat minua.
”Ei mitään, tämä vain on uutta, James ei ikinä hae tyttöä kouluun, ei edes niitä, joita hän deittailee. Hyvin menee, Bella!” Alice sanoi innokkaasti, kun upposin tuoliini.
”Tyypit hei, miten te voitte kannustaa häntä menemään Jamesin kanssa ulos? Se on hei James kestä me puhumme nyt”, Edward sanoi, pudistaen päätään.
”Kateellisia, emmekös olekin, Edward?” Rosalie kysyi, kohottaen kulmakarvojaan.
”Minä en ole kateellinen, Rose, minä vain huolehdin Bellasta”, Edward sanoi, katsoen minuun. Hän kylläkin näytti kateelliselta... Mutta miksi...? Tarkoitan, hänellä on miltei kaunein tyttöystävä koko koulusta. Hän ei voi pitää minusta, eikö niin?
”Joka tapauksessa, moikka, tyypit”, Emmett sanoi ja sitten he jättivät minut ja Edwardin epämukavaan hiljaisuuteen.
”Bella, minä tiedän, Tanya oli ilkeä sinulle, mutta kun näet hänen todellisen puolensa, löydät hänestä mukavan tytön”, Edward rikkoi hiljaisuuden, silmät hehkuen minua päin.
Halusin sanoa jotain tyyliin: ”No, se on vaikeaa nähdä niin monen meikkikerroksen läpi” TAI ”En usko, että hänen sisällään on muuta kuin roskaruokaa”.
”Ymmärrän, Edward, ja sinun ei tarvitse taistella puolestani”, sanoin. Toinen osa oli totta. Hän hymyili vinottain minulle.
Sitten ovikello soi.
Nousin ylös ja Edward seurasi minua lähellä.
”Bella, sinulla on numeroni, jos tarvitset minua, soita, niin huolehdin sinusta”, hän sanoi ja sitten hän kumartui alas ja antoi suukon poskelleni ja minusta tuntui sähköiseltä. Hän hymyili minulle, mennen yläkertaan. Minä vain seisoin siinä. Edward suuteli minua. Hitaasti menin ovelle ja avasin sen.
James näytti hyvin komealta, mutta ei ollut mitään Edwardiin verrattuna... Lopeta olemasta idiootti, Bella!
”Hei, kaunotar”, James sanoi ja pussasi minua poskelle. Se ei ollut mitään verrattuna Edwardin suukkoon, minulla ei ollut perhosia vatsassani.
”Hei”, sanoin, hengittäen raskaasti. Hän otti kädestäni kiinni ja johdatti minut autolleen.
”Kiva auto”, sanoin, katsoen sitä.
”Kiitti, mutta se ei ole mitään verrattuna sinuun”, hän sanoi ja meni kuljettajan paikalle. Punastuin hänen kommentistaan.
Puhuimme toistemme perheistä. Opin, että hän oli ainoa lapsi ja malli, ja siitä en ollut yllättynyt. Hän suuteli minua ennen eroamista ja minä kiitin häntä kyydistä.
Loppupäivä meni nopeasti, kun miltei jokainen oppituntini oli joko Alicen tai Rosalien kanssa. Mutta tietysti Tanya mulkoili minua ja kutsui minua lutkaksi missä ikinä ohitinkin hänet, mutta olin tottunut siihen ja Alice tai Rosalie olivat aina puolellani näpäyttämässä hänelle takaisin.
Nyt suuntasimme ruokalaan. Tilasin lounaani, mutta kun olin menossa Alicen ja Rosalien pöytää kohden, liukastuin ja tarjotin putosi kädestäni.
Ennen kuin ehdin kaatua maahan, tunsin kaksi tuttua käsivartta ympärilläni.
Avasin silmäni ja Edward virnisteli minulle. Hän oli sanomassa jotain, kun kimeä huuto rikkoi ajatukseni.
”SINÄ LUTKA!”
Katsoin ympärilleni ja näkymä jähmetti minut Edwardin syleilyyn.
"Pitkästä" aikaa. ; ) Olen melko ylpeä tästä suomennoksestani, jotenkin tämä oli mielestäni sujuvampaa kuin edelliset luvut.
Tai sitten vain kuvittelen kaiken. No, kuitenkin, nauttikaa ja kertokaa mielipiteenne. Tuo Rosalien "Kateellisia, emmekös olekin, Ed?" oli mielestäni ihana. :--D