Kirjoittaja Aihe: Kolme palaa minttusuklaata (S, Sirius/Remus)  (Luettu 4218 kertaa)

Scaramouche

• maleficent
Kolme palaa minttusuklaata (S, Sirius/Remus)
« : 31.05.2009 22:26:03 »
Kirjoittaja:Salla
Ikäraja: S
Paritus:Sirius/Remus
 Genre: fluffy, romance
A/N:oli pakko kirjoittaa joku tämmönen, kommentit suotavia!  ;D

Kolme palaa minttusuklaata

Katsot, kun Remuksen vihreän t-paidan helma lepattaa tuulessa. Se tuo mieleesi purjeen, joka on juuri nostettu lähtöä varten. Pystyt haistamaan meriveden suolaisen tuoksun, vaikka satama onkin monen kilometrin päässä. Tiedät, että satamassa on ankkuroituna myös teidän pieni paattinne, jonka ostitte mallorcalaiselta mieheltä kuukausi sitten.

Remus näyttää onnelliselta katsoessaan alas vuoren rinnettä. Kasvojen arvet eivät näy aivan niin selkeinä Sisilian auringon paistaessa miehen silmiin. Astut aivan hänen viereensä ja kierrät kätesi hänen vyötärölleen. Shortsiesi taskussa on kolme puoliksi sulanutta palaa minttusuklaata.

Hymyilet. Remus hymyilee takaisin ja suutelee sinua. Ensimmäinen pala.

"Tiedätkö", Remus sanoo, "sinä tuoksut suklaalle. Annathan minullekin?"

Naurat ja suutelet Remusta, joka sulkee silmänsä. Toinen pala. Remuksen vasemmassa silmäluomessa on kolme pisamaa rivissä. Kolme palaa suklaata. Otat palat taskustasi ja lasket ne Remuksen kädelle. Hän avaa silmänsä.

"Kiitos", hän sanoo ja suutelee sinua uudemman kerran.

Kolmas pala.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2015 00:04:22 kirjoittanut Unohtumaton »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

Oro-Chan

Vs: Kolme palaa minttusuklaata
« Vastaus #1 : 10.02.2011 00:14:53 »
Aaaawwws <3 me likes <3  söpöä <3 tosi hyvin oot (taas) kirjottanu,tuollei söpösti :3
 en huomannu mitn kirjotus virheitä enkä mitn :)
kotitonttuja kaapissa

tonttu + ninja = ninttu <3

NeitiMusta

• Hakunamatata
« Vastaus #2 : 11.03.2011 12:59:39 »
Ou.. nyt oikeesti aion sanoo jotain järkevää.
Ihana! Se on ehkä ainoa sana, mikä tätä kuvaa. Tää oli kyllä äärettömän sulonen! ♥
Sirius ja Remus on vaan niin.. ah! IHANIA! ♥♥

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
« Vastaus #3 : 12.03.2011 11:32:09 »
Kommenttibingosta hyvää huomenta. :) Sirius/Remus ei (vieläkään) lukeudu suosikkiparituksiini, mutta nimi oli sen verran söpö, että päätin tulla vilkaisemaan tätä, ja kyllähän se kannatti. Ficlet oli hurjan suloinen ja tykkäsin myös rakenteesta, vaikka jäinkin vähän miettimään, miksi Sirius ajatteli niitä suklaapaloja. Ehkä olisin ennemmin ajatellut sen niin, että he olisivat syöneet ne ficin aikana ja tarina olisi jaoteltu siten. Ja toisaalta hmm, jos he olivat Sisiliassa, miksi Sirius piti suklaata taskussaan, eikö se sulanut sinne hirveän helposti ja tahrinut shortsit kokonaan? :P No, pikkunipotusta, anteeksi.

Miljöö oli kiva. Tykkään siitä kun tuttuja hahmoja asetetaan uuteen miljööseen, varsinkin jos se on vähän vähemmän käytetty. Olisin ehkä kaivannut jopa jonkinlaista selitystä siitä, miten kaksikko oli Sisialiaan päätynyt, mutta näin lyhyeen tekstiin sitä olisi kieltämättä voinut olla vähän vaikea mahduttaa ilman että olisi vaikuttanut yliselittämiseltä.

En nyt tiedä, mitä muuta osaisin sanoa. Minusta Remus ja Sirius olivat kauhean suloisia ja pidin myös siitä, että olit huomioinut Remuksen arvet - ne jätetään kovin usein ficeissä mainitsematta, vaikka ovatkin hänen hahmossaan olennainen osa. Se toi mukaan myös Siriuksen ja Remuksen menneisyyden ja syvensi näin tekstiä.

Kiitoksia lukukokemuksesta, pidin ficistä kovasti ja yritän jatkossakin eksyä lukemaan sinunkin ficcejäsi, vaikka olenkin välillä aika laiska kommentoimaan. :) Kevätaamun piristykseksi tämä kyseinen yksilö oli kuitenkin vallan mainio.

someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Camiela

« Vastaus #4 : 12.03.2011 12:30:18 »
Minä lukaisin myös läpi!

Sirius/Remus ei ole koskaan ollut suosikkiparituksiani, mutta olihan tämä sen verran söpö, että olen tyytyväinen koska luin.
Nimi oli aivan ihana ja ne suklaiden laskemiset myös!!

Järkyttävän hyvää tekstiä! Siis kaunista (jos se nyt on oikea sana?) ja ainutlaatuista. Pidinpidinpidin tektistä paljon.
Kirjotuis virheistä en osaa sanoa, koska en muutenkaan kieliopissa kukoista, mutta en ainakaan löytänyt mitään.

Ja huh pystyn tuntemaan sulaisen veden ja tuulen ja sen ilmaston täällä koneen toisella puolella asti. Voiiih... tekee mieli Sisiliaaan... (;
Kerrassaan kaunista teksitiä, vaikka lyhyt olikin (:

Kiittäen lukukokemusksesta ja selaillen matkalippuja Sisiliaan,
Camiela

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #5 : 12.03.2011 14:15:51 »
Onko edes kummallista saada tällaseen ikivanhaan ficciin kommentteja? :D

Oro-Chan: joo, kai se sitten on söpö... Ite en oo oikein koskaan tykännyt tästä... No, miten vaan, kiitos kommentista!

NeitiMusta: kiitos sinullekin! Sirius/Remus ei oo koskaan lukeutuneet mun mitenkään ylivoimaisiin suosikkeihin (Lily/James 4evah LOL), mutta joskus on pakko kokeilla jotain ihan erilaista. Ja joo, on tää varmaan pitemmän päälle ajateltuna ihan jees... :D

Nevilla: Oho, kiitos. Ööh, niin, mitäs tässä sitten sanois... Tosiaan ei S/R ole minunkaan suosikkeja, mutta kyllä se siinä menee missä muutkin. Enkä mä oikeastaan edes tiedä miksi mä tykkään aina sillon tällöin kirjoittaa siitä, se vaan - no, kirjoittaminen vie mennessään. Ja Sirius ei koskaan ajattele ihan loppuun asti, siksi suklaat taskussa. :D Sisilia ihan vaan sen takia, että mä tosiaan halusin jonkun sellaisen paikan mitä ei kovin monesti ficeissä ole, ja mä tein sitten mun perinteisen tempun eli osoitin Euroopan karttaa silmät kiinni ja sormi osui Sisiliaan. Enkä mä sitten ajatellut että miksi ne oli mennyt kust sinne, sen verran vain että se oli pelkkä välietappi pitemmällä reissulla. Btw, arvet on mulle must, ja mä teen vähän kaikille mun ficcien hahmoille arpia vaikka niillä ei niitä oikeasti oliskaan. Ja joo, aivan vapautuneesti saa lukea muitakin, ja kommentointikin on ihan suotavaa! ;D

Camiela: järkyttävän hyvää tekstiä? Kaikkein vähiten sitä! :D Ikivanha fic ja - no, turha alkaa selitellä. Hyvä jos tykkäsit. Kiva että onnistuin tuossa kuvailussa, en ollut tätä kirjoittaessani käynyt kuin kerran Välimerellä ja siitäkin oli jo monta vuotta, joten olen erittäin tyytyväinen. :) Kiitos kommentistasi! (Ja mulle saa kans varata liput...)

Natural

• Ravenclaw
  • ... and yet i smile.
« Vastaus #6 : 12.03.2011 14:44:56 »
Tästä kommentista ei tule järkevää, mutta yritän kuitenkin.

Awwww <3 Ihana oli <3 Tekee nyt ihan hirveesti mieli suklaata...

Tykkäsin tästä kovasti. Sirius/Remus on <3 ja suklaa (varsinki minttu) on <3 .
Tykkäsin kovasti ja tuo kuvailu oli ihana. Otsikko oli ihana, suklaiden laskeminen oli ihana. Kirjoitusvirheitä en huomannut ja teksti oli sujuvaa.
Mää sulin tänne.

Anteeksi tuo rakentava lomailee Saksassa.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural

"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

FlowerLadies

• hölmö
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
« Vastaus #7 : 12.03.2011 14:54:53 »
ääbs, olipas tämä ihana :D
 tykkään tästä parituksesta ihan mahottomasti, ja tää oli niiin söppänä ettäh! :-*
IHANA!! ;D
rakentava lähti hiihtelemään salpausselälle, moi XD

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #8 : 12.03.2011 15:39:57 »
Mistä näitä kommentteja oikein tulee?!

Molemmille ihan jumalattoman iso kiitos kommentista, kiva että tykkäsitte!  :-*

Antelope

• Vieras
« Vastaus #9 : 20.03.2011 16:34:29 »
Uiii. Söpö, söpö. :D

Lisää, tahtoo lisää! ;D

Antelope ♥

Nyyhti

« Vastaus #10 : 20.03.2011 17:23:59 »
Tämä oli jännä! Hirmu lyhyeksi ficiksi jouduin ajattelemaan tässä suorastaan hämmentävän paljon — jostain syystä luulin Siriuksen syöneen suklaapalat aina, kun sanottiin “ensimmäinen pala”, “toinen pala” — ja sitten niitä yhtäkkiä olikin taas kolme. Whoooot. No joo, ei vaan, ehkä on ihan hyvä, että jouduin minäkin käyttämään aivojani. Minulle tuli tavallaan mieleen, että Sirius oikeutti suudelmilla sen, että Remus sai syödä hänen suklaansa. En tosiaan tiedä, mitä itse olit ajatellut vai olitko mitään sen konkreettisempaa, mutta minusta se vaikutti hauskalta ja kovin siriusmaiselta. Koska suudelmia oli kolme, Remus saattoi saada kaikki kolme palaa suklaata. Jos suudelmia olisi kertynyt vain kaksi, Sirius olisi sitten napannut yhden kolmesta suklaasta itselleen (:

En erityisemmin ole ihastunut Sirius/Remus-paritukseen, mutta tässä se oli todella toimiva ja kaikkea muuta kuin epäluonnollinen (mikä se minusta aika usein varsinkin pitemmissä ficeissä on). Tässä paritus oli jotenkin niin viaton, että siihen ei edes kiinnittänyt huomiota: se vain tuli ihan luonnostaan, etkä alkanut selitellä mitään. Aika paljon selittelemättömyydestä kertoo jo ficin alkupuolikin, jossa kuvataan Remusta: häntä vain kuvaillaan, eikä mitenkään tyylillä “vatsalihakset näkyivät oikein hyvin ja ihanan pehmeä huulet ja blaablaa”, jolloin olisinkin varmaan lähtenyt kiljuen karkuun :D

Rakastuin myös ficin sinä-muotoon! Ihan alkuun se vähän hämmensi, mutta kun siihen oli tottunut, en voinut muuta kuin ihailla. Hienoa!
Never regret something that once made you smile.

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #11 : 22.03.2011 15:36:19 »
Anteolope, kiitos!  :-*

nominal: JES! Vihdoinkin joku tajusi mitä mä ajan tällä takaa, nimittäin just sitä siriusmaisuutta!! (Piti tosin vähän aikaa miettiä että mitä sä tarkoitat ja muistella mistä ficistä on kyse, mutta sieltähän se sitten tulikin.) Mä ajattelijn etten laita sitä tonne mihinkään näkyville, kun ei sitä kuitenkaan kukaan olis tajunnut, mutta oikeesti, mahtavaa, sä tajusit!!

Swizzy

• queen
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Kolme palaa minttusuklaata (K7, Sirius/Remus)
« Vastaus #12 : 29.01.2012 11:24:02 »
Oi, sä oot kirjoittanut Sirius/Remustakin! Ensinnäkin täytyy sano että tämä oli uskomattoman söpö. Sulin tänne. Toi suklaaidea oli kiva, (suklaa on hyvää). Tykkäsin tästä sinä-persoonassa kirjoittamisesta, se on kuitenkin harvinaista. Suloista. Niin että aww ja mun kommenttini ei vastaa laatuluokaltaan läheskään tätä ficceröistä, mutta halusin vaan kertoa että tulin, näin, luin. Ja tykkäsin.

Swizzy

22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä