Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: The Cullen Brothers || K-11, romance/humour, kaikki ihmisiä  (Luettu 101462 kertaa)

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #200 : 11.08.2009 22:09:49 »
Edward on uskomaton. Päättäisi jo Bellan ja Tanyan välillä, eikä välillä olisi jotain niin ihanaa Bellalle ja sitten ryntäisi nuoleskelemaan Tanyan kanssa. Ärsyttävää. Jättäisi jo tuon blondin tolvanan.

Kyllä minä ainakin pidän tuosta uudesta ... öhöm, järjestyksestä, jos niin voi sanoa. Ja keksi ihmeessä noita nimiä luvuille.

Hyvin taas suomennettu, ja nyt lukukin tuli tänne todella nopeasti. Kiitos.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

neean

  • ***
  • Viestejä: 47
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #201 : 11.08.2009 22:34:56 »
jatkoa äkkiä äkkiä ! =D

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #202 : 11.08.2009 22:45:42 »
Ihana<3 Jatkoa.
btw. Jos en kommaa sul aina, nii se johtuu siit, etten pääsen nettiin kommentoimaan. Luen kyl, mutten aina pysty kommentoimaan. Ihana tää kyl on<3
Jatkoa

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #203 : 11.08.2009 23:03:53 »
Jee, jatkoo tuli :D
Vooi ei, nyt Eddie pilas kaiken! D8
Kukahan se on, Jake? :D
Mutjoo, tykkäsin.
Jatkoo?
Cullenismi<3

Öttimönkijäinen_

  • ***
  • Viestejä: 45
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #204 : 12.08.2009 10:24:14 »
Hei!

Tää on tosi kiva ficci.  Mukavaa, että kirjotat tuohon alkuun sen, mikä on tapahtunut viime luvussa viimeiseksi, se on meidän lukij0iden kannalta hyvä, koska jotkut (mukaanlukien minä) unohtaa mitä tapahtui viime luvussa, ei tarvi lähtä laavaamaan taaksepäin. :)

”Voi, anteeksi, hei”, sanoin hymyillen hänelle. En oikeastaan halunnut tehdä Edwardia mustasukkaiseksi, halusin vain näyttää hänelle että minulla on mukava olo muidenkin kundien kanssa.

Tästä tykkäsin toosi paljon.. Joku siinä vain osui oikeaan.. :D

James on ärsyttävä, koska on Edwardia pahempi pelimies ja se kuitenkin "särkee Bellan sydänmen" jossakin vaiheessa. No, tää on vain mun mielipide? :D

Ja en usko, että kukaan tämän lukija tykkää Tanyasta.. Varsinkaan mä... :D Tälle en sano syytä, konka niitä on niin monta, niin en jaksa kirjottaa, sori. :D

(? ? ? ?) Tää oli vähän hölmö:

”Mikä on ongelmasi, Edward?”

”Painu vain helvettiin, Edward!"

”Säästä juttusi, Edward”


No joo, nuohan tuli eri paikoissa, mut aika hölmöa, kun Bella sanoi tuon Edward sanan noissa kaikissa vikana.. Esimerkiksi tuon viimeisen lauseen ”Säästä juttusi, Edward” viimeisen sanan oisi voinut jättää pois?


Mutta alan taas tälle kehumislinjalle:

Kiitos toosi paljon!

~Kaisu
AIM FLAAAAIIIJINK IIIN TE SKAI!

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #205 : 12.08.2009 11:26:55 »
Heh, hulvaton luku. En tiiä miks. En ehkä oo sit näin aamusin ihan täysin järjissäni..
Hyvä luku oli siis taas.
Jatkoa ootellen.

masque

  • Vaito Nainen
  • ***
  • Viestejä: 44
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #206 : 12.08.2009 15:22:11 »
Taas on tullut uusi luku! Jeah!
Nuo uudistukset on kyllää hyviä... Varsinkin se, että lukujen aluissa on tuommoiset "takaumat" on kiva.
Ja sitten tähän lukuun. Liian lyhyt (josta en tietenkään voi syyttää sinua)!
Edward ja Bella käyttäytyvät kuin idiootit... Ja kuka onkaan tuo salaperäinen henkilö aivan lopussa...? :o
Miellyttävää suomennostyötä taas sinulta.

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #207 : 12.08.2009 15:29:05 »
Ihan hyvä idea lisätä lukuihin nuo nimet. Tuo mukavaa särmikkyyttä.

Kuten masque sanoikin, Bella ja Edward käyttäytyvät kuin idiootit. En vaan tajua miks Edward meni pussailemaan Tanyaa.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Emirato

  • ***
  • Viestejä: 54
  • Edward <3 Bella
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #208 : 12.08.2009 16:37:14 »
Täää on niin mun juttu... Mä tuun rakastamaan tätä ficcii....
Jatkoa odotellen ;D
Houkutus tekee houkuttelevaksi ja sitä nämä kirjat on...

@lice

  • ***
  • Viestejä: 60
  • Alice<3Jasper
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #209 : 12.08.2009 20:36:37 »
aaaw, taas uus =)=)<33 en kyl tajuu eddiee o.o  voi että kumpa se nyt jo päättäis, ja sit ku sekää ei tajunnu et bella suuttu
koska se oli pettäny sen luottamuksen = ( :D mutta jooo, suomennokesi paranee luku luvulta =))
tää oli niin hyvä=)) mul tuli tost salaperäisestä henkilöstä mielee heti jake tai mike :D:DD hyi kumpa ei ois ;;DD

mut jatkoa odotellessa mahd pian ! =)<3
If youre strong you'll survive and keep your dream alive

Neavaan

  • Vampires<3
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ♥Edward ja Robert♥
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #210 : 12.08.2009 21:12:36 »
ÄKKIÄ JATKOA<33 Jäi niin kivaan kohtaan kesken :D. Ja upee luku oli.

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #211 : 13.08.2009 14:36:46 »
Jee, kommentteja!

roxoXO, kiitos!
Tuhisija, kiitos sinullekin! Joo, Eddie ja Tanya... : (
Clair De Lune, nii-in, nyt sen saa selville!
Sini(tiainen), jep! Lisäsin kaikkiin lukuihin nimet ja linkitin ne ensimmäiseen viestiini tässä topicissa. :)
Amanecer, kiitoksia! Joo, Edward on vähän..
neean, saamasi pitää! : D
Rassermus, okei, selvä ja kiitokset! : D
SabSab, kiitokset sinulle!

Öttimönkijäinen_, hellou.. Kiitos paljon! Joo ,James on vähän ärsyttävä! : D Joo, noi Edward-toistot olivat vähän tyhmiä ehkä, mutta tykkään sanasta "Edward", sitä on kiva kirjoittaa. : D Mutta niin.. kiitokset vielä kerran!

Dunja, kiitos!
masque, jee, kiitokset! :)) Joo, luku oli vähän lyhyehkö.. Joo, E & B ovat liian ylpeitä molemmat, varsinkin Bella!
Annoy, no hyvä että ideani kelpasi!
Emirato, kiitos!
@lice, joo, Edward saisi jo kyllä päättää. Hei, kiva jos suomennos kelpaa! :--) Kiitoksia kovasti!
Neavaan, kiitos! :)

Tässä tulee nyt sitten uusi luku... Kommenttia siihenkin, ja käykääpäs katsomassa uusi suomennokseni, one-shot 20 Tapaa Ärsyttää Jacob Black. ;)


viidestoista luku
Edward is like a kidnapper and Tanya is so irritating

”Mitä teet täällä näin myöhään, Bella?” ääni takaani sanoi. Se oli viimeisin ääni minkä halusin kuulla tässä yhteydessä. TAPA MINUT JO, JUMALA!

”Mitä sinä haluat?” kysyin vihaisesti häneltä.
”Hei, en sanonut että haluaisin jotakin, ihmettelin vain, että mitä teet näin myöhään koulussa”, hän sanoi viattomasti. Hän sai minut haluamaan lyödä hänen sieviä kasvojaan.

”Painu helvettiin, Edward”, sanoin, painaen pääni käsiini. Päätäni särki niin pahasti ja viimeinen asia mitä minä tarvitsin, oli kinastelu Edwardin kanssa.

”Oletko ok?” hän kysyi huolestuneena.
”Ihan niin kuin edes välittäisit”, kivahdin hänelle. Hän huokaisi ja istuutui viereeni.
”Kestän kyllä sen, että James kieltäytyi antamasta sinulle kyydin”, hän totesi.

Pääni nousi ylös ja annoin hänelle niin kurjan ilmeen kuin vain pystyin tekemään.

”Hän ei kieltäytynyt, kaikki on hyvin. Hän ei pidä sinusta ja hän lähti jo ja hänen kännykkänsä oli sammutettu”, sanoin, mulkoillen häntä edelleen.
”Rentoudu, minä vain pilailin”, hän nauroi. ”Tule nyt, jos haluat tulla bileisiin”, hän sanoi, tarttuen käteeni.
”Helvetti vieköön, ihan niin kuin haluaisin mennä niihin kanssasi”, huusin ja vedin käteni takaisin. Hänen ilmeensä oli nyt vakava.
”Ei tarvitse olla vaikea, Bella, ja luuletko oikeasti, että antaisin sinun istua täällä yksin?” hän sanoi ja viittasi ympärillemme.

Okei, en ole kovin urhea nyt: tämä paikka ei ole niin kiva pimeällä, varsinkin kun hautausmaa oli oikealla puolella, heti koulumme vieressä. Mutta ketä kiinnostaa, ja minä en ole menossa Edwardin ja hänen ison egonsa kanssa samaan autoon!

”Ei”, sanoin yksinkertaisesti enkä katsonut häneen. Kuulin hänen huokaisevan ja nousevan ylös. Mitä, aikooko hän oikeasti jättää minut tänne? Hei, minä en pelkää, mutta vakavasti puheen ollen tämä ei ole kovin suloinen paikka.

”Anteeksi, mutta et jättänyt minulle vaihtoehtoja”, hän sanoi hymyillen. Hän kumartui alas, laittoi toisen kätensä polvieni alle ja toisen lantiolleni ja nosti minut olkapäilleen. Ennen kuin ehdin edes räpäyttää silmiäni, olin ylösalaisin, tuijottamassa tietä. Hän kantoi minua samalla.

”ARGH! Edward, laske minut alas, nyt!” huusin ja hakkasin nyrkeilläni hänen selkäänsä. Hän vain nauroi.
”Onko tuo parasta mitä voit tehdä, Bella, jos joku yrittää kidnapata sinut?” hän kysyi, pudistaen päätään.

”Usko minua, Edward, voin purra sinua, jos et laske minua alas. Minulla on hyvin terävät hampaat!” huusin edelleen ja löin häntä.
”Niinpä niin, tietysti”, hän sanoi hyvin luottavaisesti. Mutta hitto vieköön, tiesin että en voisi satuttaa häntä niin paljoa.

Hän avasi matkustajan puoleisen oven ja laski minut istuimelle.

”No niin, aiotko pysyä siinä vai pitääkö minun kiinnittää sinut siihen narulla?” hän kysyi, katsoen silmiini hymyillen. Vau, halusin vain suudella häntä, hän on niin suloinen. Uh, hillitse itsesi, Bella!

”Vihaan sinua”, sanoin ja laitoin turvavyöni.
”Aaw, rakastan sinua myös”, hän sanoi ja sulki oven. Huh, toivon että olisit tarkoittanut sitä jollain toisella tapaa...

Olimme hiljaisia suurimman osan matkasta, mutta sitten hän rikkoi hiljaisuuden.

”No... sinä ja James seurustelette nyt, vai?” hän kysyi hermostuneena. Hah, kuka oli nyt kiinnostunut Jamesista?

”En tiedä. Mitä se sinua liikuttaa? Sinullahan on typerä, kaunis tyttöystävä. Oh, ja jos nyt muistan, olit jättämässä hänet, vai?” sanoin kylmästi.
”Mikä ongelmasi on? Ja kyllä, minä jätän hänet, mutta se ei ole sinun asiasi”, hän sanoi ja matki äänensävyäni. Minusta tuntui kuin minua olisi rei’itetty mahaan. Olin hiljaa sen jälkeen.

”Olen pahoillani”, hän sanoi hetken kuluttua. ”Olin töykeä ja olet ystäväni, sinulla on oikeus kysyä minulta asioita. Mutta niin... anteeksi.”
”Saat anteeksi, ja Jamesin suhteen en ole varma. Kuitenkin, kiitos kyydistä ja nähdään myöhemmin”, sanoin ja nousin autosta. Edward näytti siltä kuin olisi halunnut sanoa jotain, mutta hän ei sanonut. Hän ainoastaan hymyili.

Huoh... Minä todellakin pidän hänestä niin paljon ja hän ei vastaa tunteisiini, hän ei edes tiedä tunteistani häntä kohtaan.

Menin huoneeseeni ja näin Rosen ja Alicen, jotka istuivat siellä, tutkien rasioitani.

”Hei tyypit, missä te kaikki olitte iltapäivällä?”, kysyin, kun avasin kenkäni narut.
”Hei, me olimme ostoksilla! Ja missä hitossa sinä olet ollut, nuori neiti?” Alice kysyi, näyttäen enemmänkin äidiltäni.

“Niin, me olimme niin paniikissa, kun emme löytäneet sinua täältä”, Rosalie lisäsi.
”Pitkä tarina, kaverit”, sanoin ja kohautin olkapäitäni. He nyökkäsivät ja palasivat töihinsä.

Kolmen tunnin jälkeen olin valinnut kaksi mekkoa. Toinen niistä oli hyvin lyhyt. Siinä oli syvä kaula-aukko. Toinen oli pitkä iltapuku, jossa oli myös iso kaula-aukko. Menin varmempaa tietä ja valitsin pidemmän mekon. Se oli punaisen värinen, mutta ei verenpunaisen, vaan vauvanpunaisen. Mekko oli hyvin tiukka reisieni puoleen väliin saakka, ja siitä alaspäin se oli vapaampi.


EPOV

En voinut uskoa, että jätin Bellan kouluun sillä tavoin! Miksi käyttäydyn kuin joku idiootti sellaisen ihmisen ympärillä, josta pidän niin paljon? No, ensiksi olen hämmentynyt tunteistani Bellaa kohtaan, mutta nyt olen niin varma, että haluan olla hänen kanssaan.

Hän ei pidä minusta, sillä olen tähti. Helvetti, ei hän pidä minusta muutenkaan. Mutta tiedän, että olen niin lätkässä häneen. Hänen silmänsä, hänen hiuksensa, ja kaikki hänessä päästä varpaisiin... Ja kaikista tärkein: hän ei ole ämmä, toisin kuin Tanya tai joku muu tyttö, jonka kanssa olen seurustellut ennen. Hän näytti melko kateelliselta, kun hän kysyi Tanyasta. Ehkä vain unelmoin, mutta halusin kysyä, että pitääkö hän minusta. Ha, tiedän että kuulostan mielenvikaiselta, mutta minun täytyy tietää. Olen kuolemaisillani, kun minun pitää pähkäillä, pitääkö hän minusta vaiko ei. Pelkään, jos hän sanoisi ”ei”. Tuhoutuisin. Mutta aion kysyä häneltä asiasta enemmin tai myöhemmin.

Valmistauduin nopeasti bileitä varten, mutta surin sisältäpäin. Ihmisiä oli alkanut tulla, ja arvaapa ketkä tulivat ensimmäisinä? James ja Tanya. Voiko elämä sujuakaan paremmin?

”Hei, Eddie”, Tanya sanoi ärsyttävästi ja suuteli minua. Vetäydyin poispäin, se ei tuntunut enää mukavalta. ”Mitä?” hän kysyi, näyttäen hämmentyneeltä.
“Ei mitään”, sanoin Jamesia katsoen, joka näytti myös hämmentyneeltä.

”No, missä on Bella?” hän kysyi lopulta.
”Huoneessaan”, sanoin ”olet idiootti” – äänensävyllä.
”Selvä”, hän sanoi, rokaten kantapäillään.

”Eli siis sinä ja Bella seurustelette? Tai siis, hei c’moon, James, saisit paljon parempaa kuin sitä lutkaa”, Tanya sanoi inhoten.

Ennen kuin James ehti sanoa sanaakaan, minä reagoin.

”Tanya, miten kehtaat puhua sanallakaan Bellasta?! Hän on paljon parempi kuin sinä! Ja sinähän tiedät, että meidän suhde on ohi nyt, onko selvä? Se-on-loppu, joten ota törkyiset kätesi irti minusta!” melkein huusin hänelle.

”Joten sinä pidät hänestä, vai mitä? Ja sitä ämmää ei ikinä voi verrata minuun. Pyydän, Edward, rakastan sinua, beibi”, hän sanoi ja kurottautui minuun päin.

”Rakastat, ha! Joo, nyt sinä rakastat minua, Tanya. Rakkaus ei ole vain pussailua, se on toisen ymmärtämistä, ja me hädin tuskin puhumme! Joten peräänny. Olet oikeassa, en voisi ikinä verrata sinua ja Bellaa, sillä se olisi loukkaus Bellaa kohtaan”, sanoin ennen kuin marssin huoneeseeni.

Rehellisesti sanoen olin ylpeä itsestäni, mutta tiesin, että Tanya ei antaisi asioiden mennä näin helposti.

Sitten joku koputti oveen.

“Tosi fantastista”, sanoin itselleni ja aukaisin oven. ”Jee, mitä sinä nyt haluat?” kysyin ja menin takaisin sängylleni. En halunnut tapella.

”Voi, en mitään, mutta haluan vain jutella kanssasi.”


Tässä näin. Mitäs piditte?
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

millix

  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #212 : 13.08.2009 14:42:52 »
Helppolukuisesti suomennat  :)
Ja hyvän suomennettavan tarinankin olet valinnut.  :D
Perfectionism is a Gift... and a Curse

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #213 : 13.08.2009 14:49:53 »
Kiva, Edward tuli pelastamaan!!! ;D
Mutta kuka sinne huoneeseen tuli  :o
Toivottavasti ei Tanya! Vaikka se ei haluais vaan jutella...
Jatkoa!!!!

masque

  • Vaito Nainen
  • ***
  • Viestejä: 44
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #214 : 13.08.2009 15:06:38 »
Mikä voisi olla sen mukavampaa, kun tulee koulusta, kuin että tätä on ilmestynyt uusi luku?
Whaat..?! Se olikin Edward, joka tuli hakemaan Bellaa. Voikun sulosta.. <3
Ja ihan oikein Tanyalle, että se tuli jätetyksi... Muahhahaa.
Asiathan alkavat jo pikku hiljaa sujua...

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #215 : 13.08.2009 16:20:49 »
Pyyh, minä en yhtään ylläty näistä miten nämä aina jäävät, kun olen lukenut sitä alkuperäistä niin tiedän, mitä tässä tulee tapahtumaan.

Ihana tämä luku. Joo, minä ainakin pidän näistä uusista jutuista, mitä olet tehnyt, nuo lukujen nimet on kiva lisä. Ja sinun suomennostaito on kyllä parantunut, alussa se oli ehkä vähän kehnoa, mutta nyt se ei enää töksähtele jne.  ;)

No, jatkoa toivoisin.
another stranger

entinen vohveli

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #216 : 13.08.2009 16:28:49 »
En tykännyt tästä luvusta. En tiiä mistä se johtuu, mut jokin tässä ei vaan saanu mua innostumaan. Aika lyhtkin tää musta oli.
Jatkoa.

TiiTa

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #217 : 13.08.2009 16:34:37 »
Hyvä luku oli :)ois saanu vaa olla pitempi  :-[
Heh kuitenki Tanya aikoo kostaa Bellalle sen että Edward jätti sen. Mutta onneks nyt jätti sen ämmän  ;D

Jatkoo!

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #218 : 13.08.2009 16:44:09 »
nää luvut on jotenki kamalan lyhyitä, muuten ei mitää valittamista, jatkoa !
how can i miss you?

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #219 : 13.08.2009 17:06:12 »
Niin niin, nyt se Tanya haluaa puhua (siis jos tulija on hän, niinku todennäkösesti onkin, jos ny osaan ees jotenki aavistaa tän kirjottajan ajatustenkulkua), ku Edward jo jätti sen (vihdoin, fiksu Eddie!) jne. Juuh, oon kyllä ihan samaa mieltä tästä pituudesta noiden muiden kans, mutta eihän kaikkee voi aina saada. Onneks uusia lukuja tulee kuitenkin sen verran usein, et se ei niin kauheesti haittaa. Kiitti taas tästä, hyvin suomennettu. Jatkoa.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.