Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Nimi: Todellisuusvarkaan Teoria
Kirjoittaja::D
Beta: Valtsu, J (ENG vrs), Inari, Lyra
Ikäraja: K-11
Genret: dark/cozy fantasy, dark academia, gothic horror, seikkailu

Yhteenveto: Alun perin lapsuuden iltasatu, joka hieman paisui, ja joka epätoivoisten kustantajanlöytämisyritysten jälkeen löytää kotinsa internetistä.
"Todellisuuden särkyminen. Tähtien taakse juurensa juontava tragedia. Yötön Yö on kuihduttanut kaksoisauringon punaiseksi Kállomán sortuvien kaupunkien yllä. Nyt salaliittojen keskellä leviää ruttomaskeihin pukeutuva uhka; he, jotka ovat sekä pyhimyksiä että salamurhaajia.   
Katupianisti Lune Sharrockin elämä muuttuu eliittisisäoppilaitoksessa. Wisteriakartanolla on karmaisevia salaisuuksia. Myös tutkimuspöydillä traumatisoitunut Lune varjelee yhtä: hän kärsii pyromaniasta. Varýsh Winearty on mystinen, lentävää Corvettea ajava herrasmies, jonka ympärillä ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä. Kun Varýsh löytää adrenaliiniriippuvaisen, harhojen piinaaman Lunen kellotornista, Lunelle on valkenemaisillaan, mikä maailmassa on vialla." 








Tämä on kipeä totuus:

Kállomán langat ovat purkautumassa.
Sen kaksoistähti palamassa loppuun pitkissä punaisissa jäähyväisissä,
kuin liian kauas eksyneet ilotulitteet. Kenties aikanaan jopa itse päivänkehrääjien valo
on yhtä kuollut kuin luonnoton luuplaneetta heidän jalkojensa alla. Heidän alrhadanilainen
yhteiskuntansa hautautunut kuin Rooma, kuin Egypti, Atlantis, ja useat nimettömät sivilisaatiot,
jotka dementoituva aika unohti.

Katkera fakta on, että viimeiset hyvästit lähestyvät.
Niiden hyvästien ja hyvänyöntoivotuksien varjossa he kuiskivat yhtä nimeä;
nimeä, jonka olemassaolo merkitsee muistopuhetta tähdille.

Loppu tuli kuin vuoroveden aallot.
Näin se alkoi.





LUKU 1: VIRVATULTEN KADOTTAMA











                 ESINÄYTÖS:

           TUOMIOPÄIVÄN MIEHET

 
 
 






Varo huppuun kätkeytyvää muukalaista yömarkkinoilla; sielujen sadonkorjuu saattaa vaania kaupunkisi yllä.

Näin Valkyrian on kuullut ihmisten kuiskivan toisilleen ympäri maailmaa. He tulevat kuiden kalpeansinisessä

valossa, niittäen surun uutisia.


      Aloríalaiset runosuonet kirjoittavat yhä lauluja ulottuvuussyklin mahtavimmalle perheelle, mutta eivät

koskaan Valkyrianille. Sateen balladi nimettömiä hautakiviä vasten on liian äänekäs. Hiljaisuus, joka

lankeaa menetetyn jalosukuisen jäljessä liian raskas. Joutsenelta pudonnut mies on vaeltanut kauan selkä

punahehkuisten karkotussanojen kaivertamana, raahaten vain raadeltujen aaveiden verhoa viittanaan.

Taisteluiden kaiut kirjovat sitä.

     Huhut hänestä lävistävät neljä ulottuvuutta ja niiden tähtien välissä limittyvät kadut.

     Mies lasikuun valtakunnasta on pudonnut kauas kotoaan. Nyt mustarastasmaagilla on voimaa ja valtaa

ja kuorensa, kylmä, kylmä Kahovát Kawanquanin linna. Syvistä juurista nousee totuus: tämä soturi on suvustaan

erottuva nokitahra.
 

     Valkyrian on aina vihannut Alorí Castaligtin mitäänsanomatonta lämpöä, joka lukkiutuu kuplaksi

pyhällä merellä kelluvan saarekkeen ympärille – niin että alle jää mustan veden tähdistä kuvastuva

hartaanvalkea, kuolleen jumalan sydämelle rakennettu valtakunta. Nyt hän kulkee kaukana lapsuutensa

marmorikaduista. Alempana. Saappaiden rautavahvikkeet pureutuvat jäähän vuorten varjossa, jossa

roudan polku vie myrskykivilinnan raunioituneiden osien halki. Tornit ja lohkareet ovat murtuneita luita

ja hampaita kuolonkankeassa maaperässä, talvipäärynäpuut tarraamassa suonimaisilla juurillaan niiden

ympärille. Yllä kaartuvalla kristallitaivaalla liitelee kirkkauden vangitsema kotka.
 
    Kun lyhdyt hiipuvat, eikä mitään ole jäljellä, mustat korpit tikareineen tulevat viemään sinut kotiin.

     Hallan kukinnot sekoittuvat mustiin hiuksiin. Metsästysjousi painaa selässä ja puoliviitta roikkuu toisen

olan peittävänä, kun Valkyrian harppoo kohti puiden seasta kohoavaa katedraalin luurankoa. Kasvoja ei

näy; ilmeen kätkee tuulenreuhtoman takin ja manttelin väriin sopiva kolmikolkkahattu. Sen nokka

muistuttaa jotain hirveää; se on kuin ruttomaskin.

     Jos näet käyrän siluetin, sulje silmäsi ja rukoile Isä Yönkoittoa. Mitä ikinä teetkin, älä katso heitä.

He kantavat kalseita valoja, jotka tuovat ikuisen unen yllesi.
 

     Huhuja, huhuja killasta, joka on noussut Hallasthårin muinaistomuisista varjoista. Valkyrian

rakastaa niistä jokaista; hän rakastaa niitä salamurhaajia ja heidän kierreteräisiä hyökkäyksiään pahaa-

aavistamattomien vihollisten kimppuun. Verilöylyjä, joita pyhimykset järjestävät petturiperheiden

illallisjuhlissa, sillä hylätyssä pohjoisessa pyhimykset ja salamurhaajat kulkevat samoissa kengissä. Ne,

jotka kestävät kylmyyttä ja karuutta ja rukoilivat ylempiä pyhimyksiä, rukoilevat samalla tajuamattaan

Sielunpolttajien kiltaa.

     Heidän rukouksensa kaikuvat salamurhaajille.

     Älä puhu koleille killanmiehille myrskykivisaleissaan. Mikään tuli ei tuo takaisin heidän armoaan.
 

     Se kaikki on tietysti oikein mainiota, mutta Valkyrian ei kykene unohtamaan viimeistä kertaa,

jolloin saapui arkkijoutsenen selässä mustan tähtimeren poikki. Silkinvalkeat kaulahöyhenet sormien

välissä, korvissa kirkas kotiinpaluulaulu, jonka kaikki aloríalaiset oppivat. Kaikki se ilmeisesti liian

puhdasta hänen kaltaiselleen tahriintuneelle pojalle. Valkyrian ei ole enää poika, ja jopa mieheksi

väittäminen on kiistanalaista.

     Jos näet heidän punamerkkinsä ovessa, juokse.

     Veriharakoiden nokat iskevät tuhkapuiden oksille hirtettyjä ruumiita sairastavan universumin

rytmissä. Petturit tuomitaan siellä. Joillakin köysistä roikkuvista tai maassa kyyhöttävistä, nuolen

lävistämistä ruumiista on yhä ruttomaski kasvoillaan. Tuomittujen viimeinen valinta koostuu kahdesta

vaihtoehdosta: nuoli tai köydensilmukka. Punaiset jalanjäljet johtavat aukion keskelle ja sieltä pois.

     Siinä edessä se nyt kohoaa: Rangaistuksen katedraali. Valkyrian vilkaisee taskukelloaan. Tuomio ei

saavu koskaan myöhässä. 

     Vielä vuosikymmeniä sitten kaikki oli toisin.
     
     Oli syyskuun viimeinen päivä, kun miehen varjo saapui ihmisten maailman savuiseen suurkaupunkiin.

Hän oli pukeutunut outoon hattuun ja iski eläintieteelliseen museoon ensimmäiseksi. Oravat ja närhet, metsämurmelit ja

mustarastaat heräsivät lakatuilla puujalustoillaan, ja niiden kylmiin luihin syttyi elonliekki.


     Vuorilta saapuva tuuli huokuu mestaussalin holvikatossa. Ruttomaskinen väkijoukko odottelee

öljyntummana ulappana, että Valkyrian kiipeää salamaniskemän alttarin eteen puhujankorokkeelle

hatun takana riippuva oravanhäntä heilahtaen.

     ”Tervetuloa, perheeni.” Koko sisäpiiri on kutsuttu. Seitsemän varjoa väijyy alttarinperän pylväiden

välissä. ”Kiittäkäämme ensiksi niitä, jotka suovat mahdin minun ja seitsemän siunatun korppini suoniin…

johdattavat Yöttömän Yön Temppeliherramme… kiitos. Yö pitää salaisuuden. Vario noctia secreta.”
   
     ”Lunar daemonis”, vastaavat ruttolääkärit.

     Aamu oli ollut enimmäkseen normaali: ei mitään enteilemässä muukalaisen saapumista kuumemuurin, epäuskon ja

hyvin vanhojen voimien piilottamasta todellisuudesta. Myrsky oli kuitenkin kiehunut pinnan alla jo vuosia. Tänään oli

päivä, jolloin muuan mies oli saanut tarpeekseen sivistyneestä elämästä. Hän aikoi irtautua siitä pamahduksen

saattelemana. 


     ”Ihmisyyden syksy lähenee. Sielujen Sadonkorjuu on alkanut jälleen, jotta voimme maksaa velkamme

Norrvarialle. Vanhan täytyy loppua, ja tämänkin maailman on kohdattava perikato alkaakseen jälleen

uutena. Pian murtaudun vapaaksi kirouksesta ja sopimuksesta, jotka sitovat minua – silloin voin 

henkilökohtaisesti johdattaa meidät muutoksen ja jälleensynnyn näytökseen, joka on tuleva.”

    Valkyrian liikkui vikkelästi. Kukaan ei havainnut hänen seisovan kaaoksen kulissien takana vetelemässä naruista

ja ohjaamassa hautajaiskellojen soittoa seuraavia tapahtumia, kun juhlavieraat laskivat vanhan sairaan pormestarin

lepoon veitsenhymy selässään. Wangardén ihmismassat menossa päivittäisiä menojaan hauraassa aamuhämärässä eivät

vielä aavistaneetkaan, että kaupungissa oli irrallaan kurssiltaan sinkoutunut komeetta.

     ”Minä, jumalten kiellettyjen lasten ruumiillinen ilmentymä, olen vielä tämän ulottuvuussyklin

vapahtaja. Kauan on koleus levinnyt kerran loisteliaan yhteiskuntamme pölyissä. Kauan ovat

kaupunkimme kasvaneet näkemättä esi-isien tähtien kirjoituksia ja juhlatemppelit pysyneet valottomina.

Jumalat ovat olleet poissa niin kauan, että heidän ikiuneen laulamansa hirviöt alkavat heräillä. Aion

jälleenrakentaa sortuneen, palauttaa vakauden ja repiä eteemme paratiisin, jonka soturit ansaitsevat.”
 
     Pokeripeli lamppujen säihkeessä päättyi pöytään iskettyyn ässähaihin. Synkkä patakuvio ja ristin apila tuntuivat

enteilevän pahaa, herttasydän ja ruutu loimottavan veren etiäistä smaragdinväristä pöytää vasten. Lasi palavaa

katkeraa auringonvaloa lämmitti Valkyrianin kurkkua, ja hatun varjoon piirtyi hymy. Hän oli nuoruudessaan vanha,

tai vanhuudessaan nuori – sitä oli hankala määritellä. Hän näytti valveelta uinuvan iäisyyden virrassa, ajan ja

olevaisuuden liikkeeseen tiukasti paikoilleenjuurtuneelta itkupajulta.


     ”Siinä missä Arkki rajoittaisi ulottuvuussyklin evoluutiota ja asettaa kieltoon epäpyhäksi väittämänsä

vol halakin, minä näkisin meidän kehittyvän – etsivän vastauksia nurjien akaasien mahdista.” Valkyrian ei

voi uskoa, että he kehtaavat kieltää vol halakin. ”He tuomitsevat voimani – aivan kuin heidän omia,

pyhiä akaasejaan ei voisi väärinkäyttää.”
 
     Yleisö karjahtelee kannustavasti.

     ”Mitä hyötyjä Yötön Yö toisikaan meille kaikille! Voisimme jopa tarjota lääkettä kolheriin, jonka

kosketus on niin kauan vajuttanut soturejamme pyhästä syntymäoikeudestaan.”   
 
      Yläkaupungilla hienoimmassa konserttisalissa orkesteri soitti Valkyrianin suosikkisävellyksiä. Se oli hyvä päivä

lähteä. Hän jättäisi viimeisenä lahjanaan Wangardélle päivän pullollaan ihmeitä, jotka kirjata historiaan.


     ”Westar Avén ei auta meitä, eikä tule auttamaan Kal Yariskaan. He tekevät meistä jälleen vihollisensa.

Mutta emme tarvitse muiden Neljännesten apua”, Valkyrian suoristaa ryhtiään, ”niin kauan kun meillä

on toisemme, Temppeliherrat ja pyhä tarkoitus puhdistaa ja jälleenrakentaa kotimme. Me hävisimme

Varissodan, mutta Mustarastaan sota on yllämme, ja tällä kertaa meistä kirjoitetaan voittajina.”

     Keskipäivän aikoihin ulkonaliikkujat kokivat yllätyksen, kun kaupungin kuuluisa vanha suihkulähde alkoi

purkautua kuin tulivuori sylkien rahaa hyökyvänä patsaana kohti taivasta.


     ”Koittaa päivä, jolloin kilpi kaatuu, pohjoinen voi taas hyvin ja te voitte kutsua itseänne aatelisiksi.”

     Ihmiset kirkuivat kauhusta ja haltioissaan, kädet ojennettuna kohti kolikkojen sadetta, joka solisi välkkyen alas.

     ”Merkkiäni kantaessanne teidän ei tarvitse pelätä.” Valkyrian nostaa punaista korpin leukaluuta, joka

riippuu V-kirjainmaisena hänen hihaan piilotetusta vakauttimestaan; esineestä joka on kuin synkeä halkeil-

lut lumisadepallo obsidiaanista, tuhkasta ja savusta. Ruttolääkärit näyttävät omansa. Tahdistetun

liikkeen kohahdus kaikuu katedraalissa. ”Yhdessä selviydymme, ja jos moinen voima tulee tarpeeseen,

meidän perheemme on viimeinen seisaallaan.”

     Hetki kultasuihkun jälkeen salissaan soittava orkesteri alkoi haistaa palaneen käryä. Harmaa- ja pulleapartaiset

trumpetistit ja elegantteihin mekkoihin pukeutuneet viulunsoittajat ehtivät tuskin reagoida. Sillä sekunnilla, kun haju

täytti heidän sieraimensa, viulut, flyygeli, sello, jopa vaski-instrumentit, joiden ei olisi pitänyt mitenkään olla tulenarkoja

roihahtivat liekkeihin.


     ”Ja kun murskaamme ne, jotka yrittävät tukahduttaa ulottuvuussyklin edistyksen – kun sota päättyy –

palkitaan teidät mitä hienoimmilla lahjoilla. Kartanoita ja maata, nurjien akaasien salaisuus kaikkien

käyttöön.” Valkyrian päättää puheensa hymyyn. ”Rakennamme uusia kirkkoja ja monumentteja, jotta

historia ei milloinkaan unohda saavutuksiamme tällä uudella, kyriaanisella aikakaudella.”

     Ruttolääkärit osoittavat suosiotaan, ja uusi aika polkee paikallaan.

     Kaviaari oli maukasta: Valkyrian nyökytteli ja upotti seuraavaksi haarukkansa tuhtiin rapuun. Viimeinen

ateria. Rauha oli asettunut hänen nuorekkaaseen mutta muinaiseen olemukseensa, kun hän istui ja odotteli, että jokainen

huolella organisoitu juoni toteuttaisi ulkona itsensä. Valkyrian siemaisi punaviinitilkan loppuun ja antautui sitten

ravintolan pöytiä, aterimia ja ihmisiä riipivään myrskypuhurimaiseen kamppailuun. Hän ei jättänyt ketään henkiin.

     ”Valvokoot Temppeliherrat polkuanne.”

     Ruttolääkärit tervehtivät häntä pienellä kumarruksella, käsi sydämellä. 
 
     Täsmälleen kello 12:15 eläintarhan portit liukuivat auki, ja meripihkaturkkisia tiikereitä hiipi vapaina ja eksyksissä

kaduille kirkuvien ihmisten laotessa tieltä. Kasinolla ruumiita lojui biljardipöydillä ja kiillotetuilla lattioilla hämyisän

valaistuksen heijastuessa verilammikoista, unelmat ja savukkeet murhattuina. Valkyrian oli jopa palkannut

karnevaaliseurueen huuhtoutumaan läpi kaupungin kuin monivärinen juhliva, mellakoiva joki kansalaisia tuolloin

vielä halvoissa valkeissa paperiruttonaamioissa. Yksi kerrallaan hän kulki läpi lempipaikkojensa ja tönäisi liikkeeseen

kaikki suunnittelemansa kaaoksen spektaakkelit, tai katseli varjoista, kun ne kävivät toteen. 


     ”Aivan, yhtenäisyys… se on tärkeää näinä päivinä. Mutta mitä niistä, jotka epäonnistuvat lojaalina

pysymisessä? Heistä, jotka uskaltaisivat”, hän käännähtää hahmon puoleen, joka on kyyristynyt alttarin-

takaisen pylväikön varjoon, ”pettää perheensä vähäisestä rahapussista ja ryhtyä vakoojaksi viholliselle?” 
 
     Oli useita ikävämmän kategorian sanoja, joita Valkyrianiin yhdistettiin. 

     ”Juonimista terra dominia ja Yöttömän Yön Temppeliherroja vastaan ei tulla sallimaan. Silloin tällöin

on asetettava esimerkki, ettei kukaan muu eksy yhtä pahasti tieltään.”

    Vain harva siinä maailmassa kuitenkaan tiesi, kuinka irvokas totuus todella olikaan.

     Parissa sekunnissa Valkyrian vetää jousen selästään. Jänne tiukkuu ärtymystä, kun hän kiristää sen

äärimmilleen taakse. Tähtää nuolenkärjen kahlittuja ranteitaan kohottelevan petturin sydämeen.

     Heille mies teatterin valoissa, kasinoiden pelisaleissa, Eiffel-tornissa, Vatikaanin arkistoissa ja maailman-

johtajien illallisvieraana viskilasillinen kädessään oli vain yksi kallistakkinen karmija lisää.


     ”Ole kiltti! Anna armoa…”

     Mutta Navalkyrjan… Navalkyrjan oli jotain muuta. 

     ”Näiden taivaiden alta ei löydy armoa”, hän sihisee, ”ei niille, jotka pettävät luottamukseni.”

      Pelkkä kuiskaus Valkyrianilta saattoi hiljentää kokonaisen huoneen ja allekirjoitus kirjeen alalaidassa saada

korkeimmatkin pomot hikoilemaan kravateissaan.


     Suhahdus. Rautakärki lävistää kahlitun soturin sydämen. Hän nytkähtää nuolen voimasta. Kamppailee

tasapainon kanssa. Sortuu veltoille polvilleen, kuin rukoukseen. Veri hyökyy rintaan.

     Kukaan ei tiennyt mistä hän tuli, vaikkakin moni oli salaa sitä mieltä, että vastaus saattoi hyvinkin olla jokin

löytämättä jäänyt, kirotun entisaikain vainajan hautaholvi.

     Korppinaamioinen yleisö ei päästä äännähdystäkään. Harmaatukkainen vanki kähisee viimeiset

sanansa punaisen pyrkiessä huulille.

     ”Veljeni löytävät minut, tai joku muu… he saavat tietää, mitä teit minulle… niin monille muille…”

     Nauru räpiköi Valkyrianin rinnassa. Se muistuttaa jostakin. Siitä harakasta. Aivan kuin se sotkuinen

olento märkine, repsottavine siipisulkineen, joka ryömi akatemia-aikoina Valkyrianin veitsen

varastaneen pojan suusta.

     ”He eivät koskaan saa tietää. Etkö ymmärrä? Vario noctia secreta.”

     Petturivanki romahtaa nuolen lävistämänä alttarin eteen eikä liiku enää.

     Useimmat eivät aavistakaan, kuinka helposti Arkin profeetat saattaa maksaa sylkemään mitä

mystisiä viestejä haluaakaan ihmisten kuulevan. Syy on yksinkertaisesti se, että aloríalaiset lähettävät

harvoin ajatuksen arvoisia unia, ja profeettojenkin täytyy syödä.
 
     Profetiat – mikä kullanarvoinen väline poliittisessa kampanjoinnissa. Kuinka useita seuraajia

Valkyrian onkaan saanut vain laskemalla vesille pikku ennustuksen, joka sattuu mainitsemaan hänen

kuvaustaan vastaavan miehen maailmojen sankarilliseksi pelastajaksi. Kun ajat ovat kovat, pohjoisen

mustarastas tuo huomisen lupauksen. Valkyrian sattuu yllättäen kantamaan kauluksessaan hopeista

mustarastaskorua.

     Valkyrian kääntää selkänsä, ja seitsemän ruttolääkäriä erkanee pylväsvälien varjoista poimimaan

ruumiin. Jos Muusan kullanhohtoinen hahmo vielä kuiskisi Valkyrianin mielessä ja vilkuilisi hänen olkansa

yli, peilaisivat sen utuiset silmät surua. Mutta Muusaa ei ole. Se oli viimeinen este seisomassa hänen

ja yöttömän yön välillä. Toisinaan hiljaisuus häiritsee Valkyriania. Silti, fyysisen maailman mustarastaat

pitävät hänestä ehkä enemmän kuin lapsuuden sieluneläin, joka on lentänyt ikuisesti pois. 

     ”Jatkakaa taistelua, pyhät soturini. Pian jumalanne on vapaa liittymään joukkoihinne.”
 
     Valkyrian oli kietonut koko vieraan maailman pikkusormensa ympärille. Sinä päivänä tuo maailma pyöri liian

kovaa. Liikenne syöksyi ohitse meluisana ja hänen vaikutusvaltansa ulottumattomissa virtaavana vuoristopurona,

päätä särkevän hajuisena sellaisena. Vain yksi osa maisemasta ei pyörinyt liikkeen mukana.

     Hän seisoo – yhtä aikaa muistonsa kadulla ja salissa. Ruttolääkärit valuvat mustana massana ulos

Rangaistuksen katedraalista, mutta Valkyrian pysyy yksin alttarisaarekkeella. Lattia näyttää ryömivän,

olevan liikkeessä, sekoittuvan vanhaan mielikuvaan eteenpäin ryömivästä metallin ja valon saastepurosta.

Siitä samasta, jonka hän yhä toisinaan kuulee ärjyvän painajaisissaan. Ne poikkeavat harvoin yhdestä

kauhusta; siitä jossa koko maailma kastuu verestä. Unet värjäytyvät vuosi vuodelta punaisemmiksi. Ja se

on hänen omaa syytään.

     Tähdensiemen pysyy alttarilla, jota teloitusveri yhä juovittaa, ja alttari on ainoa liikkumaton kohta

ruttolääkäreiden loittonevan meren jälkimainingeissa.

     Hän seisoskeli kadun varrella kaiken valon imevässä historiallisen näköisessä puvussa ja takissa, joka oli kuin itsensä

räyhänhenkien varjosta leikkaama. Hän katseli suurkaupungin silmiä puukottavaa välkettä, kuunteli tähdenlentona

ohikiitäviä musiikin säveliä, joita valui ulos vierestä kaahaavien autojen ikkunoista, ja jokainen tuikahdus viiltämässä

utuista mieltä muistutti Valkyriania hänen tappamiensa päivänkehrääjien poishiipuvista sieluista. 


     Tähdensiemenet ovat voimakkaita. Tähdensiemenet ovat kauniita. Ja väärälle tielle eksyessään

he upottavat valtakuntia.

     Valkyrianin kasvojen nuoruus ei heijasta sisäistä väsymystä, ei vuosien painoa. Hän on nähnyt

kaiken mitä siellä alhaalla on nähtävää, ottanut kaiken mikä siinä oudossa maailmassa on kiinnostavaa,

mutta kotoa karkotuksen haava vaivaa häntä aina vain kirvelevämpänä.

     Häpeä on vaikein tahra pestä pois.

     Olisi ollut helpompaa menehtyä siinä tunnelissa, jossa hän seurasi mustarastasta loputtomilta

tuntuneiden öiden ajan. Olla löytämättä koskaan ulos.

     Karkotus. Eksyminen. Harhailu. 

     Hän on eksynyt outoihin, hyönteisittömiin valoihin ja harmauteen, jota hän ei ymmärrä. Siinä

betoniviidakossa alkulähteen puuttuminen kummittelee iäti lohduttomana.

     Wangardéssa on kerran elänyt oma taikuutensa. Niin kauan sitten, että se on hukkunut unohduksiin

ja salaisuudet joutuneet kadoksiin aikaan. Vain pyramidit ovat jääneet. Hiljainen muistutus muinaisesta

mahdista, jonka haipuminen on jättänyt maailman kylmäksi. Tänään ulottuvuudessa rätisee vain

otsoninkatkuinen sähkö, ukkonen, jonka nämä tietämättömät ihmiset ovat kesyttäneet seiniensisäisten

kuparijuurten verkostoihinsa. Planeetta repeytyy nyt heidän säälimättömien koneidensa kynsissä.

     Muukalainen seitsemän nuolta selässään ilmestyi yllättäen, kuin todellisuuden halkeamasta vaeltanut

aave. Nyt se aave pukeutuu vain kalleimpiin silkkeihin. Hänen silmissään on eksyneen villi koiran katse;

pakoreittiä etsivän, tuomitun miehen ilme.   

     Auttakaa minua. Antakaa jokin merkki.

     Ei ole jumalia häntä auttamassa. Nekin ovat hyljänneet kaikki kauan sitten. 
 
    ”Minne seuraavaksi, herra?” Meluisan baarin edessä odottelee viininvärinen Jaguaari. Valkyrian tulee

kuskin avoimen ikkunan kohdalle: ilmaan kiemurtelee silkkipukuun ikävästi pinttyvä pilvi tupakansavua.

”Odotapa hetkonen, tuo hattu… se jalokiviliikkeeseen iskenyt mies…”

     Valkyrian hymyilee ja vetää kananmunankokoisen smaragdin hihastaan. Hetken päästä ikkuna liukuu

kiinni, smaragdi lentäen viime sekunnilla ulos, ajaja asfaltilla, Valkyrian ratissa.
 
     Moottori hyrisee. Taivas riippuu matalalla pilvenpiirtäjien yllä. Se on yhtä harmaa kuin renkaiden

alla kiitävä asfaltti. Ilotulitteet ovat myöhässä. Alkaa sataa. Valkyrian vääntää särisevän radion täysille.

Puristava tyhjyys hänen sisällään vaikuttaa kasvaneen viime päivinä. Tuolta se tuntuu, tuolta sähköiseltä

rätinältä.

 
     Hän kaartaa moottori ärjäisten risteyksestä vasempaan, ajattelee niitä muutamaa hyvää muistoa, jotka

hänellä vielä on jäljellä ja painaa kaasua. Sataa rankemmin – pisarat iskeytyvät kasvavalla väkivallalla

tuulilasiin. Ja siellä jossain veden lomassa välähtävät kaikki ne kuolleet silmät.

     Nopeusmittarin ampaistessa kolminumeroisten lukemien puolelle Valkyrian tuntee hetken ajan

leijuvansa jossain pilvien yläpuolella, ennen kuin tie loppuu hänen altaan.

     Iloinen kappale radiossa ei pääty silloinkaan, kun Jaguaari syöksyy keula edellä suihkulähteen

solinaan. Hitaasti, kuin aika jumittaisi hetken lasinsirpaleet, marmorin- ja metallinkappaleet räjähtävät

pisaroiden sekaan. Todellisuudessa aika hidastuu vain Valkyrianin mielessä. Ilotulitteet syöksyvät nyt

taivaalle paukkuen kullan, purppuran ja jaden väreissä.
 
     Hänet havahduttaa hereille elämä tuulilasin läpi suihkuavan veden muodossa. Joku loksauttaa

käsiraudat Valkyrianin laihtuneisiin ranteisiin.
     
     ”Herra Valkyrian! Olette pidätetty aseiden hallussapidosta, viidentoista henkilön kylmäverisestä

murhasta, kirkon poltosta, pankkiryöstön yrityksestä ja hedelmätorivarkaudesta. Kaikkea sanomaasi

voidaan käyttää todisteena sinua vastaan…”

     Mutta Valkyrian on poliiseille liian liukasliikkeinen. Kukaan ei jälkeenpäin osaa selittää, kuinka hän

pääsi livahtamaan. Ennen lopullista katoamistaan Wangardésta hänen saattaa kuulla soittavan epävireisiä

pianoita unohdetuissa antiikkiliikkeissä kaduilla, joilla enää vain syksy vierailee. 

    Se katumuksen päivä jää hänen viimeisekseen ennen suurta kylmyyttä. Tuon päivän jälkeen Valkyrian

ei kadu mitään pitkiin, pitkiin aikoihin. Seistessään kaukana pohjan muistosta Valkyrian hymyilee

itsekseen lumiläikän saartamana, pitkät mustat hiukset tanssien rosoisilla yön matkalaisen kasvoilla.

Miniatyyrimustarastas liihottaa ympyrää vakauttimen halkeilleessa lasipallossa. Nuolenlävistämää

ruttolääkäriä kannettaan pois, ja tuuli tuoksuu tulevaisuudelta.

     Hän muistelee synnyinpaikkaansa Alorí Castaligtia. Sen yksinäistä kiekkoa keskellä loputtomuuden

mustaa ulappaa, johon neulamaiset tornit ja niiden yllä yhtä lailla kirkkaina hohtavat tähdet heijastuvat.

     Valkyrian tahtoo nähdä ne valkoiset seinät murskana.



 

[/font]
12
Eipä ole itsekään kauheasti tullut pohdittua sitä, että mitähän kaikkea Ron on ajatellut Kutka-totuuden paljastuttua, vaikka välillä on sekin kysymys mielessä käynyt. Tavallaan jännä, ettei sitä kirjoissakaan kauheasti käsitelty, vaikka toisaalta, kirjat olivat Harryn näkökulmasta, ja tuskinpa hän puhui paljoakaan Ronin kanssa asiasta. Kiintoisa aihe kyllä, tosi kiva juttu että inspiroiduit siitä kirjoittamaan! Tykkäsin tämän toteutuksestakin todella paljon ^-^ Surumielinen, mutta kaunis, täynnä tunnetta.

Ronilla on eittämättä paljon ristiriitaisiakin tunteita sydämellään, kun kaikesta huolimatta Piskuilan oli monta vuotta hänen rakas lemmikkirottansa Kutka, eikä niistä muistoista pääse kokonaan eroon. Ymmärrettävää, että hän myös pitää kaikki asiaan liityvät ajatuksensa omana tietonaan. Ei ole aihe, josta kovin helposti puhutaan muiden kanssa, varsinkin kun ottaa huomioon, mitä kaikkea Piskuilan ihmisenä teki.

Loppu oli haikean surullinen mutta omalla tavallaan myös herttainen. Aika liikuttavaa, että Ron käy Piskuilanin haudalla juttelemassa niin kuin aikoinaan puhui Kutkalle. Mäkin arvelen, että hän ajattelee käyvänsä ensisijaisesti Kutkan haudalla (eikä Piskuilanin), kun tätä sillä nimelläkin puhuttelee (ja kivempi muutenkin varmaan ajatella vierailevansa edesmenneen rakkaan lemmikin haudalla kuin miehen, joka auttoi Voldemortia tappamaan monia ja myöhemmin saamaan kehonsa takaisin). Mieltä myös vähän lämmittää, että edes Ron käy Piskuilanin haudalla (koska niin paljon pahaa kuin tämäkin teki, musta on aina surullista ajatella, että joidenkin ihmisten haudoilla ei käy ketään :(). Kiitos tästä hienosta ficistä ♥
13
Godrickin notko / Vs: Kultahäkki | K11 | Ron/Narcissa | raapalekokoelma 1/?
« Uusin viesti kirjoittanut Uniprinsessa 27.03.2025 18:23:03 »
Paritus herätti heti mielenkiinnon ja rupesin miettimään että mitenköhän tämä on mahdettu toteuttaa. Aluksi tuntui ajatuksena tosi epärealistiselta mutta lukiessa alkoikin tuntua että tämähän voisi ollakin ihan mahdollinen skenaario. Varmasti Narcissalla herää ainakin jonkin sorttisia lämpimiä tunteita kun joku on ystävällinen ekaa kertaa pitkään aikaan. Kuten joku edellä sanoikin niin kamala ajatus että olisi vankina kotonaan ja jotkut aurorit vahtivat sua 24/7, vieläpä epäkohteliaat sellaiset. Aloin miettiä että mikseivät he vaan aseta jotain taikaa taloon joka tyyliin ilmottaisi jos Narcissa lähtee kartanon alueelta mutta ehkä he haluavat tahallaan laittaa hänet tähän tilanteeseen. Minäkin odotan mielenkiinnolla miten tämä jatkuu!
14
Muistan lukeneeni tämän raapalejuoksusta aikoinaan ja olipas kiva, että laitoit tämän tänne myös omaksi tekstiksi, että pääsee kommentoimaan. ^^ Olen itsekin tykästynyt tähän paritukseen, kun heidän suhteensa on aika paineeton, ei tarvitse pelastaa koko velhomaailmaa tai hiippailla toisen tupaan, kuten monissa muissa parituksissa. :D Tämä oli tosi ihastuttava arjen palanen vakiintuneessa parisuhteessa, tropet, joita rakastan ja vielä enemmän yhdessä. <3

Miten ihanaa, että kerrankin Percy on päästänyt valloilleen weasleymäisen puolensa ja antanut itsensä olla vähän aikaa ihan vain teini. :D Tällainen vessapaperijekku sopii hänelle jotenkin tosi hyvin, koska se ei aiheuta kenellekään vaaraa tai suurta harmia, kun taioilla sen saa tosi nopeasti siivottua. Eikä hän myöskään levitä keppostaan makuusalin ulkopuolelle, koska se voisi olla jo liikaa, hyvin Percyä. Ajattelin myös, että ehkä ei ollut tarkoituskaan, että kukaan kärsisi makuusalin sotkusta, kunhan piti jotenkin päästää jotain sisältään valloilleen. Ihan oikein!

Oikeastaan on ihme, että hän ei ole koskaan lopultakaan räjähtänyt tällä tavalla, mutta ehkä se koko iän kaksosten seuraaminen on pakottanut olemaan tyyni, vaikka joskus olisikin ollut kiva liittyä heidän tempauksiin. :D Oikeastaan mietin, onko hän joutunut käytöksensä vangiksi, että kun on kerran aloittanut arvostelemaan kaksosten pelleilyä, sitä ei voi lopettaa enää, sittenkään, kun voisi olla halua kokeilla mukaan liittymistä. Menee aika syvälliseksi. :D Mutta olit osannut tosi hyvin lyhyellä tekstillä tuotua esiin Percyn sitä puolta, joka hänessä hyvin voisi olla ja minä oikeastaan haluaisin että on, mutta monista ulkoisista ja sisäisistä syistä, hän ei voi näyttää sitä. Vähän surullista. Mutta teksti ei ollut surullinen. Tämä oli hirmuisen hauska. :D

Lainaus
Sinähän olet varmasti syntynytkin keski-ikäisenä.

Hirveän hupaisaa, että Oliver saattoi noin haukkua Percyä, eikä hän ollut moksiskaan. Kuulosti siltä, että suhde on tosiaan vakaalla pohjalla. Kaksikon dialogi oli herkullista ja tykkäsin, miten sujuvasti se eteni pelkkänä dialogina ja kuulin tosi hyvin molempien äänenpainot. Ihanaa oli Percyn sarkasmi, jossa oli tuntu sitä arvokkuutta, jolla hän pyrkii aina puhumaan. Sellaista kuivaa huumoria, sopii hänelle tosi hyvin. :D Kiva yksityiskohta, että Percy osasi huomauttaa ääneen kaksosten pilojen olevan kekseliäämpiä. Thih, taisikin olla siinä muusta kuin halusta aiheuttaa pientä ilkivaltaa, kun pitikin saada vain poikaystävän huomio. :3 Tosi söpö oli lopetuskin!
Kiitos tästä!
15
Pergamentinpala / Uneen kätketty, K-11, luku 14
« Uusin viesti kirjoittanut Uniprinsessa 26.03.2025 13:46:30 »
A/N: Ensi viikolla saatan taas pitää taukoviikon koska olen palannut yhden kauan tauolla olleen kirjoitusprojektin pariin ja haluan keskittyä siihen nyt kun inspiraatiota taas on. Eihän sitä tiedä jos innostun kirjoittamaan niin paljon että saan tähänkin valmiiksi uuden luvun, mutta jos en niin keskityn nyt seuraavan viikon muihin kirjoitusprojekteihin.


Luku 14
Myytti murtuu

Aamulla englannin tunnin jälkeen neiti Jennings pyysi minua jäämään luokkaan muiden lähdettyä. Minut valtasi paniikki; vaikka tiesinkin että yleensä tällaisissa tilanteissa opettajat halusivat vain jutella jostain, minua pelotti silti aina että olin tehnyt jotain pahaa ja olisin nyt valtavissa ongelmissa. Niin ei kuitenkaan tälläkään kertaa ollut.

Laitoin kirjat ja tietokoneen laukkuuni ja istuuduin takaisin pulpettini ääreen. Neiti Jennings odotti kärsivällisesti pöytänsä luona niin kauan että olin lopettanut säheltämisen ja kaikki huomioni oli kiinnittynyt häneen.
”Haluaisin jutella sinun tämänviikkoisesta novellistasi”, opettaja aloitti hetken kuluttua. En pystynyt tulkitsemaan hänen äänensävystään oliko hänellä hyvää vai huonoa sanottavaa siitä. Aloin kiivaasti miettiä olisiko minun sittenkin pitänyt valita joku muu aihe kuin unet. Ehkä tekeleeni, josta olin itse ollut jopa ylpeä, ei ollutkaan opettajan mielestä lainkaan hyvä?

”Eräs englanninopettajien ylläpitämä kirjallisuusjärjestö järjestää tänä keväänä valtakunnallisen novellikilpailun nuorille. Päätin jo viime syksynä että valitsen nyt alkukeväästä sinne muutamia parhaita teidän oppilaideni kirjoittamia tekstejä. Minusta olisi hienoa jos saisin lähettää sinun novellisi sinne”, neiti Jennings jatkoi ja nyt hänestä alkoi jo näkyä että hän oli innoissaan. ”Olin aivan mykistynyt luettuani sen. Upean luova idea ja toteutuskin oli niin vaivattoman ja luontevan oloinen. Olit keksinyt hienoja elementtejä ja ujuttanut ne uskottavasti tarinaan. Lukiessa tuntui melkein kuin unimatkustus voisi oikeasti olla mahdollista. Sinulla on lahjoja! Oletko koskaan ajatellut kirjailijaksi ryhtymistä?”

Minulla meni hetki ennen kuin tajusin mistä neiti Jennings puhui. Hän halusi lähettää minun omista kokemuksistani kirjoittaman unimatkustusnovellin johonkin maanlaajuiseen kirjoituskilpailuun? Jos aiheena olisi ollut mikä tahansa muu olisin ilomielin hyväksynyt tarjouksen sen enempiä miettimättä. Tämän novellin kohdalla kuitenkin epäröin. Siinä oli nimittäin arkaluontoista tietoa todellisesta unimatkaamisesta - entä jos ne tiedot päätyisivät minun takiani vääriin käsiin? Toivoin että neiti Jenningsin lailla muutkin tekstin lukijat pitäisivät sitä vain omaperäisesti keksittynä fantasianovellina, mutta mistä sitä voisi varmaksi tietää?

”En minä ole ajatellut ryhtyä kirjailijaksi”, sanoin päättäen vastata ensimmäiseksi helpoimpaan kysymykseen saadakseni edes hiukan lisää miettimisaikaa. ”Minä haluan lähteä opiskelemaan teatteria ja tulla näyttelijäksi. Mutta kiitos silti kehuista, arvostan niitä kovasti. Näin paljon vaivaa sen tarinan kirjoittamisen eteen joten hauska kuulla että se oli mielestäsi hyvä. Kyllä sinä minun puolestani saat sen kilpailuun lähettää, eihän siitä mitään haittaakaan voi olla.”

Kyllä siitä oikeastaan voisi olla haittaa, mutta en millään keksinyt järkevää syytä kieltäytyä. Ei kai auttanut muuta kuin toivoa ettei kukaan tajuaisi tarinani olevan totta.
”Anteeksi mutta minun on nyt aivan pakko lähteä, espanjan tunti alkaa ja olen jo nyt myöhässä”, sanoin kiireesti onnesta säteilevälle neiti Jenningsille ja lähes juoksin ulos luokasta ennen kuin ehtisin perua puheeni ja jänistää. Matkalla kohti espanjanluokkaa mietin huvittuneena, että neiti Jennings oli varmasti oikealla alalla jos hän pystyi tosissaan innostumaan noin paljon meidän oppilaiden kirjoituksista.

****************

”Millaisia unia sinä näet? Tai siis näetkö niissä jotain?” kysyin Matildalta sinä päivänä lounaalla. Matilda oli tullut ruokalaan vähän tavallista myöhemmin, sillä hänellä oli ollut ensimmäinen tanssiaisten suunnitteluryhmän kokous. Hän hehkui edelleen innosta sen jäljiltä.
”Mistä sinulle tuollainen tuli mieleen?” ystäväni kysyi leveästi hymyillen.
”Kunhan vain mietin”, kiirehdin selittämään. ”Kun me puhumme niin paljon unista mutta en koskaan muista että olisit kertonut miten näköaisti toimii sinun unissasi.”
”Ei mitenkään”, Matilda totesi ytimekkäästi. ”Koska minä olen ollut sokea syntymästäni asti en näe unissanikaan mitään. Uneni ovat aivan kuin tosielämä; kuulen, tunnen, maistan ja haistan kyllä asioita mutta en näe mitään. Liikkuminen on kyllä usein unissa helpompaa kuin tosielämässä. Yleensä vain tiedän mihin minun pitää mennä ja osaan automaattisesti kulkea kaikkialle ilman näköäkin. Olisipa valve-elämä samanlaista.”
Matilda valitti usein siitä kuinka riippuvaiseksi muista hän tunsi itsensä. Ymmärsin häntä hyvin vaikken ollutkaan itse kokenut sitä. Tuntuisi varmasti hirveän rajoittavalta jos ei pääsisi mihinkään ilman toista ihmistä eikä voisi tehdä mitä halusi silloin kun halusi.

”Minulla oli Pinegrovessa sellaisia sokeita ystäviä jotka syntyivät täysin näkevinä mutta sokeutuivat myöhemmin jostakin syystä, vaikka sairauden tai onnettomuuden vuoksi. He kertoivat usein näkevänsä unissaan yhtä hyvin kuin ennen sokeutumistaan. Se suretti heitä kovasti, sillä se muistutti heitä siitä mitä he olivat menettäneet. Minun aivoni eivät kuitenkaan tiedä lainkaan mitä näkeminen on, joten siksi unissanikaan en näe”, Matilda jatkoi selitystään.
”Eivätkö monet kuvittele etteivät sokeat näe unia lainkaan?” Janet puuttui puheeseen.
”Se on jostain syystä yleinen harhaluulo. Minä en ole koskaan tajunnut mistä se tulee. Onhan näkevienkin unissa muitakin aisteja kuin näkö, joten miksei unien näkeminen muka olisi mahdollista ilman sitäkin?”

Mietin Matildan sanoja. Hän oli sanonut, etteivät hänen aivonsa tienneet millaista oli nähdä eivätkä ne siksi osanneet näyttää Matildalle uniakaan. Oliko mahdollista, että jos uni oli Matildan alitajunnan tuotetta siinä ei voinut kukaan tavallisesti näkeväkään nähdä mitään? Estivätkö Matildan aivot sen jotenkin? Mutta miksi sitten olin nähnyt täysin normaalisti siinä unessa, jossa olin selvittänyt Matildan uniavaimen? Tämä keskustelu oli kyllä antanut minulle muutamia mahdollisia vastauksia mutta sen lisäksi synnyttänyt myös lisää kysymyksiä.

”Miten se ensimmäinen tanssiaisten suunnittelukokous muuten sujui?” kysyin rikkoakseni hiljaisuuden ja siirtääkseni Matildan ajatukset pois unista.
”Siellä oli hauskaa, vaikka kyllä minusta välillä tuntui että muut eivät kuunnelleet minua ollenkaan”, Matilda vastasi. ”Suurin osa ryhmän jäsenistä on jo valmiiksi kavereita keskenään joten on aika vaikeaa yrittää soluttautua osaksi porukkaa. Mutta arvaa mitä? Teemaa äänestetäänkin anonyymisti eli kukaan ei tiedä kenen ideaa äänestää. Minusta se on mahtava idea, sillä silloin suosituin tyyppi ei automaattisesti saa tahtoaan läpi.”
”Sehän on mahtavaa!” sanoin innostuneena. ”En rehellisesti sanottuna ymmärrä miksei tällaista toimintatapaa olla keksitty jo aiemmin. Tanssiaisteeman valinnan ei nimittäin tosiaankaan pitäisi olla mikään kilpailu siitä, kuka on suosituin. Onneksi sinä satuit liittymään mukaan juuri tänä vuonna.”
”Niinpä!” Matilda intoili. ”Tällä kertaa me kaikki saimme laittaa teemaehdotuksemme purkkiin ja ensi maanantain kokouksessa me äänestämme niistä. En malta odottaa!”
”Joko sinä kerrot mitä teemaa ehdotit?” kysyin leikillisen härnäävästi.
”No en!” Matilda vastasi jälleen.

***********
 
Abigailin huoneessa oli kuvia hevosista, koirista, kissoista ja kaikenlaisista muistakin eläimistä. Hänen haaveensa oli jo vuosikaudet ollut tulla eläinlääkäriksi, ja hän olikin niin eläinrakas että se olisi hänelle varmasti aivan oikea uravalinta.

”Joko Aurora on toipunut ähkystään?” kysyin tyttöystävältäni, sillä tiesin että hänen hevosensa oli hänelle tärkeä eikä hän ollut viime päivinä pystynyt ajattelemaan melkein mitään muuta.
”On se jo parempaan päin”, Abigail vastasi siirtäen mustia hiuskiehkuroitaan pois kasvoiltaan. Sitten hän teki saman minun kirkkaanpunaisille hiuksilleni, joita hän oli aina rakastanut. ”Millicent sanoo että parin päivän päästä sillä voi jo taas ratsastaa. Ei sillä enää hengenvaaraa ole.”
”Mukava kuulla”, sanoin helpottuneena Abigailin puolesta. Olin oppinut vuosien aikana itsekin rakastamaan hänen hevostaan vaikken muuten mikään suuri hevosihminen ollutkaan.
”Joo, taidettiin tällä kertaa selvitä säikähdyksellä”, hän huokaisi hymyillen ja tarttui minua vyötäisiltä. Hänen vartalonsa oli ratsastuksen seurauksena lihaksikas ja urheilullinen.
”Äiti ja isä tulevat vasta aikaisintaan parin tunnin päästä”, Abigail kuiskasi korvaani vihjailevasti.
”Entä jos he tulevatkin etuajassa?” kysyin huolestuneena.
”Eivät tule. Se mikälie kirkkojuttu kestää koko illan”, Abigail sanoi ja veti minut suudelmaan.
”En minä pysty”, mutisin hetken kuluttua. ”En täällä. Minua ahdistaa liikaa ajatus siitä että joku voi millä hetkellä hyvänsä pamahtaa paikalle. Sinun vanhempasi nirhaisivat meidät siihen paikkaan jos saisivat tietää. Ehkä meillä sitten joskus, mutta ei täällä eikä nyt.”
”Selvä”, Abigail sanoi edelleen hymyillen ja veti minut syliinsä. ”En minä aio sinua painostaa, ei se niin toimi.”

Emme tehneet pitkään aikaan mitään muuta kuin makoilimme hänen sängyllään ja juttelimme kaikesta mahdollisesta. Yhtäkkiä ovi kolahti ja me jähmetyimme hetkeksi täysin.
”Eikö heidän pitänyt tulla vasta paljon myöhemmin?” kuiskasin Abigailille hänen etsiessä kuumeisesti huppariaan jonka hän oli jossakin vaiheessa heittänyt yltään. Hänen vanhempansa olivat niin konservatiivisia, että jopa se olisi ollut heille liikaa.
”No piti piti, yritä nyt näyttää siltä ettemme juuri pussailleet minun sängyssäni”, hän suhisi minulle vastaukseksi ja kiskoi paitaa päälleen.

”Abigail!” hänen äitinsä huusi oven takaa ja lähes saman tien ovi lennähti auki. ”Isälle tuli huono olo, varmaan joku vatsatauti. Eleanorin kannattaisi heti lähteä kotiin ettei se tartu häneen ja hänenkin perheeseensä. Mikset sinä ole pukeutunut kunnolla?”
”Minulla oli kuuma”, Abigail mutisi kiusaantuneena huppari puoliksi päällään.
”No, tuota, minä sitten varmaan lähden”, sopersin asetellen hiuksiani paremmin ojennukseen. Toivoin ettemme näyttäneet epäilyttäviltä.

Samassa katseeni osui Abigailin seinällä olevaan Auroran kuvaan, jonka minä olin joskus lapsena piirtänyt. Aurora laukkasi niityllä ja hirnui. Kuvassa oli jotakin outoa. Se liikkui, aivan kuin Harry Potter -kirjojen velhovalokuvat. Siitä kuului myös ääntä kuin se olisi ollut kuvan sijaan video.

Niinpä tietysti, olisihan minun pitänyt ymmärtää se jo paljon aiemmin. Näin taas unta Abigailista; milloin hän jättäisi minut rauhaan? Nyt oli kulunut jo monta viikkoa edellisestä tällaisesta unesta, mutta tietysti oli liikaa toivottu että hän olisi lähtenyt lopullisesti alitajunnastani. Tunsin taas sitä samaa raivoa ja petetyksi tulemisen tuskaa kuin silloin reilu vuosi sitten hänen ilmoitettuaan lähtevänsä vanhempiensa mukaan sen sijaan että ottaisi perheeni tarjouksen vastaan ja jäisi meidän luoksemme. En kestänyt katsoa häntä enää yhtään kauemmin.

Loikkasin yliluonnollisen ketterästi hänen leveän parisänkynsä yli huoneen toiselle puolelle ja kiskoin ikkunan auki. Minun olisi tehnyt mieli hajottaa koko ikkuna dramaattisesti, mutta koska unessakin se olisi sattunut en tehnyt sitä. Sen sijaan hyppäsin ikkunasta ulos heti saatuani sen auki.
”Eleanor!” Abigailin hätääntynyt huuto kuului takaani.
”Mene sinä vain sinne Lincolnshireen sekopäisen perheesi kanssa ja jätä minut tänne! En minä sinua kaipaa, parempi vain kun lähdet pois etkä enää koskaan tule takaisin!” huusin vastaukseksi ja suljin silmäni. En enää ikinä halunnut nähdä tuota tyttöä, en unessa enkä sen puoleen tosielämässäkään.

En ollut tehnyt sitä tarkoituksella. Yhtäkkiä vain huomasin leijailevani taas tuulen mukana kauas Abigailista. Olin vain halunnut pudota ikkunasta ja lentää pois, mutta kävihän se näinkin. Kenen uneen minä oikeastaan olin menossa? Käänsin ajatukseni äkkiä pois Abigailista, sillä ainakaan hänen uneensa en missään tapauksessa halunnut. Mahtaisinkohan edes päästä sinne?

Douglas tuli ensimmäisenä mieleeni, joten päätin ajatella häntä. Viimeiseksi kaipasin juuri nyt yhtään enempää draamaa. Pikkuveljeni oli seitsenvuotias eikä toivottavasti nähnyt kovin rankkoja unia, joten ehkä voisin siellä rentoutua. Hänen uneensa myös pääsisin sillä hän oli perheeni jäsen ja minulle varmasti tarpeeksi läheinen. 
16
No nyt osui ja upposi, hirnun täällä kuin aasi, hluamme lisää! Haluamme lisää Potter-Buc...Bukéeta!😂
17
Voi hemuli, nään mielessäni kuinka Papan piirakka sukeltaa kahvikuppiin. Molskis! ;D
18
Lindgrenin haamu asettui Larjusin/ksen kenkiin, ihana kurkkaus Eemelin maailmaan ja nyt mun on pakko lainata Eemelit kirjastosta kun saan vanhat lainat pois jaloista.❤️
19
Voi Eemeli ja Possuressu. 😍😍 Ihana slice of life -pätkä ja niin autenttisesti kirjoitettu! Tämä se ficeissä onkin parasta, kun vain nyökyttelee mukana ja hymyilee sille, miten oikealta kaikki kuulostaa miljööstä hahmojen puhetyyliin.

Lainaus
Eemeli oli syönyt omastaan vain puolet maitonsa kera ja säästänyt loput, mistä isä oli häntä kehaissutkin (”Hyvä vain, kun et ahmi kaikkea kerralla, viisasta säästää vähän myöhemmällekin”), mutta jos tämä vain tietäisikin toisen pullanpuoliskon kohtalon… Eemeli oli varma, että isä ajaisi hänet verstashuoneeseen siitä hyvästä.
Tämä varsinkin niin helkkarin IC että oksat pois. 😂 Larjus Lindgren ollut vauhdissa!

Lainaus
Possuressu röhkäisi uudestaan ja heilutti saparoaan. Se oli uutisesta niin mielissään, että näytti jopa hymyilevän.
Possut on kyllä hauskoja, kun ne hymyilee niin onnellisina. ❤️ Possuressullakin on hyvät oltavat Eemelin kanssa.

Kiitus tästä pullan tarinanpalasesta! ☀️

- Mai
20
Sanan säilä / Vs: Meri on yhtä kuin Andromedan galaksi | fantasia, raapale | S
« Uusin viesti kirjoittanut Uniprinsessa 24.03.2025 10:23:54 »
Tämä oli tosiaan kaunis ja kiehtova vaikka olikin lyhyt. Olet upeasti kertonut kokonaisen tarinan vähin sanoin enkä ainakaan itse tästä huomannut lainkaan että raapaleiden kirjoittamisessa olisi mitään vaikeuksia. Tarinan maailma ja päähenkilö alkoivat heti kiehtoa mua ja jäin pyörittelemään tarinaa mielessäni vielä sen luettuanikin, mikä on aika hyvä suoritus kun kyseessä on raapale. Jotenkin musta tuntuu että välillä kun luen raapaleen niin vaan lukaisen sen nopeasti läpi ja sen jälkeen siirryn seuraavaan tekstiin ja unohdan sen melkein heti. Tämän kohdalla kävi kuitenkin päinvastoin.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10