Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: The Cullen Brothers || K-11, romance/humour, kaikki ihmisiä  (Luettu 101461 kertaa)

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #80 : 15.07.2009 15:09:00 »
Joo tää on niin ihana ficci. Oli pakko lukee sitä enkuks jossain vaihees :D mut kyl  mä tätäki luen.

Tuli mieleen toi mitä Annoy sano et tää muistuttaa sitä moving-ficcii ni oon samaa mieltä, ainakin sen perusteella mitä enkuks luin, koska siel tulee se yks kohta mikä on ihan samanlainen ku siin toises... kumpikohan niist kirjottajist on matkinu kumpaa?

Mut se ei oo sun ongelmas, älä huoli! :D jatkoa vaan tulemaan.

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #81 : 16.07.2009 00:33:23 »
Piti kommentoida jo eilen (olikohan se eilen?), mutta kone sekoili aika pahasti, eikä antanut lähettää viestejä täällä finissä. :-/

No, miten ikinä. Tämä luku oli suloinen. Luin sen vielä äsken uudelleen, ja kun juoni oli jo jotenkuten mielessäni parin päivän takaa, kiinnitin enemmän huomiota virheisiin, joita ei tietääkseni löytynyt. Seiskaluvussa oli sujuvaa suomennosta, eikä mikään kohta tainnut pahemmin tökkiä.

Totuus ja tehtävä on yleinen ratkaisu tällaisille tilanteille, ja ehkä sen pitäisi olla kulunutkin, mutta minä en vain kyllästy. Se tuo aina jotain hauskuutta tällaisiin tilanteisiin.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #82 : 16.07.2009 18:35:49 »
luin tän kerralla kokonaaan ja rakastuin, tää on niin ihana, kiitos ja jatkoa !
how can i miss you?

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #83 : 17.07.2009 20:44:21 »
Ohhoh, taas on tullut kommenttia hirveän paljon! Huh, olen niin otettu.. kiitokseni jokaiselle! Hyvä, kun suomennos on suhteellisen hyvää. Btw, UntenLaiva, et ole tosissasi? ;o En ole lukenut tätä The Cullen Brothersia ihan kokonaan englanniksi vielä (haluan säästää jotain jännitystä kääntämiseen), joten en tiennytkään, että samantyylinen kohtaus tulee. Ooops. Charlielle, osia on ainakin 22, ja niitä ei tietääkseni tule sen jälkeen kuin muutama. Korjatkaa, pliide, jos olen väärässä :--D

Tässä nyt 8. luku. Minun piti laittaa se jo eilen, mutta ukkosen takia en pystynyt ja tänään olen ollut laiska.


kahdeksas luku
Bella and James gonna be pair in party!

BPOV

En voinut uskoa, että suutelin Edwardia takaisin! Mieleni huusi ”lopeta!”... Hänellähän on tyttöystäväkin.

Mutta tietenkään en ollut milloinkaan tuntenut mitään tällaista... Se oli ensimmäinen suudelmani ja se oli onnellinen ja puhdas ja ties mitä.

Hän piteli kasvoistani kiinni niin hellästi ja hänen hengityksensä tuoksui suloiselle, mutta kuulin jonkun ”selvittelevän kurkkuaan”, joten Edward päästi minusta irti ja pystyin tuntemaan veren poskissani... hitto!

Avasin silmäni ja kohtasin vihreät silmät. Hän hymyili minulle... argh, hän ei ole edes hämmentynyt. Typerä laulaja!

Katsoin ympärilleni ja näin Alicen ja Rosalien tuulettavan toisiaan käsillään ja Emmettillä oli kasvoillaan typerä hymy ja Jasper vain tuijotti meitä.

”Bella, ei tarvitse olla hämmentynyt, pystyn tuntemaan lämmön, joka poskistasi tulee”, Emmett sanoi nauraen ääneen ja Jasper liittyi nauruun.
”Hiljaa, Emmett!” Edward varoitti Emmettiä.

Kukaan ei enää maininnut mitään suudelmasta ja minä välttelin Edwardin katsetta. Pelasimme peliä vielä noin tunnin tai jotain sinne päin.


Nyt me kaikki makailimme sohvalla, surffaillen tv-kanavia läpi.

”Hei, kutsuitko kaikki meidän juhliimme perjantaina?” Emmett kysyi Edwardilta, pitäen käsiään päänsä alla.
”Joo, informoin Tanyalle ja Jamesille, he informoivat lopuille”, Edward kertoi.
”Oliko sinun pakko kutsua tyttöystäväsi, Edward?” Rosalie kysyi totaalisen inhoten.
”No, en minäkään ole ikinä valittanut kun sinä ja Alice tulette meille, vai olenko?” Edward näpäytti. Pystyin näkemään loukkaantuneisuuden Rosalien kasvoilla.
”Edward, et voi edes kiistää keneltäkään, etteikö hän olisi lutka. Sinä tiedät sen itsekin”, Jasper sanoi totaalisen harmissaan.
“Tiedän, olen pahoillani, mutta sinun pitää hyväksyä se, okei?” Edwar sanoi ja meni huoneeseensa. Hän paukautti huoneensa oven kovaa.

”Hei, tyypit, onko Edward rakastunut Tanyaan?” minä kysyin epäröiden. Tyttöhän oli pahin persoona jonka oli tavannut ja Edward tosi kiva, sen jälkeen mitä poika minulle teki, olen alkanut hänestä pitämään..
”Hah, hän ei edes pidä Tanyasta. Hän on vain hämmentynyt. Me kaikki tiedämme, että hän odottaa sen oikean tytön tulevan”, Alice sanoi ja iski minulle silmää. Vau, minä varmaan vain kuvittelin.... vai yrittikö hän kertoa minulle jotain?
”Ai niin, Bella, menemme shoppailu-reissulle huomenna koulun jälkeen, joten sinun on parasta olla valmistautunut. Ai niin, annas kun minä katson vaatekaappiasi”, Alice sanoi, otti käsivarrestani kiinni ja veti minut hänen mukaansa. Rosalie seurasi meitä.

Istuuduin sängylleni, kun Rosalie ja Alice menivät heti vaatekaapilleni. Minulla oli ikävä tunne tästä.

”VOI LUOJA, sinulla ei ole korkokenkiä eikä yhtään juhlatoppeja... vain t-paitoja... Voi, ja ei yhtäkään paria cooleja shortseja.. Ei millään pahalla, mutta sinun vaatteesi ovat syvältä, Bella”, Alice sanoi, ravisuttaen päätään.
”Voi, älä huoli, ei minua haittaa”, sanoin nauraen.
”No, meillä on paljon tehtävää hänen suhteen”, Rosalie sanoi yksimielisesti.
”Hei tyypit, tarvitsen juotavaa, haluatteko te jotain?” kysyin ja nousin ylös. He olivat niin kiireisiä, että eivät vastanneet. Vau, minä pidän heistä nyt jo.

Suunnistin alakertaan ja näin Edwardin ja Jamesin istumassa tiskin ääressä ja juttelevan.

”Hei, Bella, mukava tavata sinut taas”, James sanoi ja hymyili minulle. Täytyy myöntää, hän näytti tosi hyvältä.
”Hei, James, en tiennytkään, että sinä ja Edward olette ystäviä”, sanoin ja otin juoman ja avasin sen.
”Jep, valitettavasti, mutta olisin mieluummin sinun ystäväsi, usko minua”, James flirttaili minulle. No, miksen minäkin?
”Auts, tuo sattui.... minä kun luulin, että olimme jo valmiiksi ystäviä”, sanoin surullisella äänellä.
”No, olen varmaan ainoa, jolla ei ole numeroasi ja minä kun annoin omani sinulle”, hän sanoi virnuillen. Hän on hyvä. Näin Edwardin mulkoilevan häntä.

Siirryin häntä kohti ja sanoin: ”Et ikinä kysynyt sitä.”

”No, saisinko numerosi?” hän kysyi suloisesti ja tarjosi puhelintaan.
”Totta kai saat”, sanoin, ottaen hänen puhelimensa ja kirjoittaen numeroni siihen. Vau, minä flirttailin pojalle. Hyvin menee, Bella!
”Kiitoksia, toivottavasti et harmistu, minä nimittäin aion soittaa sinulle usein”, hän sanoi ja otti puhelimensa.
”Usko minua, petyn, jos olisit joku toinen”, sanoin ja istuuduin hänen viereensä.

Edward näytti todella tuskalliselta.

”Voi, häiritsenkö minä jotenkin? Olen pahoillani, olin juuri lähdössä”, sanoin ja nousin ylös, mutta James tarttui ranteeseeni.
”Älä ole tyhmä, me vain keskustelimme perjantain bileistä”, hän sanoi ja pakotti minut istumaan.
”Joo, niin me teimme ja James oli juuri lähdössä”, Edward sanoi, katsoen Jamesia ankarasti. Miksi helvetissä hän käyttäytyy noin oudosti? Ehkä hän ajattelee, etten minä ole tarpeeksi hyvä Jamesin ystäväksi.
”En ollut, enkä nyt varsinkaan”, James sanoi ja pusersi kättäni. ”No, Bella... aiotko tulla bileisiin?”
”Totta kai hän tulee, tämä on hänenkin talonsa”, Edward sanoi äänensävyllä, joka kuvasti ”oletko-vähän-idiootti”. Oh, no nyt hän hämmentää minua.
”Mm, Bella, haluaisitko olla deittini perjantaina?” James kysyi toiveikkaasti, kun Edward mulkoili häntä. Ennen kuin ehdin sanoa mitään, Edward keskeytti:
”James, lakkaa tyrkyttämästä itseäsi hänelle, Bella ei ole kiinnostunut”, hän sanoi vakavissaan. Kuinka hän kehtaa?! Aivan kuin minulla ei olisi mitään sanottavaa.
”Oikeastaan olisin hyvin iloinen, jos olisin deittisi, James”, sanoin mulkoillen Edwardia, joka näytti järkyttyneeltä.
”Cool, kiitti, Bella.. Minä soittelen sinulle myöhemmin”, James sanoi ja nousi ylös. “Heippa, jätkä”, hän sanoi Edwardille, joka ei näyttänyt kuuntelevan ja sitten James pussasi poskeani ja lähti. Minä todellakin tykkäsin hänestä ja hän antoi minulle pusun poskelle! Vau!

Kun hän lähti, käännyin Edwardin puoleen.

”Mitä?” kysyin Edwardilta, joka tuijotti minua.
”Bella, miten voit lähteä hänen kanssaan?! Hän on totaalinen ’pelaaja’”, hän sanoi, aivan kuin olisin järjiltäni.
”No, sitten teitä on kaksi... ja miksi edes välität, Edward?” sanoin. Tiesin, että se oli ilkeää, mutta hän raivostutti minua.
”Anteeksi”, hän sanoi, mutta hän ei edes tarkoittanut sitä.
”Ne ovat vain juhlat, Edward”, sanoin pehmeästi tällä kertaa, sillä minä tiesin, että hän ajatteli vain parastani.

Hän pyöräytti silmiään ja lähti. Hän kyllä osaa olla niin vaikea joskus. Menin huoneeseeni ja shoppailusuunnitelmien jälkeen menin nukkumaan.

Alice ja Rosalie olivat hyvin innoissaan siitä, kun lupauduin deitiksi Jamesille. Sitten kerroin heille Edwardista, ja he pyöräyttivät silmiään ja sanoivat, että minulla olisi paljon opittavaa. En ihan älynnyt sitä, mutta ihan sama.... Tämä päivä oli.. mielenkiintoinen.


Kommenttia, murut? :--D
« Viimeksi muokattu: 11.08.2009 19:27:57 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #84 : 17.07.2009 20:53:36 »
Eddie on mustis, Eddie on mustis...

Mitäköhän niistäkin bileistä tulee? Taidan kyllä jo tietää...
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #85 : 17.07.2009 21:02:02 »
Hihii, jatkoa tullut! ;>
Ihana osa<3
Hihii, Eddie sai nyt olla mustis >DD
Uskoakseni niissä juhlissa tulee tapahtumaan jotain kivaa ;)
Mut joo, jatkoa odotan! ;)
Cullenismi<3

@lice

  • ***
  • Viestejä: 60
  • Alice<3Jasper
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #86 : 17.07.2009 22:42:40 »
oi jo 2 uutta lukuu:) <33 aivan ihania molemmat<3 paitsi toi tokan loppu = ( no ei se mitää ei sun vika, ja saattais olla aika tyhmää jos ne heti ois sillee:D siis edu ja bella=)   mut emmet rosalien bikineis:''''D :D näen sen jo mielessäni:'D hahah :D
saatan kyl arvaa mitä bileist tulee.. :D mustis edward;)

aivan mahtavaa, pari virhettä löysin mutta nekin pieniä=)

lisäää vaa jatkooo!
If youre strong you'll survive and keep your dream alive

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #87 : 17.07.2009 23:05:41 »
Täällä uusi lukija
Tää on hyvä ja sä suomennat hyvin...
oon lukenu tätä jonkin aikaa, mut en oo kommentoinu
innolla odottaen jatkoa

-NAx
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #88 : 17.07.2009 23:30:45 »
Ihana luku jälleen kerran, kiitän. Yksi virhe löytyi, hetkonen..

Lainaus
“Tiedän, olen pahoillani, mutta sinun pitää hyväksyä se, okei?” Edward sanoi ja meni huoneeseensa.
Tuolta puuttui d -kirjain. Muuten näytti todella puhtoiselta tämäkin luku.

Olen huomannut saman, kun luin tuota englanninkielistä, alkuperäistä versiota. Moving to Penssylvania Avenue -ficcissä oli joku ihan samanlainen kohta kuin tässä. Krhm, en enää muista, mikä se oli tai missä se oli, mutta kun porukka mainitsi asiasta, niin minäkin ajattelin ihan samaa lukiessani ko. kohtaa. Ei todellakaan liity sinuun millään tavalla.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Allu-Pallu

  • Pupumainen pupunen
  • ***
  • Viestejä: 70
  • Tekno pupu
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #89 : 18.07.2009 09:56:39 »
Wau))hyvä luku))ja olet hyvä suomentamaan)jatkoa?
I'm the best of the best of the best.

lukiooon!!eiku,RYNNÄKKÖÖN!!!

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #90 : 18.07.2009 10:40:30 »
Huomasin tän jo eilen, mutta kun en kerenny lukee loppuun saakka (saati kommentoida).  Noh, oli mielenkiintoinen luku, Bella on deittinä Jamesille  :o  Mm... Ei oikeen tunnu kivalta nyt, mut ei sitä koskaan tiedä, mitä sit tapahtuukaan.  Suomensit hyvin, odottelen jatkoa :D

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #91 : 18.07.2009 12:55:29 »
harmittaa ko huomasin tän vast äskö. ;(
mut tää on parhaimpia ficcejä mitä oon lukenu. noist vanhoist kyl löyty jtn pikku virheitä, mut muuten suomennat hyvin. :)
mitäköhä siel juhlis tapahtuu? : D
en malta oottaa jatkoo, kiitos.
and paradise comes at a price

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #92 : 18.07.2009 15:34:42 »
ihana, jatkoaaaa !!
how can i miss you?

Mayae

  • ***
  • Viestejä: 4
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #93 : 19.07.2009 23:28:09 »
oih, tää on ihana! suomennat hyvin, toivottavasti tulee jatkoa nopeesti!  :)

kuigg^^

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #94 : 20.07.2009 15:28:40 »
Ihana<3  äähh, tää tuskaa odotella jatkoa ;D

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #95 : 20.07.2009 16:15:01 »
Oh, jee. Jatkoa on tullut.
Eddie on  mustasukkainen, jeejeejee.
Tuotanoin, rakentavaa en väsymykseltäni saa koottua.

Jatkoa toivoo Ayos.

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #96 : 22.07.2009 00:23:55 »
En tajua miten luen tätä nyt vasta.  :o
Tämä on mahtava! Aivan ihanaa! <3
Rakastuin suorastaan tähän ficciin.. :D
Edward on söpö, kun se on niin mustis Bellasta.  ;D Aawwwws <3

Minä odotan jatkoa. ;) (ja käytän taas liika hymiöitä ;D)
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #97 : 22.07.2009 23:08:32 »
Ihana<3<3<3<3  Joo. Miksköhä en osaa antaa rakentavampaa kommaa :D Joo. Jatka.

Charlielle

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #98 : 25.07.2009 10:42:39 »
Uu, mitähän siellä bileissä tapahtuu... Jamesin ja Bellan välit lähenee..
Ja Eddie on superhyper mustasukkanen.  Tai jotain (:
Ed on vaan niin sulonen ku se on mustis.. Kenenköhän kanssa se menee partyihin..
<Kiitoksia kääntämisestä3

Charlielle
Make your own opinions.
Don't use others.

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #99 : 25.07.2009 12:59:22 »
Kiitos kaikille kommenteista! : ) I like you !! Ihanaa, kun on löytynyt uusia lukijoitakin! : )


yhdeksäs luku
Cheek kisses and flying trays.

BPOV

“Nouse ylös ja loista, Bella”, Alice lauloi, nostaen verhot. Minun olisi pitänyt lukita ovi ennen kuin menin nukkumaan.
”Ah, Alice, on ainakin kaksi tuntia ennen kouluun menoa... anna minun nukkua”, sanoin, vetäen peiton pääni yli.
”Bella, sinun on parasta herätä, tai minä haen Emmettin herättämään sinut, ja usko minua, et tule pitämään siitä”, hän sanoi, kiskoen minua sängystäni.
”Minä vihaan sinua, Alice... miksi sinun piti herättää minut näin aikaisin?” kysyin, hieroen silmiäni.
”Minäkin rakastan sinua, ja ensiksi menet kylpyhuoneeseen ja otat kylvyn... minä päätän, mitä laitat päällesi tänään”, hän sanoi, sekoittaen tavaroita vaatekaapissani.
”Ja miksi et voi antaa minun valita, mitä laitan päälleni?” kysyin, nousin ylös ja keräsin tavaroitani.
”Luoja, Bella, tappaisiko paidan ostaminen sinut? Minun ei tarvitse oikein valita, kaikki mitä näen kaapissasi, ovat t-paidat ja farkut”, hän vastasi huokaisten.

Minä vain nauroin ja menin kylpyhuoneeseen. Keijukaisella on paljon energiaa heti aamusta, näköjään.

Kylvyn jälkeen Alice ojensi minulle mustan paidan, joka oli liian juhlava kouluun, mutta tietenkään minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, ja kireät, kalpeat, taivaansiniset farkut.

Hän laittoi minulle myös hieman meikkiä, tarkan silmärajauksen ja huulikiiltoa. Hän halusi minun pitävän hiuksiani auki, mutta laitoin ne silti poninhännälle. Tai siis, me olemme menossa kouluun, emme clubille.

”Vau, Bella, näytät kauniilta”, Alice kehui minua.
”En voi seistä edes sinun ja Rosalien edessä”, huokaisin. Alice vain pyöräytti silmiään.

Menimme portaita alas ja tapasin pahimman painajaiseni. Sohvalla Tanya ja Edward olivat täydessä toimenpiteessä. Minä todellakin halusin oksentaa. Mutta oudoin asia tässä oli se, että en halunnut Tanyan koskevan Edwardiin.

Mikä minua vaivaa? No, Edward suuteli minua... Ha, ketä minä huijaan, sehän oli tehtävä. Olinko minä muka kateellinen? Minä... En... En voi olla kateellinen, en. Tanya on hänen tyttöystävänsä enemmän, mitä odotin.

“ARG, Edward, hanki huone!” Alice huusi, mulkoillen Tanyaa.

Edward nousi nopeasti ylös ja auttoi Tanyaa, joka selvästikin nautti tilanteesta. Edward kohtasi katseeni, mutta katsoi nopeasti pois päin.

”Missä on Esme?” kysyin, kun huomasin, että hän ei ollut täällä eilenkään.
”Oh, hän ja Carlisle lähtivät Alaskaan, sillä heillä oli jotain tehtäviä”, Alice selitti.
”Jep, toivottavasti he ovat siellä viikonlopun... He aina pilaavat juhlat”, Emmett lisäsi liittyen meihin ja seurasi surullista Rosalieta.

”Rose, kaikki hyvin?” kysyin häneltä.
”Minulla menee täydellisesti, kiitos sen typerän käskysi”, hän sanoi vihaisesti, kun minä ja Alice purskahdimme nauruun.
”No, minä peruutan sen, jos et ota minua shoppailemaan”, vastasin, hymyillen hänelle.
”Ei ikinä”, hän ja Alice sanoivat yhtä aikaa.

Sitten Tanya ja Edward liittyivät meihin.

”Hei, Bella”, Tanya sanoi, hymyillen minulle suloisesti. En voinut uskoa, mitä tapahtui tuolle huoralle. Ehkä Edward puhui hänelle. Ehkä.

”Hei”, sanoin epävarmana, kun Alice kohotti kulmakarvojaan meille.

”Olen niin innoissani juhlista, jotka ovat perjantaina ja meillähän on uusi jäsen joukossammekin nyt: Bella. Olen varma, että olet yhtä innoissasi kuin minä, tarkoitan, että on varmaan ensimmäinen kertasi, kun olet menossa näin kalliisiin juhliin”, Tanya sanoi herttaisesti. En voinut uskoa kuinka hän kiusasi minua samalla, kun puhui mukavasti.

”Muistapa, Tanya, jos sotket Bellaa johonkin, kadut sitä päivää jolloin synnyit”, Rosalie sanoi hampaidensa välistä.
”Ja ei ole mitään ’meidän joukkoa’. Paina se tyhmään päähäsi”, Alice lisäsi.
”Hyvä on, yritin olla vain mukava... Nähdään koulussa, Eddie”, hän sanoi murjottavana. Hän pussasi Edwardia poskelle ja lähti, mulkoillen minua.

”En voi uskoa teitä, kaverit... hän yrittää olla mukava. Teidän täytyy antaa hänelle mahdollisuus ja lopettaa tuo lapsellinen käytös”, Edward sanoi selvästi närkästyneenä.
”Edward, sinun täytyy huomata, että hän ei edes rakasta sinua ja että hän teeskentelee olevansa mukava lähistölläsi”, Jasper sanoi rauhallisesti. En edes tiennyt, että hän oli täällä.

”Kuunnelkaa, tyypit, älkää tapelko minun takiani”, pyysin.

”Bella, me rakastamme sinua ja tällä asialla ei ole mitään tekemistä kanssasi”, Alice sanoi, pusertaen kättäni.
”Hei, nyt lähdetään, tyypit, matkaan, minulla on vähän asioita tehtäväni, joten meidän pitää olla nopeita”, Emmett sanoi ja nousi ylös, mutta minä tuijotin pöytää.
”Mitä? Jos haluat mennä Edwardin kanssa, Bella, ei se meitä haittaa”, Rosalie sanoi virnistäen, kun en liikahtanut.
”Ei, James hakee minut”, mumisin. Poskeni olivat tulessa.

”MITÄ?” kaikki he huusivat, myös Edward, joka näytti enemmänkin vihaiselta kuin järkyttyneeltä, niin kuin toiset.
”Mitä? Hän soitti minulle viime yönä ja kysyi, joten sanoin kyllä. Onko se niin iso juttu?” sanoin puolustavasti, kun he kaikki tuijottivat minua.
”Ei mitään, tämä vain on uutta, James ei ikinä hae tyttöä kouluun, ei edes niitä, joita hän deittailee. Hyvin menee, Bella!” Alice sanoi innokkaasti, kun upposin tuoliini.
”Tyypit hei, miten te voitte kannustaa häntä menemään Jamesin kanssa ulos? Se on hei James kestä me puhumme nyt”, Edward sanoi, pudistaen päätään.

”Kateellisia, emmekös olekin, Edward?” Rosalie kysyi, kohottaen kulmakarvojaan.
”Minä en ole kateellinen, Rose, minä vain huolehdin Bellasta”, Edward sanoi, katsoen minuun. Hän kylläkin näytti kateelliselta... Mutta miksi...? Tarkoitan, hänellä on miltei kaunein tyttöystävä koko koulusta. Hän ei voi pitää minusta, eikö niin?

”Joka tapauksessa, moikka, tyypit”, Emmett sanoi ja sitten he jättivät minut ja Edwardin epämukavaan hiljaisuuteen.

”Bella, minä tiedän, Tanya oli ilkeä sinulle, mutta kun näet hänen todellisen puolensa, löydät hänestä mukavan tytön”, Edward rikkoi hiljaisuuden, silmät hehkuen minua päin.

Halusin sanoa jotain tyyliin: ”No, se on vaikeaa nähdä niin monen meikkikerroksen läpi” TAI ”En usko, että hänen sisällään on muuta kuin roskaruokaa”.

”Ymmärrän, Edward, ja sinun ei tarvitse taistella puolestani”, sanoin. Toinen osa oli totta. Hän hymyili vinottain minulle.

Sitten ovikello soi.

Nousin ylös ja Edward seurasi minua lähellä.

”Bella, sinulla on numeroni, jos tarvitset minua, soita, niin huolehdin sinusta”, hän sanoi ja sitten hän kumartui alas ja antoi suukon poskelleni ja minusta tuntui sähköiseltä. Hän hymyili minulle, mennen yläkertaan. Minä vain seisoin siinä. Edward suuteli minua. Hitaasti menin ovelle ja avasin sen.

James näytti hyvin komealta, mutta ei ollut mitään Edwardiin verrattuna... Lopeta olemasta idiootti, Bella!

”Hei, kaunotar”, James sanoi ja pussasi minua poskelle. Se ei ollut mitään verrattuna Edwardin suukkoon, minulla ei ollut perhosia vatsassani.
”Hei”, sanoin, hengittäen raskaasti. Hän otti kädestäni kiinni ja johdatti minut autolleen.

”Kiva auto”, sanoin, katsoen sitä.
”Kiitti, mutta se ei ole mitään verrattuna sinuun”, hän sanoi ja meni kuljettajan paikalle. Punastuin hänen kommentistaan.

Puhuimme toistemme perheistä. Opin, että hän oli ainoa lapsi ja malli, ja siitä en ollut yllättynyt. Hän suuteli minua ennen eroamista ja minä kiitin häntä kyydistä.


Loppupäivä meni nopeasti, kun miltei jokainen oppituntini oli joko Alicen tai Rosalien kanssa. Mutta tietysti Tanya mulkoili minua ja kutsui minua lutkaksi missä ikinä ohitinkin hänet, mutta olin tottunut siihen ja Alice tai Rosalie olivat aina puolellani näpäyttämässä hänelle takaisin.

Nyt suuntasimme ruokalaan. Tilasin lounaani, mutta kun olin menossa Alicen ja Rosalien pöytää kohden, liukastuin ja tarjotin putosi kädestäni.

Ennen kuin ehdin kaatua maahan, tunsin kaksi tuttua käsivartta ympärilläni.

Avasin silmäni ja Edward virnisteli minulle. Hän oli sanomassa jotain, kun kimeä huuto rikkoi ajatukseni.

”SINÄ LUTKA!”

Katsoin ympärilleni ja näkymä jähmetti minut Edwardin syleilyyn.


"Pitkästä" aikaa. ; ) Olen melko ylpeä tästä suomennoksestani, jotenkin tämä oli mielestäni sujuvampaa kuin edelliset luvut. :D Tai sitten vain kuvittelen kaiken. No, kuitenkin, nauttikaa ja kertokaa mielipiteenne. Tuo Rosalien "Kateellisia, emmekös olekin, Ed?" oli mielestäni ihana. :--D
« Viimeksi muokattu: 11.08.2009 19:23:43 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016