Kirjoittaja Aihe: Ravistettava ennen käyttöä || S, Draama, pääosassa Sirius  (Luettu 5076 kertaa)

HopeaKuu

  • ***
  • Viestejä: 68
Nimi: Ravistettava ennen käyttöä
Kirjoittaja: HopeaKuu
Genre: Draama
Paritukset: Ei tällä kertaa mitään
Ikäraja: S
Summary: ”Ilmeisesti jotkut ihmiset vain on ravistettava ennen käyttöä.”
A/N: No, tämä tuli aika nopeasti kirjoitettua, kun tuli inspiraatio. Ehkä joku osasi arvatakin, että se inspis lähti Apulannan kappaleesta. Eli Sirius miettii ystäväsuhteita ja kertaa ensimmäisen Tylypahkan päivän läpi.
Kommentointi on jälleen suotavaa, ellei jopa toivottavaa :)

                     **~~~~~~**~~~~~~**~~~~~~**~~~~~~**

Ravistettava ennen käyttöä


Kun tulin ensimmäistä kertaa Tylypahkaan, olin vielä pentu. Kuitenkin heti junassa tapasin ystäväsielun, joka ymmärsi minua täysin. James tuli heti kysymään mikä minua vaivasi, kun istuin yksin vaunuosastossa.
Silloin ajattelin, ettei minua mikään vaivannut. Että James oli hemmoteltu kakara, ilman minkäänlaisia käytöstapoja. Idiootti. Epäilemättä myös kuraverinen. Kun nyt katselen liehakoivaa ja onnellista ystävääni, ajattelen, että hän on fiksu ja hänen asenteensa elämään on juuri oikea. Itseään tai muita ei saa ottaa liian vakavasti. Idiootin nimikettä häneltä ei voi poistaa, mutta ei Jamesilla kuitenkaan saa kusi nousta hattuun vain oikean elämänasenteen takia. Kuraverisyydellä minulle ei ole enää mitään väliä. Vaikka James tänä hetkenä ilmoittaisi, että hänen vanhempansa ovatkin jästejä tai että hän on itse jästi, eikä osaa taikoa, sillä ei olisi väliä.
Nyt käsitän, että minua todella vaivasi silloin joku. En ollut oppinut normaaliin elämään, vaan minuun oli juurtunut Mustan tavat. Vaikka en ollut koskaan osannut kunnioittaa vanhempieni arvoja, minuun oli kuitenkin iskostunut se, miten olin parempi kuin muut; en yhtä hyvä kuin muut Mustat, mutta parempi kuin loput tässä maailmassa. Onneksi James palautti minut maanpinnalle. ”Luuletko sä olevas jotenkin fiksu vai? Yksin täällä kyyhötät! Tiedätkö, ei tässä elämässä pärjää yksin!” James silloin totesi ja löi vaunuosastoni oven lujaa kiinni. Muistan, miten säikähdin, että lasi särkyisi ja joku luulisi minun rikkoneen sen typeryyttäni. Todellisuudessa se oli pienin asia, mistä minun silloin olisi pitänyt huolehtia.
Se oli myös sitä aikaa, kun mietin, miksi kukaan ei halunnut istua minun kanssani samassa vaunuosastossa. Nyt tiedän, ettei kukaan normaali ihminen halua istua sellaisen kanssa, joka ei pysty katsoa muita silmiin vaan tuijottaa mieluummin ulkona viliseviä maisemia tai lattiaa.
Kuitenkin elävämmin kuin mitään muuta siitä päivästä, muistan sen kun meitä lajiteltiin. James oli rivissä, kun menin istumaan penkille ja painoin lajitteluhatun päähäni. Toivoin katkerana, etten joutuisi Luihuiseen. Muistan myös sanat, jotka hattu minun korvaani sanoi:
”Miksi minä sinut Luihuiseen laittaisin? Veresi takia? Ei, ei se sitä määrää! Pärjäisit siellä, mutta ei, sydämeltäsi sinä olet ROHKELIKKO!” Kun ymmärsin, että koko sali oli kuullut sen naamalleni levisi virnistys. Olin kerrankin ylpeä itsestäni! Olin saavuttanut jotain hienoa! Kun Lajitteluhattu vedettiin päästäni pois hymy kuitenkin pyyhkiytyi kasvoiltani. Koko sali oli aivan hiljainen. Kun muita oltiin lajiteltu, sali oli puhjennut aplodeihin. Nyt oli aivan hiljaista. Muistan kuinka nousin ja kävelin kohti Rohkelikon pöytää. Kaikki tuijottivat minua. Heidän kasvoistaan kuvastui hämmästys, inhotus ja selvä pelko. Kun istuin pöytään, molemmille puolilleni tuli monen ihmisen istuttava aukko. Jopa melkein päätön Nick leijui ja katsoi minua kummeksuen.
Seuraava, mitä muistan on kun näin ainoan oman ikäiseni tutun mentävän lajiteltavaksi. James Potter, se tuon ääliön nimi siis oli. Kun lajitteluhattu karjaisi ”Rohkelikko!” en voinut pettymykselleni ja ärtymykselleni mitään. Silloin en voinut tietää, miten typerä olin. Mielipiteeni, mielialani ja koko ajatusmaailmani kuitenkin muuttui, kun tuo poika etsi katseellaan minut. Hän käveli luokseni ja istui viereeni. Hän ojensi kätensä ja salin hiljaisuudesta ja juhlavuudesta välittämättä hän sanoi: ”James Potter” Mutisin hiljaa ja nolona oman nimeni, mutta en ojentanut kättäni.
Pian kaikki oli lajiteltu. Jamesin toiselle puolelle oli ilmestynyt joku Remus, sukunimeä en silloin kyennyt muistamaan. Kun minnekään muualle ei ollut mahtunut, minun viereeni oli alistunut pieni ja pyöreä, jollain tavalla harmaa poika. Pian Dumbledore oli pitänyt puheen. Vaikka vanhempani olivat varotelleet hänestä ja hänen huonoudestaan, en voinut olla pitämättä hänestä. Hymyilin miehelle, kun hän katsahti meihin päin. Näin myös McGarmiwan hymyilevät tyytyväisenä katsahtaessaan meihin päin. Nykyään hän ei varsinaisesti onnellisuudesta säteile, kun hän näkee meidät.
Muistan myös, miten James pyysi minua vetämään Karnevalialan Paukkunamun. Tiedän, että katseeni kertoi enemmän kuin tuhat sanaa. Osasin tuohon aikaan katsoa mustamaisen halveksivasti. Muistan, miten James laski Paukkunamun pöydälle ja katsoi minua hetken ja kysyi: ”Pitääkö sut ravistaa käyntiin, vai?” Sitten hän otti minua olkapäistä kiinni ja alkoi ravistaa leveä virne naamallaan. Pian poika hänen selkänsä takana virnisti puuhallemme katsomatta kuitenkaan päin, ja aloin kuulla oman selkäni takaa hihitystä. James ei silloin luovuttanut, ennen kuin naurahdin. Ja nyt tiedän, ettei hän vieläkään luovuttaisi, jos olisin allapäin.
Nyt tiedän, että silloin minusta ravistettiin suurin osa Mustan verestä pois. Sen jälkeen saatoin vetää Paukkunamun Jamesin kanssa. Sieltä tuli neljä kirkkaan oranssia narrinlakkia. Painoimme ne päähämme ja ylimääräiset lahjoitimme Remukselle ja Peterille, jotka tuolloin erehtyivät viereemme. Kun lakit hetken olivat päässämme, huomasimme, että kohtaan, johon aina ilmestyi jokin titteli, tuli viisi kirjainta. Kaikilla luki sama sana: Kelmi.
Myöhemmin sain selville, että Jamesin isä oli käyttänyt samaa ravistelutaktiikka poikansa piristämiseen tämän ollessa kotona. Myöhemmin sain myös Jamesin isästä uuden isän, kun omastani ei ollut hänelle annettuun vastuulliseen isän tehtävään.

”Sirius jumalauta! Onko sut taas ravistettava käyntiin?!” Havahduin Jamesin ilkikuriseen ääneen. Käänsin suuni mutruun ja nyökkäsin. James astui uhkaavana eteenpäin. Virnistin jo nyt. Samassa näin Remuksen tutun virnistyksen ja kuulin Peterin hiljaisin hihityksen. Tiesin hänen painavan kättään suunsa eteen.
Vihdoin kaikki oli selvää: jotkut ihmiset vain on ravistettava ennen käyttöä.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 14:53:40 kirjoittanut Pops »
Maapallolla asuminen on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
 *    *    *    *
Ota löysin rantein, älä jännitä!

Contessa

  • ***
  • Viestejä: 711
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #1 : 14.07.2009 21:05:30 »
Aivan ihana ficci^^ Kiitos päivän(=Illan)piristyksestä! Kritiikki muutti Muumimaahan..

tumblrpoetryicons
'til the veins run red and blue

edeath

  • Vieras
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #2 : 14.07.2009 21:29:46 »
Yllätyin positiivisesti vaikka aluksi otsikko saikin minut varuilleni, sillä kyseinen biisi soi päässäni vähän liiankin usein :D Loistavasti ajateltu tilanteet Siriuksen kannalta, teksti on selkeää ja muutama kohta sai minut hymähtämään itsekseni mm. tämä: 
Näin myös McGarmiwan hymyilevät tyytyväisenä katsahtaessaan meihin päin. Nykyään hän ei varsinaisesti onnellisuudesta säteile, kun hän näkee meidät.


Muutenkin teksti on eläväntuntuista enkä menisi siitä muuttamaan mitään. Tykkäsin :D

Kathy

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #3 : 14.07.2009 21:34:32 »
Wow ihana ihana!

Teksti oli vähän yhdessä pötkössä muttamutta. Tykkäsin tästä ja paljon! Kirjoitat tosi kivasti. Oli hauska juttu että kelmit istuivat sattumalta toistensa viereen ja sitten vielä päälle ne narrihatut :)

Kurkkasin tätä otsikon takia, itsekin Apulantaa kuunnelleena :) Ja otsikkohan sopi tietenkin erittäin hyvin. Hauska idea tuo Sirius on "ravistettava ennen käyttöä".

HopeaKuu

  • ***
  • Viestejä: 68
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #4 : 20.07.2009 17:32:56 »
Ihanaa, kommentteja  :) Kiitos kovasti! Kiva että ootte kaikki kommentoinu puolen tunnin sisään, mutta muuten ei oo tullu kommentteja :D Lisää siis! Myös kritiikkiä! Risuja ja ruusuja kiitos  :-*
Maapallolla asuminen on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
 *    *    *    *
Ota löysin rantein, älä jännitä!

Anita

  • ***
  • Viestejä: 60
  • muffinssimonsteri
    • livejournal
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #5 : 20.07.2009 17:46:09 »
Möh, ei tästä kukaan kritiikkiä osaa antaa :D Aivan ihana, pisti todellakin hymyilemään. Alussa oloni oli aika apea, mutta kohosi tasaisesti loppua kohden (ei, ei sen vuoksi että ficci oli loppumassa). Loppu oli jotenkin niin... kelmimäinen 8D

Luin muuten ensin että "Rakastettava ennen käyttöä" : D
error 192                                 your icon just died

roxanne

  • Vieras
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #6 : 20.07.2009 19:03:29 »
Ei tästä voi mitään huonoa sanoa.
Oli sopivan lyhyt ja herttainen, sujuvaa teksitä
Alko oikeen hymyilyttämään :---)

Oli loistava ja ihana, kiitos !

HopeaKuu

  • ***
  • Viestejä: 68
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #7 : 29.06.2010 19:07:49 »
Kiitos kommenteista, ihanaa että tykkäätte :)

Lisää, lisää vaan, rohkeasti!
Maapallolla asuminen on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
 *    *    *    *
Ota löysin rantein, älä jännitä!

Emerald

  • ***
  • Viestejä: 48
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #8 : 30.06.2010 11:12:58 »
Aww ihana fickki! On kuultu monellaisia versioita siitä, miten James ja Sirius tapasivat ja kuinka heistä tuli ystäviä, mutta tämä oli jotenkin niin erillainen ja pidin hirveästi siitä.

Lainaus
Myöhemmin sain selville, että Jamesin isä oli käyttänyt samaa ravistelutaktiikka poikansa piristämiseen tämän ollessa kotona. Myöhemmin sain myös Jamesin isästä uuden isän, kun omastani ei ollut hänelle annettuun vastuulliseen isän tehtävään.


Koko ravistelutekniikka oli kekseliäs idea. 

Lainaus
”Sirius jumalauta! Onko sut taas ravistettava käyntiin?!” Havahduin Jamesin ilkikuriseen ääneen. Käänsin suuni mutruun ja nyökkäsin. James astui uhkaavana eteenpäin. Virnistin jo nyt.


Tuo oli jotain ihan hirveän suloista! Kiitos tästä lukuelämyksestä.
Jos rakastan, piilotan sen. Jos vihaan, näytän sen.

Viipottaja

  • ***
  • Viestejä: 8
Ihanaa!
« Vastaus #9 : 07.07.2010 23:15:56 »
Kiitos paljon tästä ihanasta ja suloisesta ficistä, joka lämmitti sydämeni!
Tämä jotenkin sulautui sisälleni kun luin sitä, olin ihan fiiliksissä ja se vaan oli niin...
Ehkä ymmärrät. No ehkä et.
Mutta joka tapauksessa kritiikkiä et saa, muuta kuin sen, että miksi ihmeessä et ole jo julkaissut kirjaa?

Ai niin, vielä se: Tykkään kun tässä ficissä James näytetään niin... hyvänä, mutta just Jamesina :)
Peace, love & Emma Watson ♥

HopeaKuu

  • ***
  • Viestejä: 68
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #10 : 11.05.2011 11:14:50 »
Voi kiitos paljon paljon ^^ Ihanaa saada noin positiivista kommenttia ja hyvä mieli tulee jos johonkin on todella iskenyt! Ja kiva saada ihmiset hymyilemään! Kiitos kiitos :>
« Viimeksi muokattu: 11.05.2011 11:22:08 kirjoittanut HopeaKuu »
Maapallolla asuminen on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
 *    *    *    *
Ota löysin rantein, älä jännitä!

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Ravistettava ennen käyttöä
« Vastaus #11 : 27.05.2011 15:29:13 »
Tää ficci oli aivan ihana!!!

Tää ehdottomasti piristi mun päivää. En ookkaan muuta oikeestaan tehnyt, kun niistänyt ja raapinut mun silmiä. Mä rakastan allergioita. Kuitenkin tätä lukiessa ei voinut olla hymyilemättä aww-ilmeellä. James vaan on sellainen suloinen ilopilleri, joka oikein huokaa energiaa ja ilosuutta ympärilleen. :) Eikä se selvästikään oo tyytyväinen, ennen kuin kaikki muutkin on yhtä hyvällä tuulella kun se.

Lainaus
Itseään tai muita ei saa ottaa liian vakavasti. Idiootin nimikettä häneltä ei voi poistaa, 
James! ♥
Lainaus
Näin myös McGarmiwan hymyilevät tyytyväisenä katsahtaessaan meihin päin. Nykyään hän ei varsinaisesti onnellisuudesta säteile, kun hän näkee meidät.
Hah hahaa!! :)

Lainaus
James ei silloin luovuttanut, ennen kuin naurahdin. Ja nyt tiedän, ettei hän vieläkään luovuttaisi, jos olisin allapäin.
Mun oli ihan pakko quotata noi kohdat, koska noi oli vaan äärettömän ihania! ♥

Tämä on vaa niiin.. suloisen ihana!!

NeitiMusta! :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

HopeaKuu

  • ***
  • Viestejä: 68
Kauhistus, en ole huomannut edes kommenttia! Mutta kiitos NeitiMusta <3 Oli piristävä kommentti ^^ Olen kokenut kirjoittamisen kriisiä viime aikoina ("ei musta oo mihinkään, lopetan tämän typerän harrastelun!!!"), mutta ehkä nyt vähän piristyn noin kivan kommentin myötä :> Ja ihanaa jos paransin allergista päivää!
« Viimeksi muokattu: 03.09.2011 23:11:01 kirjoittanut HopeaKuu »
Maapallolla asuminen on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
 *    *    *    *
Ota löysin rantein, älä jännitä!