Title: Kikatusta, kuiskaus ja hiljaisia kirjeitä
Writer: Minä, Sekoleptikko
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa Potterversumin, en minä. En myöskään saa minkäänlaista rahallista korvausta tästä.
Genre: Drama
Pairing: Viktor Krum/Hermione Granger
Rating: Sallittu
Word count: 100 x2
Summary: Kiitos edellisestä kirjeestäsi, sitä oli ihana lukea. Kiva, että sinulla menee hyvin, tai oikeastaan loistavasti, töiden suhteen.
A/N: Spurttiin sanoilla Käytävä ja Hiljaisuus. Ilmeisesti käytän spurttia tekosyynä kirjoittaa kaikista uusista, joista olen pitkään halunnut kirjoittaa : D En nyt tiedä, lasketaanko tätä sarjaksi, mutta ovat nuo nyt sen verran erillisiä kuitenkin.
Hermione kikatti. Hänen naurunsa tuntui tukkivan ja täyttävän koko käytävän, hänen heleä naurunsa. Se oli hauskankuuloista ja sai väkisinkin hymyn nousemaan myös Viktorin huulille. Hän jatkoi juttuaan siitä, miten he olivat viime vuonna piinanneet koulunsa sijaisopettajaa ja Hermione kikatti lisää. Se nauru täyttivät Viktorin korvat ja maailman, kun hän veti tytön syliinsä ja tämä painoi päänsä hänen hartialleen.
Kohta nauru kuitenkin taukoaa hetkeksi, ja Viktor kuulee, kuinka Hermione vetää henkeä. Sitten samainen suu, jolla äsken vedettiin henkeä, puhaltelee varovasti hänen korvaansa. ”Pysytäänkö tässä vielä hetki?”
Viktor huomaa, kuinka kaikki tuntuu äkkiä kauniimmalta, kun hän kuulee ujon kysymyksen. "Pysytaan pitka hetki.”
~*~*~*~*~*~
Kiitos edellisestä kirjeestäsi, sitä oli ihana lukea. Kiva, että sinulla menee hyvin, tai oikeastaan loistavasti, töiden suhteen. Minäkin toivoisin, toivon todella paljon, että näkisimme mahdollisimman pian, mutta tiedäthän sinä. Minulla on opiskeluni kesken ja sinua tarvitaan siellä huispaamassa.
Viktor lopetti lukemisen ja laski pergamentin pöydälle. Hermionen kirjeet olivat edelleen yhtä pitkiä kuin silloinkin, kun he olivat aloittaneet kirjeenvaihdon, mutta jokin tuntui muuttuneen. Enää ei kirjeiden läpi tuntunut tulvivan kaikki muistot kolmivelhoturnajaisista, Hermionen tuoksu, ääni, pehmeä hellyys eikä varsinkaan nauru. Nyt oli vain loputtoman hiljaisia ja väkisin väännetyn oloisia kirjeitä, jotka joku tuntui kirjoittavan kohteliaisuudesta. Se oli Viktorista sietämätöntä.